Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Bancherii au rezerve in legatura cu afisarea comisioanelor la ATM

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Recent creatul patronat bancar critica voalat initiativa ANPC de emitere a unui ordin prin care ar urma sa fie afisate pe ecranul ATM comisioanele exacte ale operatiunilor efectuate de consumatori.

Bancherii afirma, intr-o luare de pozitie transmisa Conso.ro, ca sustin orice initiativa care isi propune ridicarea gradului de transparenta in sistemul bancar “cu conditia ca asemenea masuri sa fie implementate in mod constructiv si sa nu produca distorsiuni in piata”.

Consiliul Patronatelor Bancare din Romania (CPBR) considera ca „ar fi trebuit initiat un proces consultativ mai amplu, care sa cuprinda si reprezentanti ai comunitatii bancare inca dinaintea publicarii proiectului, pentru a putea discuta diferitele aspecte de ordin tehnic si operational ce tin de asemenea initiativa si a evita astfel posibile reveniri asupra formei initiale”.


De asemenea, reprezentantii CPBR afirma ca „ar trebui luati in consideratie o serie de factori inainte de lansarea unui astfel de proiect, ca de pilda cadrul legal, posibilitatile tehnice de a implementa astfel de masuri, cat si costurile asociate implementarii unor asemenea aplicatii, inclusiv cine va suporta aceste costuri si ce impact ar putea avea aceste costuri in relatia dintre clienti si banci”.

Bancherii afirma ca sunt interesati sa afle daca „ANPC a structurat aceasta propunere legislativa pe baza un studiu sau program care evidentiaza impactul si/sau consecintele acestor masuri asa incat sa produca efecte benefice si corecte in piata” si sustin ca perioada de consultare publica propusa de ANPC ar putea sa nu fie suficienta pentru elaborarea unui act normativ echilibrat, care sa tina cont de punctele de vedere ale tuturor partilor interesate.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook