Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Piata asigurarilor s-a contractat cu 3,7% in primele 9 luni

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Piata asigurarilor a inregistrat un declin de 3,7% in primele 9 luni, pana la aproximativ 6 miliarde lei prime brute subscrise. In perioada similara din 2010, piata cazuse cu 5%.

De asemenea, indemnizatiile brute platite au scazut cu aproximativ 8,9%, pana la 3,36 miliarde lei.

In vreme ce segmentul asigurarilor de viata inregistra, la sfarsitul lunii septembrie 2011, o crestere de 5,4% fata de perioada similara a anului anterior (pana la 1,29 miliarde lei), asigurarile generale afisau o scadere ce 5,9% (pana la 4,80 miliarde lei).

Asigurarile de viata traditionale au sustinut, in primele trei trimestre, dezvoltarea segmentului cu o crestere de 7,6% comparativ cu aceeasi perioada din 2010. Acesta detin  o pondere de peste 61% in totalul primelor brute subscrise pentru asigurari de viata.

Pe de alta parte, contractia segmentului de asigurari generale a fost cauzata de reducerile volumelor de subscrieri pe liniile Casco (-19,8%) si RCA (-23%). Aceasta evolutie a diminuat ponderea segmentului auto, de la peste 75% (septembrie 2010), la aproape 65%, la finele lunii septembrie 2011.

Influenta evolutiei negative a segmentului auto a fost atenuata de cresterile inregistrate de asigurarile pentru locuinte (+35,2%), care au generat subscrieri de peste 1 miliard de lei. Ponderea acestei linii de asigurare in total asigurari generale era, la finele lunii septembrie 2011, de 21%.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Interesul clientului trece pe primul loc in vanzarea de asigurari

Companiile de asigurari si intermediarii care vand produse de asigurare vor fi nevoiti sa isi instruiasca permanent angajatii, astfel incat acestia sa ofere clientilor toate informatiile necesare pentru a nu fi indusi in eroare. In plus, acestia trebuie sa actioneze astfel incat sa corespunda cel mai bine intereselor clientilor. Citeste mai mult

Facebook