Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Protectia Consumatorului sanctioneaza casele de schimb

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Valute

 

In urma unor controale efectuate in perioada 4-7 aprilie, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului a constatat abateri la 138 de case de schimb valutar. In 47 de cazuri, s-a luat decizia intreruperii temporare a activitatii, iar 61 de operatori economici au primit amenzi contraventionale in valoare totala de peste 100.000 lei.
 
Controalele au fost efectuate pentru a verifica daca noul ordin emis de ANPC este respectat de casele de schimb valutar. Acesta impune printre altele, ca in interiorul si exteriorul casei de schimb, cursurile sa fie inscrise intr-o culoare contrastanta fata de culoarea panoului.
 
In judetul Giurgiu, de exemplu, s-a constatat ca la casa de schimb Nova 200 SRL, cursurile afisate pentru euro si dolarul american erau greu vizibile, nefiind realizat contrastul necesar dintre culoarea literelor si a panoului. Pe de alta parte, la casa ELA Exchange 84 SRL din Bucuresti, cursurile pentru toate valutele nu erau afisate pe un singur panou, asa cum prevede ordinul ANPC. Ele erau prezentate pe doua liste – una care continea cotatiile de vanzare/cumparare pentru euro si dolari, iar alta pentru restul valutelor tranzactionate.
 
In judetul Brasov, Exchange Office Candy a fost sanctionata cu amenda de 2.000 lei prin faptul ca pe panou afisa textul “Cel mai bun curs”, fara a fi mentionata nici o valoare in cifre. In Drobeta Turnu Severin, PSG Exchange a fost sanctionata, de asemenea, pentru ca inscria cursurile cu creta pe panou, cu caractere mici si greu lizibile.
 
In judetul Dambovita, casa de schimb valutar Marasil Serv din Targoviste afisa cursurile pentru vanzare si cumparare pe un formular A4 cu vedere spre exterior. In consecinta, operatorul a fost amendat deoarece conform Ordinului ANPC, cursurile afisate la exterior trebuie sa fie scrise cu caractere de minim 80 mm inaltime, 10 mm - grosime si 20 mm – distanta dintre litere. Aceleasi masuri au fost luat si la Neptun Exchange SRL din Piatra Neamt, care afisa in interior cursurile cu caractere de 4 mm inaltime, fata de minim 8 mm cat prevede legislatia in astfel de situatii.
 
In Bucuresti, au fost verificati 11 operatori economici, constatandu-se abateri la 8 dintre acestia, motiv pentru care s-au aplicat amenzi totale de 18.000 lei.
 
Conform noului ordin emis de ANPC, operatorii sunt obligati sa emita un formular de acceptare a tranzactiei, care trebuie semnat de consumator. Formularul cuprinde cursul valutar la care se face schimbul, suma tranzactionata, valoarea comisionului si suma care urmeaza sa fie incasata de client.
 
« Prin introducerea acestei proceduri de desfasurare a activitatii de schimb valutar, ANPC a urmarit in primul rand prevenirea incalcarii drepturilor consumatorilor de catre operatorii economici care foloseau practici care induceau in eroare consumatorii », se arata in comunicatul de presa al institutiei. In consecinta, clientii pot refuza incheirea tranzactiilor atunci cand cursul afisat in exterior nu corespunde cu cel la care se face schimbul, daca nu semneaza acest formular.

Alte articole din Valute

Valute

Care sunt perspectivele cursului leu/euro?

Leul da din nou emotii celor cu rate la credite in valuta, intrand pe un trend de depreciere inca de saptamana trecuta. Moneda nationala a sarit pragul de 4,55 lei/euro si a continuat sa scada si luni, iar perspectivele pe termen mai indelungat arata o depreciere in raport cu moneda europeana. Citeste mai mult

Isarescu: Nu exista loc pentru aprecierea leului

Leul a fost una dintre cele mai stabile monede din regiune in ultimul an insa, in perioada urmatoare, pentru moneda nationala exista riscul deprecierii. Avertismentul vine chiar de la guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), care a declarat, ca nu exista loc pentru aprecierea leului. Citeste mai mult

Opinii recente

de Mihai Petruta

"Dupa ce angajatii de la reprezenta Raiffeisen te conving sa inchei contract, altii se ocupa de tine doar prin telefon!! Nu am obtinut ..."

Facebook