Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Biroul de Credit va finaliza sistemul de scoring peste 2 saptamani

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Dupa aproape 5 ani de la infiintare, Biroul de Credit va implementa si faza a 3-a: calcularea unui scoring pentru fiecare persoana din baza de date. Lansarea serviciului va fi gata peste doua saptamani, dar utilizarea sa pe scara larga in sistemul bancar da semne ca se va lasa asteptata.
 
De acum, solicitantii de credit nu ar mai trebui sa fie refuzati automat de la obtinerea unui credit doar pentru ca in trecut au inregistrat o restanta.
 
Biroul de Credit va inmana bancilor doritoare o "nota" pentru fiecare solicitant, calculata pe baza unui set de variabile care tine cont de toate informatiile existente in baza de date, nu doar de cele negative.
 
Principalii indicatori care vor fi folositi in determinarea scoringului sunt: 
  • comportamentul la plata, respectiv daca a avut sau nu restante;
  • datoria curenta, suma totala pe care o mai are de rambursat, sub forma de credit si dobanzi;
  • tipul de credit pe care il are in derulare: ipotecar, de consum, card de credit, etc. 
Metodologia de calcul a fost realizata de o companie internationala specializata, prin suprapunerea unui model statistic international pe datele de la Biroul de Credit.
 
“ Scorul va fi monitorizat continuu si, daca sunt modificari de comportament, se va ajusta”, a precizat Serban Epure.
 

Criza financiara a slabit interesul bancilor

 
Avand in vedere scaderea creditarii, nu toate bancile vor dori sa beneficieze de scoring in viitorul apropiat.
 
Sunt insa si institutii interesate de acest produs. Presedintele CEC Bank, Radu Gratian Ghetea a declarat de curand ca banca pe care o conduce va utiliza acest nou instrument in stabilirea bonitatii unui client inca de la momentul lansarii lui pe piata.
 
“Produsul (n.r. - scoringul) a fost apreciat ca fiind util si bancile au inteles ca e un lucru care le ajuta. O parte din banci chiar asteapta produsul acesta”, a precizat Serban Epure.
 
El a justificat lipsa de interes a unor banci prin faptul ca momentul actual este mai putin optim pentru lansarea unui produs care are aplicatii in sfera creditarii, avand in vedere blocajul pietei.
 
Fata de luna iulie 2008, cand s-a inregistrat un varf al solicitarilor de rapoarte de credit din partea bancilor – aproape 800.000 – in luna ianuarie 2009, numarul acestora a scazut cu peste 60%. In ianuarie 2009, bancile au solicitat Biroului de Credit doar 306.000 rapoarte.
 

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Solutionarea alternativa a litigiilor, absenta de pe site-urile multor banci

Clientii nemultumiti de relatia cu banca au la indemana destul de putine mijloace pentru a-si putea face dreptate. Si acelea le raman de multe ori necunoscute, avand in vedere ca sunt insuficient promovate. Este si cazul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), releva o analiza realizata de Conso.ro. Citeste mai mult

Pierderi din dobanzi pentru debitori si deponenti in 2017

Anul 2017 incepe cu vesti neplacute atat pentru debitorii, cat si pentru deponentii bancilor. In timp ce primii intra in noul an cu dobanzi usor mai mari, pentru imprumuturile in lei, cei din urma vor avea castigurile din dobanzi diminuate prin aplicarea contributiilor la sanatate, indiferent daca au si venituri din alte surse sau nu. Citeste mai mult

Opinii recente

de Marie-Anne Budur

"În luna septembrie anul 2015 am f?cut demersurile pentru un credit ipotecar la Garanti Bank. De?i sunt cu cardul de salariu la dân?ii ..."

Facebook