Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cipul a limitat simtitor numarul cazurilor de frauda cu cardul

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Banca Centrala Europeana a pus la punct un prim raport privind frauda ce vizeaza cardurile. Concluzia principala subliniaza ca introducerea cipului a redus puternic cazurile inregistrate in Europa.

Comparativ cu 2009, atat numarul cat si valoarea cazurilor de frauda realizate cu cardurile in cadrul zonei SEPA (Uniunea Europeana, Islanda, Lichtenstein, Monaco, Norvegia si Elvetia) a scazut cu 12,1%, pana la un nivel total de 1,26 miliarde euro.

In termeni relativi, raportul dintre valoarea fraudelor si valoarea totala a tranzactiilor realizate a scazut la 0,040% in 2010, comparativ cu 0,045% in 2007.

Raportul analizeaza separat frauda in functie de diferite tipuri de card, respectiv debit sau credit, precum si de modul de utilizate. In 2010, jumatete din valoarea fraudei inregistrate a rezultat din tranzactii in care cardul nu este prezent, majoritatea acestora fiind plati pe internet. O treime din totalul fraudelor a implicat utilizarea cardului la POS si aproximativ 17% a avut in punct central utilizarea cardului la ATM, nivele in scadere fata de 2007.

Reducerea se bazeaza in special pe inovatiile tehnologice, spre exemplu introducerea standardului EMV, respectiv cip pentru carduri.

Acesta ofera o protectie superioara benzii magnetice deoarece este mult mai greu de copiat iar tehnologia din spatele tranzactiilor este mai sofisticata.

In ceea ce priveste tranzactiile de la distanta, nivelul fraudaeia inregistrat un trend ascendent in termeni ata absoluti cat si relativi. Ponderea in total a urcat de la 47% la 50% in timp ce valoarea a ajuns la 648 milioane euro, de la 571 milioane euro, in perioada 2007-2010.

Alte articole din Carduri

Carduri

Cati romani cumpara de pe internet?

Romanii, desi conectati in numar tot mai mare la internet, raman codasii Europei cand vine vorba de cumparaturi online. Din datele pe 2016 publicate de Eurostat reiese ca trei din patru gospodarii din Romania au acces la internet, insa doar 18% dintre acestia au cumparat sau au comandat bunuri sau servicii online. Citeste mai mult

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Facebook