Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

UNSAR: Solutiile emise de asiguratori pot fi verificate de experti independenti

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Companiile de asigurari sustin ca solutiile tehnice in cazul accidentelor auto sunt emise exclusiv in baza evaluarilor efectuate de inspectorii de daune, iar acestea pot fi verificate, ulterior, de orice evaluator independent. Potrivit asiguratorilor, solutiile tehnice difera, de la caz la caz, in functie de amplitudinea incidentelor.

Reprezentantii companiilor de asigurari sustin ca exista societati de service auto care ctitica solutiile companiilor de profil, in cazul in care acestea sustin repararea pieselor avariate in accidente si nu inlocuirea , pentru ca urmaresc doar sa isi comercializeze piesele, cu adaosurile comerciale de rigoare. ”Sunt aceleasi service-uri care practica adaosuri de pana la 400% fata de preturile calculate de softuri utilizate la nivel international”, se arata intr-un comunicat al Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurari din Romania (UNSAR).

Mai mult, companiile de asigurari sustin ca ”aceste service-uri auto, reunite in asa-zise asociatii reprezentative, nu vizeaza decat sa capete prin lege monopolul absolut asupra operatiunilor de evaluare a daunelor auto”. ”Acesti experti, sustinuti de service-uri, vor avea intotdeauna tendinta de supraevaluare a daunelor, lucru care se va reflecta, in cele din urma, in costul politelor de asigurare”, se mentioneaza in comunicatul citat.

Potrivit acestuia, UNSAR reprezinta interesele a 26 de societati de asigurare, respectiv 95% din piata asigurarilor (dupa volumul de prime brute subscrise).

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Termen pentru depunerea cererilor de plata in cazul Carpatica Asig

Persoanele indreptatite sa obtina despagubiri de la Carpatica Asig, companie de asigurari aflata in faliment, trebuie sa depuna cereri de plata pana vinerea viitoare, pentru daunele produse inainte de declararea falimentului companiei in instanta. Pentru daunele ulterioare, termenul este de 90 de zile din momentul nasterii dreptului de creanta. Citeste mai mult

Controverse pe solutionarea alternativa a litigiilor la SAL-Fin

Solutionarea alternativa a litigiilor in domeniul financiar non-bancar isca noi controverse. Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) sustine ca 35% dintre conciliatorii SAL-Fin ar fi incompatibili cu functia pe care o detin pentru ca sunt angajati cu forme legale ai firmelor de asigurari. Citeste mai mult

Opinii recente

de DANIELA JIPESCU

"În 2012, pe 15 iunie, am încheiat un contract de economisire- creditare cu BCR Banca pentru locuinte. Timp de 5 ani urma sa ..."

Facebook