Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Rata tentativelor de frauda la plata online s-a injumatatit in 2010

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Procentul tentativelor de frauda inregistrate in 2010 la magazinele online care folosesc solutia de plata ePayment a fost de 0,2%, in scadere cu 50% fata de 2009.

Cele mai multe tentative au fost efectuate cu carduri emise in SUA (30%), urmate de carduri emise In Romania (17%) si Italia (10%).

In ceea ce priveste locatia persoanelor care au incercat sa utilizeze cardul in mod fraudulos, 32% s-au aflat pe teritoriul Romaniei, 23% in SUA, 7% in Italia si 6% în Marea Britanie, potrovit datelor Gecad ePayment.

“Cresterea anuala a numarului de tranzactii face ca protectia antifrauda sa fie din ce in ce mai importanta, pierderile evitate de magazinele online si de clientii lor protejati de sistemul antifrauda ePayment crescand de la aproximativ 550.000 euro in 2007 la aproape 900.000 euro anul trecut”, a declarat Daniel Nicolescu, CEO Gecad ePayment.

Principalele tipuri de afaceri online vizate in 2010 au fost site-urile care ofera reincarcare electronica pentru telefoanele mobile, avand un procent de 28,9% din numarul total al tentativelor de frauda, urmate de turism, cu un total de 22% si de serviciile de telecomunicatii, altele decat cele de reincarcare, cu un procent de 10,7%.

“In contextul cresterii accelerate a domeniului, certificarea PCI DSS si utilizarea standardului 3D Secure devin obligatorii pentru orice procesator care doreste sa incurajeze si sa sustina dezvoltarea clientilor sai”, explica Daniel Nicolescu.

PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) reprezinta cel mai important standard de securitate din industria platilor online si a fost dezvoltat de un consortiu format din MasterCard WorldWide, Visa INC, American Express, Discover Financial Services şi JCB International.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Facebook