Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Detalii

Mii de persoane reclama probleme la plata daunelor pentru politele RCA

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Asigurari

 

Peste 8.000 de persoane au facut reclamatii in 2010 cu privire la modul in care au fost solutionate dosarele de dauna la politele RCA. Comisia de Supraveghere a Asigurarilor nu vede insa motive de ingrijorare, cu toate ca in majoritatea cazurilor investigate, autoritatea a schimbat verdictul initial, dand dreptate clientilor.

Dupa ce Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a facilitat transmiterea reclamatiilor de catre clienti, numarul plangerilor a inceput sa creasca, in special, in zona asigurarilor de raspundere civila auto (RCA).

Clientii au de cele mai multe ori dreptate

In 2009, CSA a primit 4.000 de reclamatii despre dosarele de dauna deschise la politele RCA, iar in 80% din cazuri, clientii aveau dreptate. In 2010, plangerile au continuat sa creasca ajungand la 5.300. Dintre acestea, 3.083 au fost intemeiate, a precizat Angela Toncescu, presedintele CSA. Prin urmare, in aproape 60% dintre cazuri, clientii au fost nedreptatiti.

Chiar daca ponderea reclamatiilor solutionate favorabil a scazut fata de 2009, procentul este inca extrem de mare, ceea ce sugereaza existenta unor disfunctionalitati in modul in care sunt solutionate dosarele de dauna.

In afara de reclamatiile depuse direct la CSA, pagubitii depun plangeri si direct la societatile de asigurare. Tinand cont si de acestea, numarul total al reclamatiilor pentru politele RCA ajunge la 8.400 in 2010, adica 2,4% din totalul dosarelor de dauna avizate in cursul anului trecut.

Un tarif mic poate face probleme mari

Cu toate acestea, conducerea CSA se limiteaza sa declare ca societatile de asigurare sunt solide si solvabile si detin rezerve suficiente pentru a acoperi daunele avizate.

In acest timp, anumite societati de asigurare practica tarife scazute, pentru a atrage clienti, iar cand vine vorba sa achite despagubiri, pun clientii in situatii extrem de neplacute.

Nu degeaba, FMI avertiza in raportul de evaluare a sectorului financiar din februarie 2010, ca tarifele la asigurarile RCA sunt nesustenabile in anumite cazuri. Evident, atunci cand ai metode proprii prin care controlezi daunele, tarifele devin adecvate, fiind mai mult decat suficiente chiar si pentru rezervele cerute de CSA.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Prima RCA, in scadere fata de anul trecut

Prima medie pentru asigurarea obligatorie auto a scazut, in primul trimestru al acestui an, cu aproape un sfert, in cazul persoanelor fizice. Insa, in cazul in care asiguratul a optat pentru decontare directa, scaderea tarifului a fost mult mai mica. Cu cat creste pretul pentru aceasta optiune? Citeste mai mult

ASF promite mai multa protectie pentru consumatorii de asigurari

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) isi propune sa actioneze preventiv in protectia consumatorilor de asigurari, astfel incat acestia sa fie cat mai putin expusi riscului unei “conduite necorespunzatoare a asiguratorilor”. Produsele de asigurari vor fi verificate de la creare pana la efectul asupra clientilor, promite Autoritatea. Citeste mai mult

Opinii recente

de Catalina Pop

"Draga Conso, Am postat aici, in 10 iulie, o opinie nu prea magulitoare la adresa serviciilor Raiffeisen, ca sa constat azi, cand am revenit ..."

Facebook