Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Dobanzile interbancare se apropie de minimele de la inceput de an

Autor: Conso |

Publicat in: Banii & economia

 

Dobanzile interbancare in lei au cunoscut o tendinta de scadere lenta in ultimele luni, care a adus rata Robor la 3 luni foarte aproape de minimul istoric.

Din mai 2014, ratele Robor au reintrat pe o tendinta descendenta, care se mentine si in prezent. Robor la 3 luni a coborat de la 3,1% la mai putin de 2,1%, avand loc o reducere de 1 punct procentual.

Astfel, s-a recuperat in decurs de cateva luni o parte din cresterea intervenita in numai 2 zile, la sfarsitul lunii ianuarie 2014, cand Robor la 3 luni a urcat brusc de la 1,94% pana la 3,5%.

Atat timp cat exista un ecart mare intre dobanzile interbancare si dobanda-cheie, riscul unor episoade similare nu este exclus. Prin ultima decizie luata de BNR, dobanda cheie a coborat la 3,25%, insa se pastreaza mai departe o diferenta importanta fata de nivelul dobanzilor interbancare (chiar si in cazul scadentei de 12 luni).

Alte articole din Banii & economia

Banii & economia

Ce schimbari fiscale a aprobat guvernul?

Este sigur! Din 2018, contributia la Pilonul II de pensii scade de la 5,1% la 3,7%, contributiile de sanatate si pensie se muta integral la angajat, iar companiile raman cu o “contributie asiguratorie pentru munca” de 2,25%. Deciziile au fost adoptate de Guvern, in ciuda nemultumirilor exprimate atat de mediul de afaceri cat si de sindicate. Citeste mai mult

Cum vor fi afectate firmele si populatia de masurile fiscale propuse?

Masurile fiscale anuntate, pe langa faptul ca bulverseaza economia, au si un impact bugetar semnificativ. Firmele vor fi afectate cel mai mult de majorarea salariului minim si de schimbarile administrative pe care le presupune mutarea contributiilor. Angajatii, unii dintre ei primesc in plus sume infime, care nu justifica efortul. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook