Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cititorii Conso.ro, tot mai informati, conform unui sondaj organizat in parteneriat cu MasterCard

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Timp de o luna, am derulat un concurs impreuna cu MasterCard, pentru a testa cunostintele financiare ale cititorilor nostri. Am invitat participantii sa raspunda la 20 de intrebari care au vizat in principal cardurile bancare, utilizarea acestora in mediul online, cat si termeni care se folosesc in mod frecvent, precum perioada de gratie, limita de credit sau descoperitul de cont.

Concursul, parte a programului educational EduCard, lansat de MasterCard la sfarsitul anului 2009, este deja la a doua editie si se adreseaza tuturor celor care vor sa invete sau sa isi testeze notiunile financiare de baza.

”Evolutia unei piete bancare sanatoase se recunoaste dupa nivelul de educatie financiara al populatiei, iar in Romania, de 3 ani incoace, segmentul platilor cu cardul la comerciantii din mediul real si virtual inregistreaza un progres constant, atat din punct de vedere al numarului de tranzactii, cat si al retelei de acceptare”, spune Cosmin Vladimirescu, Country Manager Romania si Moldova, MasterCard Europe.

”Rezultatele concursului realizat pe Conso.ro ne arata ca si initiativele noastre in domeniul educarii utilizatorilor de servicii financiare, care din 2009 au fost asimilate programului EduCard, au avut efect”, a continuat acesta.

Conform rezultatelor concursului, peste 80% dintre cititorii Conso.ro sunt familiarizati cu notiunile care stau la baza tuturor operatiunilor/deciziilor financiare legate de carduri – ce presupune perioada de gratie, ce reprezinta limita de credit, in functie de ce se calculeaza descoperitul de cont, cate carduri de credit poate detine un client sau pentru ce este destinat, in primul si in primul rand, un card de credit.

”Cei trei ani de recesiune financiara au constituit pentru multi romani un imbold pentru a cauta surse de informare, pentru a-si administra mai bine banii si, mai ales, pentru a alege produse care sa se plieze pe stilul de viata si nevoile acestora. De aceea, in momentul de fata avem consumatori de servicii financiare mult mai informati si responsabili decat in urma cu cinci ani”, precizeaza Cosmin Vladimirescu.

Comertul electronic este unul dintre punctele de interes pentru cititorii Conso. Asa cum se observa si din concurs, comportamentul utilizatorilor de carduri s-a schimbat - 94% dintre respondenti stiu care este principalul element de securitate pentru cumparaturile cu cardul pe internet si cum isi pot activa cardul in sistemul 3D Secure – direct pe site-ul bancii emitente sau pe cel al comerciantului, prin ADS (Activation during Shopping).

In plus, 86% dintre respondenti sunt la curent cu ceea ce presupun tentativele de phishing.

Conform rezultatelor, peste 85% dintre cei care au raspuns stiu care este mecanismul de functionare a cardurilor contactless, co-branded sau prepaid.

Acest lucru se datoreaza faptului ca, in ultima perioada, romanii si-au dorit sa detina un card bancar, care pe langa functionalitatea de baza – aceea de utilizare pentru plati la comercianti sau retrageri de numerar de la ATM – sa le aduca si beneficii.

Chiar daca, in anii trecuti, cererea cea mai mare era pentru carduri standard de debit, pe masura ce nivelul de educatie a inceput sa creasca, portofoliile bancilor au inceput sa includa si produse de nisa care vin la pachet cu programe de recompense, asigurari de calatorie sau tehnologii menite sa faca viata mai usoara.

Pe de alta parte, participantii la concurs au demonstrat ca sunt informati si stiu cum sa foloseasca un card de credit.

Rezultatele arata ca peste 80% dintre cititorii nostri utilizeaza in mod documentat acest produs financiar – stiu ce inseamna o limita de credit si cunosc beneficiile produsului, de exemplu perioada de gratie. In plus, aproape toti respondentii (in proportie de 98%) stiu cum trebuie sa procedeze daca isi pierd sau le este furat cardul.

Concursul a fost realizat in perioada iulie-august 2012 si a avut peste 800 de participanti.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de IOAN COMANAR

"Am apelat on-line la accesarea unui credit de la Raiffeisen Bank, dupa preaprobarea on-line,am depus toate documentele cerute de functionarul de la ghjiseu. . . apoi ..."

Facebook