Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Drive test la finantarile auto: credit sau leasing?

Autor: Serban Stoica |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Piata financiara din Romania ofera doritorilor de achizitii auto doua principale modalitati de finantare: creditul auto si leasingul auto. Alegerea unui anume tip de produs se rezuma la decizia clientului, insa fiecare mod de finantare are atat avantaje cat si dezavantaje, chiar daca in mare parte ofertele sunt similare.
 
Principala diferenta intre leasingul auto si creditul auto este referitoare la dreptul de proprietate asupra masinii. In cazul creditului auto, clientul obtine banii de la banca urmand sa achizitioneze singur automobilul dorit dupa care sa isi achite ratele lunare fata de banca, el fiind de la bun inceput proprietarul bunului.
 
Chirias vs. proprietar
 
In acest caz, putem spune ca exista un avantaj al creditelor deoarece daca clientul ajunge in situatia de a nu mai putea plati ratele, el poate vinde autoturismul si achita intreaga valoare a creditului.
 
In cazul leasingului auto dreptul de proprietate asupra autoturismului revine societatii de leasing pana la momentul incheierii contractului de leasing, indiferent daca exista sau nu o valoare reziduala. Cu toate acestea, toate drepturile si obligatiile ce decurg din folosinta masinii revin de la bun inceput clientului, acest lucru fiind mentionat pana si in actele de identificare ale masinii.
 
Iar, in cazul in care clientul nu isi mai poate achita obligatiile fata de societatea de leasing, aceasta are dreptul conform contractului sa confiste automobilul returnand clientului numai suma achitata ca avans.
 
Avansul se poate amana la leasing
 
Referitor la costurile aferente acestor doua tipuri de operatiuni, ele sunt similare in ambele cazuri. Rata de dobanda se situeaza de regula in jurul acelorasi valori.
 
O diferenta apare insa la avans. Acesta este primul cost cu care se intalneste orice client in cautare de finantare, mai ales daca opteaza pentru un contract de leasing. Nivelul avansului depinde de o serie factori cum ar fi vechimea masinii sau durata contractului. Pe de alta parte, tot mai multe banci incep sa ofere si produse de creditare fara avans, pentru a facilita accesul la finantare.
 
Pe de alta parte, leasingul are avantajul ca « avansul » se poate plati la sfarsit. Acest cost este denumit valoare reziduala. Ea constituie practic un procentaj din valoarea masinii, platita la finalul contractului de leasing. Aceasta optiune permite clientului sa-si reduca rata lunara (pentru ca graficul de plata nu include si rambursara valorii reziduale), dar va plati mai multa dobanda. Valoarea reziduala avantajeaza in special persoanele care la finele contractului mizeaza pe incasarea unei sume importante de bani, din care sa achite acest cost.
 
Circuitul documentelor
 
In ceea ce priveste actele necesare aplicarii pentru fiecare dintre aceste produse, cerintele sunt de asemenea similare, o diferenta fiind simtita insa la cumpararea efectiva autoturismului.
 
In cazul creditului auto, clientul trebuie sa prezinte bancii contractul de vanzare-cumparare si factura proforma a autoturismului pentru a primii banii, urmand ca mai apoi sa se ocupe pe cont propriu de inmatricularea si asigurarea masinii.
 
Societatile de leasing solicita insa doar o dovada a veniturilor realizate, urmand ca mai apoi departamentul de logistica sa se ocupe de toate formalitatile referitoare la inmatricularea si asigurarea masinii.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Primele efecte ale eliminarii timbrului de mediu

Eliminarea timbrului de mediu, de la 1 februarie, isi arata primele efecte. In ianuarie, inmatricularile de masini rulate au fost practic sistate, pentru ca cei care au cumparat astfel de vehicule au asteptat eliminarea taxei. In schimb, dupa data mentionata, Registrul Auto Roman (RAR) si serviciul inmatriculari (DRPCIV) au fost luate cu asalt. Citeste mai mult

MFP insista cu programul Prima Masina, in ciuda insuccesului

Ministerul Finantelor Publice (MFP) mentine si in 2017 programul Prima Masina, desi in cei doi ani de derulare nu s-a dovedit a fi unul de succes. Plafonul alocat pentru acest an va fi insa redus la jumatate fata de anul trecut, la 50 de milioane de lei, si finantat din banii neutilizati in 2016. Citeste mai mult

Opinii recente

de Adriana Bindea

"Buna seara. Am avut o experienta care iti solicita nervii la maxim. Este a doua oara cu aceeasi functionara de le cec bank cluj-marasti. Cum e ..."

Facebook