Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

De ce beneficiezi platind cu cardul pe internet?

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Carduri

 
De ce beneficiezi platind cu cardul pe internet? De ce beneficiezi platind cu cardul pe internet?

Plata cu cardul la comerciantii online, din orice colt de lume, este metoda cea mai comoda si mai rapida pentru a va achita cumparaturile. Milioane de oameni din lumea intreaga utilizeaza cardurile pentru a plati pe internet, in deplina siguranta si fara a se lovi de vreo problema. Totusi mai pot aparea situatii neplacute, foarte rare, conform statisticilor. In cele ce urmeaza aflati de facilitatile care va protejeaza in fata unor asemenea neplaceri.

Auzim din cand in cand de situatii in care unui client i-a fost utilizat cardul pentru plati online, fara autorizarea sa. Sunt foarte rare cazurile, este adevarat, dar sunt suparatoare. Stiati ca, de exemplu, daca sunteti posesori de carduri MasterCard sau Maestro beneficiati de mecanismul de protectie Zero Liability?  

Prin intermediul Zero Liability, posesorii de carduri sunt protejati impotriva tranzactiilor neautorizate la comerciantii online cu conditia ca posesorul de card sa se afle inca in posesia cardului. Daca veti constata vreodata ca v-a fost utilizat neautorizat cardul pe internet tot ce trebuie sa faceti este sa notificati institutia emitenta si sa le solicitati returnarea sumei. Procedura se numeste refuz la plata si este disponibila oricarui client pentru orice produs de card al oricarui emitent.

Ce se intampla in cazul in care cardul a fost furat sau pierdut? Regula de aur este „contactati emitentul de urgenta si informati-l asupra incidentului”. Aceasta pentru ca puteti beneficia in continuare de protectia Zero Liability din momentul in care reclamatia a fost inregistrata la institutia emitenta (un simplu telefon la banca este suficient). Chiar si pana in momentul inregistrarii reclamatiei exista un nivel de protectie de maxim 150 euro pentru care clientii sunt responsabili, restul fiind in grija institutiei emitente. Trebuie insistat pe faptul ca institutia emitenta trebuie contactata de urgenta, altfel este posibil ca protectia sa nu se aplice.

„Romanii care mai au retineri fata de platile cu cardul online trebuie sa stie ca au in cardul lor un aliat care le protejeaza banii”, spune Gabriel Ghita, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe. „Politica Zero Liability, disponibila pe orice card Maestro sau MasterCard emis in Romania, protejeaza cumparaturile realizate atat in tara, cat si in strainatate, 24h din 24. In eventualitatea foarte putin probabila, dupa cum arata statisticile, in care cardul este utilizat fraudulos, clientul aflandu-se in posesia cardului, atunci acesta isi primeste banii inapoi, nefiind considerat responsabil. Chiar si in cazul pierderii sau al furtului cardului clientii tot beneficiaza de protectia Zero Liability, dupa notificarea institutiei emitente. Este realmente un mare pas inainte in materie de protectie a clientilor.

In plus, piata din Romania a evoluat in materie de complexitate a produselor financiare - bancile au in oferta carduri care, pe langa functia lor traditionala de plata, vin la pachet cu tehnologii care garanteaza un plus de siguranta si protectie la fiecare tranzactie efectuata.”

Sa luam acum cazurile in care un client si-a comandat un produs online, iar acesta nu a ajuns la destinatie, sau a ajuns, dar nu corespunde celui comandat sau prezinta defecte. Daca respectivul comerciant nu doreste sa rezolve problema clientului intr-un mod satisfacator pentru acesta, clientul se poate adresa institutiei emitente si poate solicita initierea procedurii de refuz la plata (in engleza chargeback). Banca va solicita informatiile necesare pentru a initia procedura, iar la finalizarea acesteia clientul isi va primi banii inapoi. Desigur, clientii trebuie sa ajute institutia emitenta in a intelege situatia si trebuie sa fie pregatiti cu informatiile relevante, ajutand-o pe aceasta se ajuta de fapt pe ei insisi.

Nu in ultimul rand, centura de siguranta a platilor online este standardul 3D Secure, menit sa previna riscurile de frauda si sa creasca securitatea tranzactiilor electronice.  Standardul 3D Secure protejeaza atat posesorii de carduri, cat si comerciantii online. Comerciantii se asigura ca posesorii de carduri sunt cu adevarat cei care efectueaza tranzactia online. Procedeul este asemanator cu introducerea codului PIN la ATM sau la POS – utilizatorului ii este ceruta o parola ori de cate ori face o plata pe internet. Parola este verificata de emitentul cardului, lucru confirmat de prezenta logo-ului acestuia in pagina de introducere a parolei, precum si de afisarea mesajului personal introdus de client la inregistrarea cardului in 3D Secure. In acest mod, posesorul de card are certitudinea ca pe site-urile inrolate in 3D Secure (deloc putine) nici o alta persoana nu va putea plati cu cardul sau. Totodata, comerciantii inscrisi in cadrul acestui sistem sunt verificati si inregistrati, astfel utilizatorii stiu ca isi pot folosi cardul in siguranta si fara nicio surpriza neplacuta pe site-urile respective.

Asadar, fie ca este vorba despre bilete de avion, plati de facturi, cupoane de reducere sau electronice, in Romania sau in strainatate, „pe vant, pe ploaie, cardul rezista”, asigurandu-va protectie la fiecare pas in online.

Alte articole din Carduri

Carduri

MFP incearca sa deblocheze Legea "cash-back"

Legea “cash-back”, intrata in vigoare la inceputul acestui an, nu este inca aplicabila, pentru ca nu are norme de aplicare si nu este corelata cu Legea caselor de marcat. Ministerul Finantelor Publice (MFP) a elaborat, in sfarsit, proiectul de norme care ar putea debloca actul normativ. Citeste mai mult

Cati romani cumpara de pe internet?

Romanii, desi conectati in numar tot mai mare la internet, raman codasii Europei cand vine vorba de cumparaturi online. Din datele pe 2016 publicate de Eurostat reiese ca trei din patru gospodarii din Romania au acces la internet, insa doar 18% dintre acestia au cumparat sau au comandat bunuri sau servicii online. Citeste mai mult

Opinii recente

de Ala Fara Credite Lucian

"Cu BROM am o experien?? ?i mai ?i decât aia cu Alpha. Oricum, trebuie s? spun de la început c? ?i acestei b?nci ..."

Facebook