Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Internetul ieftineste creditele

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Carduri

 

Persoanele care folosesc serviciile de internet banking sunt mai loiale fata de banca, este concluzia unui studiu de piata realizat de Deutsche Bank in Germania. In schimb, aceste persoane sunt mult mai bine informate despre costul produselor, astfel ca bancile sunt fortate sa-si diminueze marjele de profit.

Foarte multi consumatori se informeaza pe internet inainte de a cumpara un produs. In mod firesc, cele care se estimeaza a avea cel mai mare impact asupra situatiei financiare sunt cercetate mai minutios. Avand in vedere ca achizitia unei case este cea mai mare cumparatura pe care o persoana obisnuita o face de-a lungul vietii, contractarea unui credit ipotecar sau imobiliar devine la fel de importanta. Durata acestuia ajunge pana la 25-30 ani, astfel ca decizia va avea un efect de durata asupra bugetului familial.

Potrivit unui sondaj de piata realizat in Germania de Deutsche Bank, 86% dintre clientii care au contractat un credit imobiliar in ultimele 12 luni s-au informat in prealabil pe internet despre ofertele bancilor. De asemenea, produse intens cercetate online sunt fondurile de investitii si conturile curente. Aproximativ 70% dintre cei care au cumparat aceste produse s-au informat mai intai pe internet.
Clientii bancilor cauta online informatii si despre creditele de nevoi personale, carduri de credit, obligatiuni si conturi de economii. Intre 50-60% dintre persoanele care au devenit clientii s-au interesat inainte pe internet cu privire la oferta existenta.

Pe langa comoditate si economia de timp, cautarea ofertelor pe internet mai aduce indirect consumatorilor de servicii bancare si un alt avantaj. Faptul ca pot identifica rapid cea mai ieftina oferta forteaza bancile sa-si diminueze marjele de dobanda si sa ofere produse si servicii mai avantajoase pentru clienti, spun analistii de la Deustche Bank.

Nu toti clientii care se informeaza pe net decid apoi sa cumpare pe internet sau sa aplice online pentru achizitionarea unui produs bancar. In Germania, ritmul de crestere al vanzarilor s-a intensificat insa destul de mult in ultimii ani. De exemplu, de trei ori mai multi clienti au aplicat pentru un credit ipotecar pe internet in 2005 decat in 2002. In cazul cardurilor de credit, numarul lor a crescut de patru ori, iar pentru creditele de nevoi personale ? de 2,5 ori.

Utilizarea serviciilor de e-banking depinde in principal de existenta unei infrastructuri adecvate pentru a permite acces la internet pentru o parte cat mai importanta a populatiei. Nivelul de educatie si detinerea unui produs financiar creste probabilitatea ca o persoana sa apeleze la e-banking, fara a juca insa un rol major in acest sens.

Alte articole din Carduri

Carduri

ANPC considera ilegal un comision platit frecvent de consumatori

Multe banci percep comisioane usturatoare pentru retragerea de numerar de pe cardurile de credit, desi ANPC sustine ca OUG 50/2010 le interzice in mod expres. Practica a fost sanctionata de curand de ANPC, insa doar in cazul CEC Bank. Ramane de vazut ce se va intampla in cazul celorlalte banci care percep consumatorilor aceste comisioane. Citeste mai mult

Visa lanseaza o platforma de plati pentru companiile din Europa

Visa lanseaza in Europa serviciul Visa Direct, o platforma de plati in timp real care permite companiilor sa initieze plati, cum ar fi despagubirile pe polite de asigurare, precum si platile de la persoana la persoana. Citeste mai mult

Opinii recente

de Andreea Buruiana

"Din pacate prin experienta celor de mai jos am trecut si eu. . . mi-au cerut o copie dupa CI veche, pe care o aveam ..."

Facebook