Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Directiva UE pentru protectia interesului suprem al asiguratilor

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Companiile de asigurari vor fi obligate sa actioneze in ”interesul suprem” al clientilor lor si sa le furnizeze acestora informatii ”exacte si neinselatoare”. Prevederile sunt cuprinse in Directiva Europeana privind distributia de asigurari, aprobata recent de Parlamentul European.

Potrivit documentului, ”statele membre se asigura ca, atunci cand desfasoara activitati de distributie de asigurari, distribuitorii de asigurari actioneaza intotdeauna onest, corect si profesionist, in interesul suprem al consumatorilor”.

Salarizarea bazata pe tinte de vanzari nu trebuie sa favorizeze anumite produse

In plus, directiva precizeaza ca legislatia nationala a statelor membre va trebui sa ”impuna ca politicile aplicate de distribuitorii de asigurari pentru remunerarea angajatilor si a reprezentantilor lor sa nu aduca atingere capacitatii lor de a actiona in conformitate cu interesul consumatorilor si sa nu ii impiedice pe angajati sau reprezentanti sa le faca o recomandare adecvata sau sa le prezinte informatiile in mod just, clar si fara a induce in eroare”.

Asta inseamna ca legislatia trebuie sa contina reglementari care sa asigure faptul ca remuneratia bazata pe tinte de vanzari nu determina angajatul sau intermediarul companiei de asigurari sa recomande un anumit produs unui consumator.

In plus, pentru a evita cazuri de vanzari inadecvate, contractele de asigurare ar trebui sa fie insotite intotdeauna de un test de cerinte si nevoi bazat pe informatiile furnizate de consumator. ”Orice produs de asigurare propus consumatorului ar trebui sa fie intotdeauna coerent cu cerintele si nevoile consumatorului si sa fie prezentat sub o forma usor de inteles, pentru a-i permite consumatorului sa ia o decizie in cunostinta de cauza”, se mai arata in actul normativ.

Informatiile precontractuale trebuie sa fie clare, usor de citit si neinselatoare

Pe de alta parte, Directiva impune reguli mai stricte in privinta informartii consumatorului cu privire la asigurarea incheiata.

Astfel, in vederea facilit?rii accesului consumatorului la informatii, toate datele precontractuale ar trebui s? fie gratuite, accesibile, prezentate intr-un document de sine statator, scurt, clar si usor de citit, exact si neinselator.

In privinta solutinonarii litigiilor dintre firma de asigurare si consumator, actul european prevede ca statele membre trebuie sa ”instituite proceduri extrajudiciare adecvate, eficace, impartiale si independente de reclamatie si de despagubire pentru solutionarea litigiilor dintre consumatori si distribuitorii de asigurari.

Statele membre pot introduce reguli mai stricte pentru protectia consumatorilor

Directiva europeana urmareste un nivel de armonizare minim in tarile membre UE, dar stipuleaza ca prevederile nu ar trebui sa impiedice statele membre sa mentina sau sa introduca dispozitii mai stricte in scopul de a proteja consumatorii.

"Consumatorii ar trebui sa beneficieze de acelasi nivel de protectie, in ciuda diferentelor dintre canalele de distributie. Pentru a garanta ca se aplica acelasi nivel de protectie, iar consumatorii pot beneficia de standarde comparabile, in special in ceea ce priveste informatiile comunicate, este esential sa existe conditii de concurenta egale intre distribuitori", se prevede in document.

Conform documentului, produsele de asigurare pot fi distribuite de diferite categorii de persoane sau institutii, cum ar fi agenti, brokeri si agenti de asigurari bancare, intreprinderi de asigurare, agenti de turism si societati de inchiriat autovehicule.

Statele membre au obligatia de a transpune prevederile directivei in legislatia nationala in termen de doi ani de la publicarea in Jurnalul Oficial al UE.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Topul societatilor de asigurare cu cele mai multe reclamatii la ASF

Societatea de asigurare cu cele mai multe reclamatii inregistrate la Autoritatea de Supraveghere (ASF) ramane in continuare City Insurance. Numarul petitiilor chiar a inregistrat o crestere de peste 73% in 2016 fata de 2015, pana la 3.329. Pe locul urmator se afla Asirom si Euroins, conform unui raport publicat de ASF. Citeste mai mult

FGA incepe plata despagubirilor in cazul Carpatica Asig

Fondul de Garantare a Asiguratilor (FGA) anunta ca va incepe platile catre creditorii de asigurari ai Carpatica Asig. Institutia poate demara acest demers dupa ce a luat act de ramanerea definitiva, prin neapelare, a hotararii privind deschiderea procedurii de faliment a companiei. Citeste mai mult

Opinii recente

de Lidia Predescu

"Buna ziua ! Sa descriu experienta cu brd finance. . Am facut o rata la brd finance in magazinul dedeman pentru achizitionare materiale constructii. . bun totul ..."

Facebook