Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Reparatia masinii pe Casco umfla costurile pentru consumatori

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Asigurari

 

Autoritatile britanice au ajuns la concluzia ca reparatiile efectuate in baza asigurarilor auto conduc la costuri nejustificat de mari pentru consumatori. Cum nu se intrevad solutii rapide pentru rezolvarea problemelor,  autoritatile solicita deschiderea unei ample investigatii.

In urma unui accident, soferul vinovat este responsabil pentru plata reparatiilor masinii pe care a lovit-o. Plata va fi suportata de compania de asigurare a soferului vinovat. Aceasta are insa foarte putin control asupra modului in care reparatiile sunt efectuate si a costurilor asociate, arata un studiu realizat de Office for Fair Trading (OFT - autoritatea britanica insarcinata cu protectia consumatorilor si concurenta).

In strainatate, reparatiile se efectueaza deseori pe polita casco de catre soferul pagubit, dupa care societatile de asigurare isi regleaza conturile intre ele. Astfel, societatea de asigurare care are controlul asupra costurilor reparatiei nu are niciun motiv sa incerce sa tina preturile sub control, deoarece isi recupereaza totii banii ulterior de la societatea de asigurare a soferului vinovat.

Conform OFT, societatile de asigurare incheie contracte speciale cu service-urile auto pentru astfel de situatii si incaseaza comisioane de intermediere. Mai mult, sunt cazuri cand service-urile auto pot practica tarife majorate la manopera la reparatiile de acest gen.

Toate acestea conduc la costuri mai mari cu reparatiile, care in cele din urma, se regasesc in prime de de asigurare majorate pentru toti consumatorii.

Companiile isi sapa competitia prin reparatii exagerate

“Competitia pe aceasta piata nu pare sa functioneze in avantajul soferilor. Interesul companiile de asigurare este sa castige un avantaj competitonal daca majoreaza costurilor competitorilor, ceea ce face ca soferii sa plateasca mai mult decat ar trebui pe politele de asigurare auto”, a declarat directorul executiv al OFT, John Fingleton.

El spune ca nu se intrevede o solutie rapida pentru a corecta aceste probleme, motiv pentru care a decis sa solicite o investigatie aprofundata din partea Consiliul Concurentei, entitate britanica ce desfasoara anchete competitionale pentru sectoarele economice majore.

Situatii similare cu cele mai sus se regasesc si in Romania. Reparatiile pe Casco, ce urmeaza apoi a fi decontate pe RCA, ajung deseori sa aiba preturi mult mai mari. Asiguratorii sunt mult mai indulgenti cu service-urile auto si poti avea supriza ca, in urma reparatiei, sa iti inlocuiasca chiar si piese neavariate.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Piata asigurarilor, peste maximul atins in 2008

Piata asigurarilor din Romania a crescut, anul trecut, cu 10%, astfel incat volumul primelor brute subscrise a ajuns la 10,05 miliarde de lei. Astfel, a fost depasit maximul istoric de 8,94 miliarde de lei atins in 2008, in conditiile in care au iesit din piata mai multe societati: Astra Asigurari, Carpatica Asig, Forte Asigurari si Lig Insurance. Citeste mai mult

Groupama, profit net in crestere cu 30% in 2016

Groupama Asigurari a raportat pentru 2016 un profit net dupa standardele IFRS de aproximativ 30 milioane lei, in crestere cu 30% fata de anul precedent. Pentru 2017, compania se asteapta la un profit net similar cu 2016. Citeste mai mult

Opinii recente

de Mihai Cornel

"Am ales sa fac un credit prima casa. Toate bune si frumoase pâna la aprobarea finala. Astept de 3 saptamâni dar nu am ..."

Facebook