Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

In Polonia, autoritatea de supraveghere a strans 5 milioane euro din amenzi

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Autoritatea de supraveghere financiara (KNF) din Polonia a dat amenzi de peste 5 milioane de euro in 2013, fata de numai 170.000 euro, cat a acordat ASF la noi.

Trebuie mentionat ca in Polonia, KNF supravegheaza intreg sectorul financiar, in timp ce la noi, ASF monitorizeaza doar sectorul non-bancar.

Cu toate acestea, diferentele enorme intre amenzile acordate in Polonia si cele din Romania, semnaleaza ca penalizarile de la noi sunt modice. Astfel, amenzile nu au un efect de descurajare a comportamentelor incorecte.

Avand in vedere problemele grave semnalate la plata despagubirilor pentru politele RCA, majorarea amenzilor ar putea fi o solutie eficace pentru a forta societatile de asigurare sa respecte drepturile consumatorilor.

Intr-un comunicat recent, ASF preciza insa ca "obiectivul supravegherii este acela de conformare voluntara a industriei reglementate si nu de conformare in urma aplicarii de amenzi".

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Atentie la bonus-malus la asigurarea RCA!

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a emis o atentionare privind drepturile consumatorilor la transferul clasei de bonus-malus in cazul asigurarilor de Raspundere Civila Auto (RCA) in cazul vanzarii sau radierii unei masini. Citeste mai mult

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook