Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ANPC vrea sa educe clientii bancilor

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Info banci

 

Din toamna acestui an, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor vor initia un program de educare a clientilor din domeniul financiar bancar. Initiativa a luat nastere ca urmare a reclamatiilor numeroase primite de ANPC de la clientii bancilor.
 
In urma numarului crescut de reclamatii primite, autoritatea a efectuat un control in urma cu o luna la mai multe unitati bancare. Control s-a soldat cu sanctionarea a 14 banci pentru neregulile sesizate in raporturile pe care acestea le au cu proprii clienti.
 
Printre practicile considerate necorespunzatoare se numara abaterile de la clauzele pre si post contractuale, modificarea unilaterala a unor anumitor conditii sau impunerea de clauze abuzive.
 
"Simtim nevoia sa punem mai mult accent pe educatia consumatorilor de servicii financiar bancare", a declarat Gheorghe Ciubotaru, vicepresedintele ANPC.
 
Intalniri ad hoc cu consumatorii
 
Viitorul proiect, denumit "Bugetul familiei", va avea in vedere educatia populatiei in vederea previzionarii bugetului optim pe termen lung, luand in considerare si ratele platite la credite.
 
Primul pas consta in explicarea temenilor specifici activitatii bancare, astfel incat contractele de credit sa fi mult mai bine intelese de clienti. Acest lucru se va realiza prin intermediul unui website ce va contine informatile necesare solicitantului de credit pentru a lua cea mai buna decizie.
 
Totodata expertii ANPC si ai Asociatiei pentru Protectia Consumatorului vor calatori in teritoriu pentru a sta de vorba cu consumatorii si pentru a incerca sa le explice la ce trebuie sa fie atenti atunci cand au de-a face cu banca.
 
"In cadrul intalnirilor cu consumatorii vom raspunde la intrebari, vom dezbate anumite subiecte astfel incat acestia sa devina mai exigenti atunci cand ajung la banca", a precizat Gheorghe Ciubotaru.
 
Conso.ro promoveaza educatia financiara
 
Demersul este unul dintre putinele eforturi care s-au facut pana acum in promovarea culturii financiare in randul clientilor. Educarea consumatorilor a reprezentat pentru Conso.ro o prioritate inca de la infiintare, portalul fiind conceput de la bun inceput ca sa ajute clientii sa ia mai usor deciziile financiare si in cunostinta de cauza.
 
In acest scop, Conso pune la dispozitia consumatorilor ghiduri despre credite, depozite, carduri si alte produse financiare, care prezinta intr-un limbaj simplu principalele aspecte de care trebuie tinut cont in luarea deciziei.
 
Totodata, Conso ofera in cadrul rubricii Sfatul expertului raspunsuri la intrebarile punctuale ale utilizatorilor.
 
Nu in ultimul rand, consumatorii pot afla rapid costul creditelor si depozitelor pe Conso.ro, care a devenit portalul numarul 1 de comparare a produselor financiare, conform Trafic.ro.

Alte articole din Info banci

Info banci

Bancile din Romania, locul trei in UE la profitabilitate

Bancile din Romania sunt printre cele mai profitabile dintre cele din tarile membre ale Autoritatii Bancare Europene (ABE), reiese dintr-un raport al institutiei. Astfel, tara noastra se afla pe locul trei, din acest punct de vedere, dupa Bulgaria si Ungaria. Citeste mai mult

Neincrederea in banci, confirmata de Banca Mondiala

Neincrederea romanilor in banci reiese si dintr-un studiu realizat de Banca Mondiala pe mai multe tari din Europa si Asia Centrala. Potrivit documentului, doar 20% dintre romani au incredere in banci, comparativ cu aproximativ 55% dintre albanezi si 35% din cehi. Citeste mai mult

Opinii recente

de Monica Dit

"Am incheiat un contract de economisire-creditare acum 5 ani, fiind convinsa de care functionara de la Raiffeisen ca este cel mai bun plan ..."

Facebook