Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ANPC vrea sa educe clientii bancilor

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Info banci

 

Din toamna acestui an, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor vor initia un program de educare a clientilor din domeniul financiar bancar. Initiativa a luat nastere ca urmare a reclamatiilor numeroase primite de ANPC de la clientii bancilor.
 
In urma numarului crescut de reclamatii primite, autoritatea a efectuat un control in urma cu o luna la mai multe unitati bancare. Control s-a soldat cu sanctionarea a 14 banci pentru neregulile sesizate in raporturile pe care acestea le au cu proprii clienti.
 
Printre practicile considerate necorespunzatoare se numara abaterile de la clauzele pre si post contractuale, modificarea unilaterala a unor anumitor conditii sau impunerea de clauze abuzive.
 
"Simtim nevoia sa punem mai mult accent pe educatia consumatorilor de servicii financiar bancare", a declarat Gheorghe Ciubotaru, vicepresedintele ANPC.
 
Intalniri ad hoc cu consumatorii
 
Viitorul proiect, denumit "Bugetul familiei", va avea in vedere educatia populatiei in vederea previzionarii bugetului optim pe termen lung, luand in considerare si ratele platite la credite.
 
Primul pas consta in explicarea temenilor specifici activitatii bancare, astfel incat contractele de credit sa fi mult mai bine intelese de clienti. Acest lucru se va realiza prin intermediul unui website ce va contine informatile necesare solicitantului de credit pentru a lua cea mai buna decizie.
 
Totodata expertii ANPC si ai Asociatiei pentru Protectia Consumatorului vor calatori in teritoriu pentru a sta de vorba cu consumatorii si pentru a incerca sa le explice la ce trebuie sa fie atenti atunci cand au de-a face cu banca.
 
"In cadrul intalnirilor cu consumatorii vom raspunde la intrebari, vom dezbate anumite subiecte astfel incat acestia sa devina mai exigenti atunci cand ajung la banca", a precizat Gheorghe Ciubotaru.
 
Conso.ro promoveaza educatia financiara
 
Demersul este unul dintre putinele eforturi care s-au facut pana acum in promovarea culturii financiare in randul clientilor. Educarea consumatorilor a reprezentat pentru Conso.ro o prioritate inca de la infiintare, portalul fiind conceput de la bun inceput ca sa ajute clientii sa ia mai usor deciziile financiare si in cunostinta de cauza.
 
In acest scop, Conso pune la dispozitia consumatorilor ghiduri despre credite, depozite, carduri si alte produse financiare, care prezinta intr-un limbaj simplu principalele aspecte de care trebuie tinut cont in luarea deciziei.
 
Totodata, Conso ofera in cadrul rubricii Sfatul expertului raspunsuri la intrebarile punctuale ale utilizatorilor.
 
Nu in ultimul rand, consumatorii pot afla rapid costul creditelor si depozitelor pe Conso.ro, care a devenit portalul numarul 1 de comparare a produselor financiare, conform Trafic.ro.

Alte articole din Info banci

Info banci

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Cehia pregateste taxarea suplimentara a bancilor

Taxarea suplimentara a bancilor tinde sa se extinda in Europa. Autoritatile din Cehia au anuntat, recent, ca vor propune implementarea unei astfel de taxe pentru a sprijini finantarea scolilor si a infrastructurii, dar si pentru a limita scoaterea profiturilor din tara, scrie Reuters. Citeste mai mult

Opinii recente

de Mihai Petruta

"Dupa ce angajatii de la reprezenta Raiffeisen te conving sa inchei contract, altii se ocupa de tine doar prin telefon!! Nu am obtinut ..."

Facebook