Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Biroul de Credit va finaliza sistemul de scoring peste 2 saptamani

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Dupa aproape 5 ani de la infiintare, Biroul de credit va implementa si faza a 3-a: calcularea unui scoring pentru fiecare persoana din baza de date. Lansarea serviciului va fi gata peste doua saptamani, dar utilizarea sa pe scara larga in sistemul bancar da semne ca se va lasa asteptata.
 
De acum, solicitantii de credit nu ar mai trebui sa fie refuzati automat de la obtinerea unui credit doar pentru ca in trecut au inregistrat o restanta.
 
Biroul de credit va inmana bancilor doritoare o "nota" pentru fiecare solicitant, calculata pe baza unui set de variabile care tine cont de toate informatiile existente in baza de date, nu doar de cele negative.
 
Principalii indicatori care vor fi folositi in determinarea scoringului sunt: 
  • comportamentul la plata, respectiv daca a avut sau nu restante;
  • datoria curenta, suma totala pe care o mai are de rambursat, sub forma de credit si dobanzi;
  • tipul de credit pe care il are in derulare: ipotecar, de consum, card de credit, etc. 
Metodologia de calcul a fost realizata de o companie internationala specializata, prin suprapunerea unui model statistic international pe datele de la Biroul de credit.
 
“ Scorul va fi monitorizat continuu si, daca sunt modificari de comportament, se va ajusta”, a precizat Serban Epure.
 

Criza financiara a slabit interesul bancilor

 
Avand in vedere scaderea creditarii, nu toate bancile vor dori sa beneficieze de scoring in viitorul apropiat.
 
Sunt insa si institutii interesate de acest produs. Presedintele CEC Bank, Radu Gratian Ghetea a declarat de curand ca banca pe care o conduce va utiliza acest nou instrument in stabilirea bonitatii unui client inca de la momentul lansarii lui pe piata.
 
“Produsul (n.r. - scoringul) a fost apreciat ca fiind util si bancile au inteles ca e un lucru care le ajuta. O parte din banci chiar asteapta produsul acesta”, a precizat Serban Epure.
 
El a justificat lipsa de interes a unor banci prin faptul ca momentul actual este mai putin optim pentru lansarea unui produs care are aplicatii in sfera creditarii, avand in vedere blocajul pietei.
 
Fata de luna iulie 2008, cand s-a inregistrat un varf al solicitarilor de rapoarte de credit din partea bancilor – aproape 800.000 – in luna ianuarie 2009, numarul acestora a scazut cu peste 60%. In ianuarie 2009, bancile au solicitat Biroului de credit doar 306.000 rapoarte.
 

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Studiu: Peste 60% dintre romani estimeaza ca vor cheltui mai mult in urmatorul an

Apetitul pentru cheltuieli al romanilor este in crestere, astfel ca 62% dintre acestia estimeaza ca vor cheltui mai mult in urmatorul an, conform studiului anual al Cetelem privind consumul gospodariilor din Europa si nivelul de încredere al europenilor, L'Observatoire. Citeste mai mult

Guvernul a detaliat procedura insolventei personale

Procedura privind insolvanta personala prinde contur dupa aparitia normelor de aplicare a legii, care ar trebui sa intre in vigoare la data de 1 august. Prin norme sunt stabilite modalitatea de desfasurare a sedintelor de conciliere, modul de comunicare cu debitorul si creditorii, dar si componentele planului de rambursare. Citeste mai mult

Opinii recente

de DANIELA JIPESCU

"În 2012, pe 15 iunie, am încheiat un contract de economisire- creditare cu BCR Banca pentru locuinte. Timp de 5 ani urma sa ..."

Facebook