Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Statele Unite stopeaza practicile abuzive cu alerte SMS pentru carduri

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Doua banci americane sunt obligate sa returneze clientilor comisioanele incasate pentru serviciile de alerta SMS, in scopul prevenirii fraudelor cu carduri. Autoritatile au descoperit ca in realitate, bancile nu monitorizau conturile, ci doar incasau comisioane de la clienti.

Alerta SMS este un serviciu pe care multe banci il promoveaza, pentru a ajuta clientii sa se protejeze mai bine impotriva fraudelor cu carduri. In acest scop, banca trimite clientilor un mesaj SMS, prin care ii atentioneaza atunci cand au loc tranzactii suspecte cu cardul. Astfel, clientul este informat rapid despre o potentiala frauda si poate anunta imediat banca.

Unele banci au abuzat insa de acest serviciu si au incasat comisioane fara sa presteze nimic in schimb. Este cazul bancilor Chase  Bank USA si JP Morgan Chase Bank, care sunt obligate acum sa retuneze clientilor 309 milioane dolari.

Aceste banci si-au inrolat clientii automat pentru aceste servicii – uneori fara sa obtina consimtamantul lor – si incasau luna de luna, intre 7,99-11,99 dolari, pentru aceste servicii.

In urma anchetei realizate de Biroul pentru Protectia Financiara a Consumatorilor, s-a descoperit ca in multe cazuri, clientii nu primeau niciun fel de alerta. Banca dadea impresia ca monitorizeaza conturile clientilor impotriva fraudelor, insa, in realitate, aceasta activitate nu avea loc sau era realizata doar partial.

Mai mult, clientii ajungeau uneori din cauza acestor comisioane sa depaseasca limita de credit autorizata si sa suporte penalitati.

Alte articole din Carduri

Carduri

ANPC considera ilegal un comision platit frecvent de consumatori

Multe banci percep comisioane usturatoare pentru retragerea de numerar de pe cardurile de credit, desi ANPC sustine ca OUG 50/2010 le interzice in mod expres. Practica a fost sanctionata de curand de ANPC, insa doar in cazul CEC Bank. Ramane de vazut ce se va intampla in cazul celorlalte banci care percep consumatorilor aceste comisioane. Citeste mai mult

Visa lanseaza o platforma de plati pentru companiile din Europa

Visa lanseaza in Europa serviciul Visa Direct, o platforma de plati in timp real care permite companiilor sa initieze plati, cum ar fi despagubirile pe polite de asigurare, precum si platile de la persoana la persoana. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook