Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Tentativele de frauda online au scazut semnificativ in 2009

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Carduri

 

Rata tentativelor de frauda online s-a injumatatit in 2009 fata de 2008, pana la un nivel de 0,4% din totalul tranzactiilor procesate de Gecad ePayment. Comparativ cu 2007, numarul atacurilor este de 4 ori mai mic. Cele mai multe infractiuni de anul trecut au fost inregistrate la cartele de tip prepay/ incarcari electronice.

In 2009, in sistemul ePayment au fost procesate cu putin peste 1,1 milioane de tranzactii, la un volum de 88 de milioane de euro.

Daca inainte, interesul fraudatorilor era indreptat in special pe produse IT, anul trecut s-a observat o schimbare de directie, cele mai vanate segmente fiind cele reprezentate de cartelele de tip prepay,  potrivit informatilor furnizate de Gecad ePayment.

Pe de alta parte, cele mai periculoase au fost incercarile de fraudare din domeniul turismului, inclusiv a vanzarilor de bilete de avion. Explicatia consta in faptul ca aceste produse sunt mai scumpe.

Cele mai multe incercari de fraudare au fost cele cu cardul si cele de tip phishing. Am avut si cazuri in care s-au trimis mesaje de tip phishing pe telefoanele mobile, prin care se urmarea incarcarea unei cartele prepay.

Ulterior, creditul acumulat era folosit pentru plata unor produse”, a afirmat Cristian Badea, CIO al Gecad ePayment.

Potrivit acestuia, nu exista o regula privind frecventa tentativelor inregistrate. „Nu putem vorbi de o sezonalitate sau de perioade de varf asociate unor momente  specifice”, spune Badea.

In segmentul telecom/ incarcare electronica au avut loc 39% din tentativele de frauda online de anul trecut, in timp ce in domeniul turism/bilete de avion s-au descoperit 20%.

Clientii informati sunt mai greu de pacalit

Tendinta descendenta a tentativelor de frauda online raportate la numarul de tranzactii este explicabila in contextul unei piete care se maturizeaza si in care jucatorii implicati: atat noi – in calitate de procesator de plati electronice, dar si bancile, magazinele online si autoritatile au facut eforturi comune pentru a preveni si descuraja tentativele de frauda online”, a precizat Cristian Badea.

Un merit in acest sens apartine si cumparatorilor, care au devenit mai informati si incep sa aiba un comportament mai responsabil in mediul online. Acestia sunt in continuare sfatuiti:
            • sa nu lase la vedere si sa nu divulge unor alte persoane datele de card;
            • sa faca achizitii online de pe site-uri cu o reputatie buna;
            • sa se asigure ca isi introduc datele de card numai intr-o pagina securizata;
            • sa nu dea curs solicitarilor venite prin email de a-si furniza propriile date – conditie foarte importanta in cazul infractiunilor online.

              

Alte articole din Carduri

Carduri

Activitatea bancara, afectata de telefonia mobila

Din ce in ce mai des, telefonia mobila interfereaza cu activitatea bancara. Pe de o parte, usureaza accesul la conturi si la tranzactii dar, pe de alta, se creeaza o dependenta tot mai stransa. Dependenta ce risca sa creeze probleme serioase clientilor care sunt acum, practic, obligati sa utilizeze serviciile de telefonie. Citeste mai mult

Cati romani ar prefera sa renunte la cash?

Unul din trei europeni declara ca ar vrea o viata fara cash insa, cu toate acestea, aproape 90% apeleaza tot la bancnote pentru platile cotidiene de mica valoare. In Romania, procentul care si-ar dori o viata fara numerar este mai mare, de 38%. Citeste mai mult

Opinii recente

de brand marinela

"Alo Î?i ofer credite tuturor oamenilor sincere ?i cinsti?i; Cei care Ave?i nevoie de credit în 72 de ore ?i pute?i s? v? r?spl?ti?i Banii. Împrumutul ..."

Facebook