Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Statele Unite stopeaza practicile abuzive cu alerte SMS pentru carduri

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Doua banci americane sunt obligate sa returneze clientilor comisioanele incasate pentru serviciile de alerta SMS, in scopul prevenirii fraudelor cu carduri. Autoritatile au descoperit ca in realitate, bancile nu monitorizau conturile, ci doar incasau comisioane de la clienti.

Alerta SMS este un serviciu pe care multe banci il promoveaza, pentru a ajuta clientii sa se protejeze mai bine impotriva fraudelor cu carduri. In acest scop, banca trimite clientilor un mesaj SMS, prin care ii atentioneaza atunci cand au loc tranzactii suspecte cu cardul. Astfel, clientul este informat rapid despre o potentiala frauda si poate anunta imediat banca.

Unele banci au abuzat insa de acest serviciu si au incasat comisioane fara sa presteze nimic in schimb. Este cazul bancilor Chase  Bank USA si JP Morgan Chase Bank, care sunt obligate acum sa retuneze clientilor 309 milioane dolari.

Aceste banci si-au inrolat clientii automat pentru aceste servicii – uneori fara sa obtina consimtamantul lor – si incasau luna de luna, intre 7,99-11,99 dolari, pentru aceste servicii.

In urma anchetei realizate de Biroul pentru Protectia Financiara a Consumatorilor, s-a descoperit ca in multe cazuri, clientii nu primeau niciun fel de alerta. Banca dadea impresia ca monitorizeaza conturile clientilor impotriva fraudelor, insa, in realitate, aceasta activitate nu avea loc sau era realizata doar partial.

Mai mult, clientii ajungeau uneori din cauza acestor comisioane sa depaseasca limita de credit autorizata si sa suporte penalitati.

Alte articole din Carduri

Carduri

Cati romani cumpara de pe internet?

Romanii, desi conectati in numar tot mai mare la internet, raman codasii Europei cand vine vorba de cumparaturi online. Din datele pe 2016 publicate de Eurostat reiese ca trei din patru gospodarii din Romania au acces la internet, insa doar 18% dintre acestia au cumparat sau au comandat bunuri sau servicii online. Citeste mai mult

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Opinii recente

de elvira buzac

"Buna ziua. In anul 2013 am incheiat un contract cu BCR, banca pentru locuinte. Timp de doi ani am primit prin posta notificari ..."

Facebook