Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Mii de persoane reclama probleme la plata daunelor pentru politele RCA

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Asigurari

 

Peste 8.000 de persoane au facut reclamatii in 2010 cu privire la modul in care au fost solutionate dosarele de dauna la politele RCA. Comisia de Supraveghere a Asigurarilor nu vede insa motive de ingrijorare, cu toate ca in majoritatea cazurilor investigate, autoritatea a schimbat verdictul initial, dand dreptate clientilor.

Dupa ce Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a facilitat transmiterea reclamatiilor de catre clienti, numarul plangerilor a inceput sa creasca, in special, in zona asigurarilor de raspundere civila auto (RCA).

Clientii au de cele mai multe ori dreptate

In 2009, CSA a primit 4.000 de reclamatii despre dosarele de dauna deschise la politele RCA, iar in 80% din cazuri, clientii aveau dreptate. In 2010, plangerile au continuat sa creasca ajungand la 5.300. Dintre acestea, 3.083 au fost intemeiate, a precizat Angela Toncescu, presedintele CSA. Prin urmare, in aproape 60% dintre cazuri, clientii au fost nedreptatiti.

Chiar daca ponderea reclamatiilor solutionate favorabil a scazut fata de 2009, procentul este inca extrem de mare, ceea ce sugereaza existenta unor disfunctionalitati in modul in care sunt solutionate dosarele de dauna.

In afara de reclamatiile depuse direct la CSA, pagubitii depun plangeri si direct la societatile de asigurare. Tinand cont si de acestea, numarul total al reclamatiilor pentru politele RCA ajunge la 8.400 in 2010, adica 2,4% din totalul dosarelor de dauna avizate in cursul anului trecut.

Un tarif mic poate face probleme mari

Cu toate acestea, conducerea CSA se limiteaza sa declare ca societatile de asigurare sunt solide si solvabile si detin rezerve suficiente pentru a acoperi daunele avizate.

In acest timp, anumite societati de asigurare practica tarife scazute, pentru a atrage clienti, iar cand vine vorba sa achite despagubiri, pun clientii in situatii extrem de neplacute.

Nu degeaba, FMI avertiza in raportul de evaluare a sectorului financiar din februarie 2010, ca tarifele la asigurarile RCA sunt nesustenabile in anumite cazuri. Evident, atunci cand ai metode proprii prin care controlezi daunele, tarifele devin adecvate, fiind mai mult decat suficiente chiar si pentru rezervele cerute de CSA.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Termen pentru depunerea cererilor de plata in cazul Carpatica Asig

Persoanele indreptatite sa obtina despagubiri de la Carpatica Asig, companie de asigurari aflata in faliment, trebuie sa depuna cereri de plata pana vinerea viitoare, pentru daunele produse inainte de declararea falimentului companiei in instanta. Pentru daunele ulterioare, termenul este de 90 de zile din momentul nasterii dreptului de creanta. Citeste mai mult

Controverse pe solutionarea alternativa a litigiilor la SAL-Fin

Solutionarea alternativa a litigiilor in domeniul financiar non-bancar isca noi controverse. Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) sustine ca 35% dintre conciliatorii SAL-Fin ar fi incompatibili cu functia pe care o detin pentru ca sunt angajati cu forme legale ai firmelor de asigurari. Citeste mai mult

Opinii recente

de Catalin Boiceanu

"Am avut nefericita ocazie sa solicit o oferta de leasing de la BCR Leasing, desi in prima faza lucrurie au functionat normal, am ..."

Facebook