Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Mii de persoane reclama probleme la plata daunelor pentru politele RCA

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Asigurari

 

Peste 8.000 de persoane au facut reclamatii in 2010 cu privire la modul in care au fost solutionate dosarele de dauna la politele RCA. Comisia de Supraveghere a Asigurarilor nu vede insa motive de ingrijorare, cu toate ca in majoritatea cazurilor investigate, autoritatea a schimbat verdictul initial, dand dreptate clientilor.

Dupa ce Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a facilitat transmiterea reclamatiilor de catre clienti, numarul plangerilor a inceput sa creasca, in special, in zona asigurarilor de raspundere civila auto (RCA).

Clientii au de cele mai multe ori dreptate

In 2009, CSA a primit 4.000 de reclamatii despre dosarele de dauna deschise la politele RCA, iar in 80% din cazuri, clientii aveau dreptate. In 2010, plangerile au continuat sa creasca ajungand la 5.300. Dintre acestea, 3.083 au fost intemeiate, a precizat Angela Toncescu, presedintele CSA. Prin urmare, in aproape 60% dintre cazuri, clientii au fost nedreptatiti.

Chiar daca ponderea reclamatiilor solutionate favorabil a scazut fata de 2009, procentul este inca extrem de mare, ceea ce sugereaza existenta unor disfunctionalitati in modul in care sunt solutionate dosarele de dauna.

In afara de reclamatiile depuse direct la CSA, pagubitii depun plangeri si direct la societatile de asigurare. Tinand cont si de acestea, numarul total al reclamatiilor pentru politele RCA ajunge la 8.400 in 2010, adica 2,4% din totalul dosarelor de dauna avizate in cursul anului trecut.

Un tarif mic poate face probleme mari

Cu toate acestea, conducerea CSA se limiteaza sa declare ca societatile de asigurare sunt solide si solvabile si detin rezerve suficiente pentru a acoperi daunele avizate.

In acest timp, anumite societati de asigurare practica tarife scazute, pentru a atrage clienti, iar cand vine vorba sa achite despagubiri, pun clientii in situatii extrem de neplacute.

Nu degeaba, FMI avertiza in raportul de evaluare a sectorului financiar din februarie 2010, ca tarifele la asigurarile RCA sunt nesustenabile in anumite cazuri. Evident, atunci cand ai metode proprii prin care controlezi daunele, tarifele devin adecvate, fiind mai mult decat suficiente chiar si pentru rezervele cerute de CSA.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Romanii, dezinteresati de pensie si asigurari de viata

Un nou studiu derulat in Romania arata ca romanii nu sunt preocupati nici de veniturile pe care le vor avea la pensie si nici de asigurarile de viata. Doar 19% din romani economisesc pentru batranete, iar suma medie alocata pentru asigurarile de viata este de 18 euro pe an, inexistenta, practic, fata de media europeana de 1.326 de euro. Citeste mai mult

Politele RCA - sursa de venituri, dar si de reclamatii

Politele RCA continua sa aduca venituri importante companiilor de asigurari, dar raman si principala sursa de nemultumire pentru clienti. Sumele incasate din RCA in 2017, desi in scadere fata de 2016, raman cele mai importante ca pondere in veniturile societatilor. Insa si petitiile clientilor au ca subiect principal daunele pe RCA. Citeste mai mult

Opinii recente

de Daniel Grigore

"Angajatii - Raiffeisen Bank -dau dovada de incompetenta, nu-ti pot furniza informatii ce tin de institutia pt. care lucreaza si despre serviciile oferite de ..."

Facebook