Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cardurile de credit aduc inapoi o parte din banii cheltuiti

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Carduri

 

Punctul de atractie al cardurilor de credit a devenit in acest moment posibilitatea de a obtine diverse facilitati prin simpla utilizarea a acestora. Programele de fidelitatea create de banci permit acumularea de puncte de loialitate, care se transforma in cash sau in cumparaturi gratuite la magazinele partenere.

Inainte de criza financiara, bancile promovau cardurile de credit, in principal, prin intermediul perioadei de gratie cat mai mari si prin suma minima ce trebuie rambursata lunar. Acum, accentul cade pe cu totul alt aspect: posibilitatea de a obtine bonusuri atunci cand folosesti cardul.

Noua tendinta este acordarea de puncte clientilor atunci cand platesc cu cardul la cumparaturi. Punctele sunt apoi transfomate in bani, astfel ca detinatorii sunt incurajati sa foloseasca mai des cardurile.

Bonus in cash

La BCR, pentru fiecare leu cheltuit la comerciantii din tara, din strainatate sau de pe internet, clientul primeste inapoi 0,6%. La cardurile de debit, bonusul este redus la jumatate. Punctele acumulate se transforma trimestrial in bani. Prin urmare, pentru cumparaturi de 1.000 lei, clientul primeste cadou 6 lei la cardul de credit.

Si la Alpha Bank, clientii pot obtine bani daca utilizeaza cardul de credit. La fiecare plata de minimum 100 lei achitata la comercianti, clientul incaseaza 6 lei de la banca. Lunar, nu poate primi insa mai mult de 36 lei. Aceste premii se acorda doar pana la sfarsitul anului, nu pe intreaga perioada de valabilitate, asa cum se intampla la BCR.

Cumparaturi gratuite in magazine partenere


O alta metoda de fidelizare este ca bonusul sa fie acordat sub forma de puncte. In acest caz, clientii sunt obligati sa cheltuiasca bonusul in reteaua de magazine partenere a bancii. Prin urmare, inainte de a alege o astfel de oferta, este indicat sa aruncati o privire si pe lista de parteneri pentru a vedea unde puteti cheltui banii.

Unul dintre cele mai vechi programe de fidelitate este oferit de credit Europe Bank, unde bonusul este de 0,3% din valoarea cumparaturilor.

La GarantiBank, castigul este mai mare: pentru fiecare cumparatura cu cardul, clientul primeste un bonus de 0,5%, iar la magazinele partenere, bonusul este cuprins intre 1-5%. De exemplu, la cumparaturi de 1.000 lei in afara retelei de parteneri, bonusul ajunge sa reprezinte 5 lei.

Dintre marile banci, BRD a pus la punct un program de acest tip, unde clientii acumuleaza de regula 1 punct la fiecare leu cheltuit. Iar, in reteaua de magazine partenere, bonusul este dublu. Un punct valoreaza apoi 0,005 lei. Suplimentar clientii primesc 2.000 de puncte la prima tranzactie cu cardul. Prin urmare, la cumparaturi de 1.000 lei efectuate la magazine din afara retelei de parteneri, clientul va acumula un bonus de 15 lei (daca tinem cont si de bonusul de prima tranzactie in valoare de 10 lei).

Si BCR a introdus de curand un card cu puncte, in colaborare cu Wizz Air. La fiecare tranzactie cu cardul la comercianti, clientul primeste 2 puncte pentru fiecare leu de cumparatura. Punctele permit apoi achizitia de bilete de avion la Wizz Air, fiecare punct valorand 0,01 lei. Prin urmare, la cumparaturi cu cardul de 1.000 lei, clientul acumuleaza 10 lei sub forma de bonus.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Monica Dit

"Am incheiat un contract de economisire-creditare acum 5 ani, fiind convinsa de care functionara de la Raiffeisen ca este cel mai bun plan ..."

Facebook