Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

AURSF sustine afisarea comisioanelor pe ecranul bancomatelor

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare (AURSF) sustine initiativa ANPC de a impune bancilor obligatia de a afisa toate comisioanele percepute in cazul operatiunilor la ATM, pe ecranul acestora.

Totodata, asociatia considera oportuna si initiativa de a fi informati consumatorii in legatura cu procedura si termenele de recuperare ale cardurilor blocate/retinute in bancomate.

“Adesea, consumatorii platesc comisioane foarte mari pentru utilizarea bancomatelor, in special atunci cand utilizeaza ATM-urile altor banci. Se poate ajunge ca, pentru aceeasi suma de bani retrasa, nivelul comisionului platit sa fie si de 6-7 ori mai mare. Tocmai din acest motiv initiativa ANPC de informare a consumatorului in legatura cu acest aspect este extrem de utila pentru consumatori”, afirma Alin Iacob, presedintele AURSF.


AURSF solicita ANPC sa organizeze cat mai urgent o intalnire la care sa poata sa participe toate partile interesate in procesul dezbaterii publice .

De asemenea, asociatia solicita ANPC sa se implice in analizarea si controlul modului in care prestatorii de servicii de plata aplica prevederile care privesc consumatorii din Directiva Serviciilor de Plata, implementata in legislatia nationala prin intermediul OUG 113/2009, precum si din Regulamentul Uniunii Europene nr. 924/2009.

De asemenea, asociatia atrage atentia ANPC si Ministerului Finantelor Publice ca ar trebui sa finalizeze, in cel mai scurt timp posibil, criteriile de identificare a categoriilor de plati nationale care corespund unor plati transfrontaliere, prevazuta de HG 1259/2010, pentru a permite aplicarea Regulamentului 924/2009 si pentru platile efectuate in lei, asa cum Romania s-a angajat in fata Comisiei Europene inca de acum mai bine de trei ani.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook