Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Tentativa de frauda in numele ANAF

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Tentativele de frauda se diversifica tot mai mult, autorii acestora folosindu-se si de institutii importante in ochii cetatenilor. Recent, posesorii de carduri au primit mesaje ca fiind din partea Ministerului Finantelor, iar recent, din partea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) in care li se solicita date privind cardul bancar.

Institutia anunta ca a primit o serie de sesizari din partea contribuabililor, cu privire la receptionarea unor apeluri telefonice de la diverse persoane care, sub pretextul desfasurarii unui sondaj de opinie de catre ANAF, le solicita diverse informatii confidentiale.

”In urma sesizarilor primite de la contribuabili, ANAF precizeaza ca efectueaza in aceasta perioada un singur sondaj de opinie, derulat telefonic, care nu cuprinde intrebari referitoare la date ale contribuabililor legate de conturi bancare, carduri asociate conturilor deschise sau de cuantumul datoriilor la bugetul de stat”, se mentioneaza intr-un comunicat al ANAF.

Potrivit comunicatului, sondajul efectuat de ANAF are ca obiectiv evaluarea efectelor si rezultatelor campaniei media care se afla in desfasurare, iar singurele intrebari din chestionar care vizeaza detalii legate de companie sunt: In ce an a fost infiintata compania dumneavoastra? Care este codul CAEN al companiei dumneavoastra? Care este numarul mediu de angajati in anul 2014? Care este cifra de afaceri in anul 2014? In ce judet este sediul companiei/firmei dumneavoastra? In ce localitate este sediul companiei/firmei dumneavoastra? Ce tip de contribuabil sunteti? (mare, mijlociu, mic).

ANAF precizeaza ca orice alte intrebari legate de persoane fizice sau de companii nu fac parte din chestionarul institutiei.

”Intrucat asupra acestei situatii exista suspiciunea unei tentative de frauda, va rugam sa acordati o atentie deosebita in cazul in care primiti solicitari de natura celor de mai sus si va asiguram ca vom lua toate masurile necesare in vederea depistarii persoanelor vinovate”, se precizeaza in comunicat.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook