Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Comisioanele interbancare la carduri vor fi limitate

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Comisioanele interbancare la carduri vor limitate la 0,2% pentru tranzactiile cu carduri de debit si la 0,3% pentru cele cu carduri de credit, conform unei propuneri legislative.

Aceste comisioane sunt generate atunci cand cardurile bancare sunt utilizate pentru plata cumparaturilor. Banca emitenta a cardului este obligata sa achite comisionul catre banca acceptatoare (cea care a instalat dispozitivul de acceptare a cardului, la punctul de vanzare).

Ulterior, acest comision interbancar este recuperat de banca platitoare de la comerciant, iar acesta din urma il recupereaza de la consumator, prin scumpirea produselor vandute.

Comisioanele interbancare actioneaza ca un pret minim, reprezentand 70-80% din pretul platit de comerciant pentru acceptarea cardului, se arata in nota de fundamentare a proiectului.

Din datele publicate de Ministerul Finantelor, nivelul comisionului interbancar este de 1%. Exceptie fac tranzactiile cu petrol, unde comisionul coboara la 0,7% si tranzactiile e-commerce – cu un comision de 1,5%.

Plafoanele propuse pentru comisioane sunt aceleasi cu cele avansate de Comisia Europeana in proiectul de regulament privind comisioanele interbancare. Acesta prevede ca limitarea comisioanelor sa se aplice gradual: mai intai pentru platite transfrontaliere si abia dupa 2 ani, si pentru platile nationale. La noi, propunerea guvernului nu include o perioada de tranzitie.

Limitarea comisioanelor este de asteptat sa conduca la economii de costuri pentru comercianti. Ulterior, competitia dintre retaileri va contribui la reducerea preturilor, iar beneficiile vor fi resimtite si de catre consumatori.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Monica Dit

"Am incheiat un contract de economisire-creditare acum 5 ani, fiind convinsa de care functionara de la Raiffeisen ca este cel mai bun plan ..."

Facebook