Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Blocarea cardului prin telefon se poate face la un numar unic

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Carduri

 
Blocarea cardului prin telefon se poate face la un numar unic Blocarea cardului prin telefon se poate face la un numar unic

Persoanele care se afla in situatia neplacuta de a-si pierde cardurile pot apela un numar unic de urgenta, chiar si in conditiile in care cardurile respective sunt emise de banci diferite. In prezent, linia unica pusa la dispozitie de Transfond acopera 6 emitenti, care detin peste 70% din numarul cardurilor din Romania.
 
Transfond, cu sprijinul Asociatiei pentru Plati Electronice din Romania (APERO), a infiintat de curand Linia Telefonica de Urgenta pentru Carduri – LUC.
 
Acest serviciu isi propune sa functioneze ca un punct de contact pentru blocarea cardurilor pierdute sau furate, emise in Romania, indiferent de banca emitenta. Avantajul consta in necesitatea memorarii unui singur numar – 021.CARDURI (021.227.38.74) chiar daca in portofelul pierdut se aflau carduri emise de 3 sau 4 banci diferite.
 
Numarul poate fi apelat din tara sau din strainatate, atat de pe linii telefonice fixe sau mobile, indiferent de ora sau de ziua saptamanii.
 

Apel este redirectionat catre banca emitenta

 
Platforma pusa la dispozitie de Transfond permite transferul rapid catre un operator al fiecarei banci in parte, in vederea blocarii cardului.
 
Transferul se bazeaza pe un meniu usor, ce poate fi accesat prin tastele telefonului. Clientul isi alege banca emitenta si motivul pentru care suna – blocare sau alt incident legat de carduri – si este transferat automat catre un operator al bancii alese.
 
”Sistemul oferit de Transfond se bazeaza pe o tehnologie performanta, care asigura preluarea apelului in maximum 30 de secunde, aspect extrem de important in cazul pierderii sau furtului cardului”, precizeaza reprezentantii Transfond.
 
In viitor se are in vedere si implementarea altor servicii de asistenta prin LUC. Clientii vor putea raporta diverse incidente sau vor putea obtine informatii despre carduri.
 
”Pentru emitentii de carduri deja existenti, dar si pentru cei neparticipanti inca in serviciu, LUC se preconizeaza a fi extins cu serviciul de blocare a cardurilor direct de catre Transfond”, au mai precizat reprezentantii institutiei.
 

Linia unica acopera 70% din posesorii de carduri

 
In prezent, Linia de Urgenta pentru Carduri poate fi utilizata de posesorii de carduri emise de 6 banci: BCR, BRD, Banca Transilvania, ING Bank, Bancpost si CEC Bank.
 
Acestea sunt, de altfel, printre bancile cu cel mai mare numar de clienti posesori de carduri de debit sau credit, insumand peste 70% din totalul cardurilor emise in Romania.
 
Pentru ca o banca sa fie inclusa in platforma Transfond nu trebuie sa faca investitii de infrastructura, ci doar sa plateasca un abonament lunar.
 
In cazul in care nu se apeleaza Linia de Urgenta pentru Carduri, clientul trebuie sa sune la fiecare banca in parte, la numarele alocate pentru raportarea pierderii. Acestea sunt disponibile pe paginile de internet ale fiecarei institutii in parte, dar si pe spatele cardurilor.
 
In consecinta, este recomandata pastrarea unei liste cu aceste numere separat de locul unde este pastrat cardul sau memorarea lor in telefon. In general, numerele de urgenta au tarif normal, iar cele cu 0800 in fata sunt gratuite din reteaua Romtelecom.
 
Numere de urgenta pentru fiecare banca in parte sunt:
  • BCR: +40 21 311 10 01 / +40 21 311 02 16
  • BRD: +40 21 302 6161
  • Raiffeisen Bank: +40 21 306 3002
  • Volksbank: +40 21 222 3336 / +40 0726 222 333
  • UniCredit Tiriac Bank: +40 21 200 20 20
  • Bancpost: +40 21 408 50 50 
  • Alpha Bank: + 40 21 319 93 50
  • Credit Europe Bank: 0801.000.000
  • Piraeus Bank: +4021.303.69.69
  • RBS: +40 21 20 20 800
  • GarantiBank: +4021 200 94 94
  • Millennium Bank: +40 21 308 11 11.
Din momentul apelului, orice eventuala paguba, este suportata integral de banca. Pana la momentul apelului, conform Regulamentului nr. 6 din 2002 al BNR, posesorul cardului va suporta pierderile pana la limita echivalentului in lei a 150 euro.
 
Daca se dovedeste, insa, ca respectiva persoana a actionat cu neglijenta si nu a luat toate masurile rezonabile pentru asigurarea sigurantei cardului, sau a dezvaluit codul PIN, pierderea este suportata integral de catre acesta.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de IOAN COMANAR

"Am apelat on-line la accesarea unui credit de la Raiffeisen Bank, dupa preaprobarea on-line,am depus toate documentele cerute de functionarul de la ghjiseu. . . apoi ..."

Facebook