Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

CSA respinge acuzatiile aduse de fostul director general al Allianz Tiriac

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Asigurari

 

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) respinge acuzatiile aduse de fostul director general de la Allianz Tiriac, Cristian Constantinescu, cu ocazia audierilor din Parlament pentru desemnarea noii conduceri a CSA.

„Domnul Constantinescu nu isi sustine acuzatiile cu dovezi concrete, ci incearca sa dea un iz de credibilitate afirmatiilor sale speculand in acest sens opinia publica creata artificial, mai ales in ultimele luni, cum ca piata de asigurari nu ar fi stabila financiar”, se precizeaza in comunicatul de presa al CSA.

Comisia spune ca stabilitatea pietei se observa prin faptul ca gradul mediu de solvabilitate este peste nivelul minim impus de legislatia europeana.

O societate de asigurare este considerata solvabila daca are marja de solvabilitate disponibila mai mare sau cel putin egala cu marja minima, deci raportul dintre aceste doua marje (gradul de solvabilitate) este de cel putin 1. La nivelul anului 2010, gradul mediu de solvabilitate al pietei era de 2,21 pentru activitatea de asigurari generale si de 4,29 pentru cea de asigurari de viata, deci cu mult peste nivelul minim impus de lege, informeaza CSA.

“Acest grad s-a mentinut la aceleasi valori in ultimii 5 ani (iar in cazul asigurarilor de viata chiar a crescut), fapt care atesta stabilitatea pietei de asigurari, in pofida crizei economice”, sublinieaza comunicatul de presa al institutiei.

In plus, Comisia a precizat ca indicatorii de lichiditate ai societatilor de asigurare au respectat, in general, cerintele legale, iar atunci cand au fost identificate probleme temporare la nivel individual, Consiliul CSA a dispus aplicarea de planuri de masuri, de redresare financiara, incluzand de multe ori realizarea de infuzii de capital de catre actionari.

Pe de alta parte, masura intrarii in insolventa a unei companii de asigurare este considerata de catre toate autoritatile nationale de supraveghere a asigurarilor ca fiind o solutie de ultima instanta si, pana sa se ajunga la o astfel de situatie, trebuie utilizate toate celelalte masuri prevazute de lege, a replicat Comisia la una din criticile aduse de Constantinescu.

“Suntem constienti de faptul ca sunt persoane care reclama dificultati in relatia cu asiguratorii, in special in cazul asigurarilor RCA, dar CSA foloseste toate mijloacele legale pentru a rezolva acele probleme care sunt reale si intemeiate (pentru ca exista şi tentative de fraudare)”, se precizeaza in comunicat.

In acest sens, CSA arata ca numarul reclamatiilor RCA primite in anul 2010, reprezinta numai 1,5% din numarul dosarelor de daune avizate in acelasi an, drept pentru care nu se poate afirma ca este vorba despre o practica generalizata a societatilor de a nu plati despagubiri.

Comisia ataca de asemenea si afirmatiile lui Constantinescu in ceea ce priveste legislatia din asigurari, in viziunea caruia multe norme sunt depasite sau incorecte din punct de vedere tehnic. In acest sens, Comisia spune ca au existat multe cazuri cand nu s-a primit niciun comentariu cu ocazia emiterii unor proiecte de regulamente. Dupa ce regulamentele intrau in vigoare, insa, Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare, al carui presedinte era Cristian Constantinescu, facea declaratii publice prin care dezaproba masurile luate.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Noi acuzatii privind plata despagubirilor pe RCA

O alta companie de asigurari din piata RCA este acuzata de societatile de service ca intarzie platile, diminueaza despagubirile la care asiguratii au dreptul si face presiuni pentru reparatii ieftine. Este vorba de noul leader al pietei, Asirom, despre care reprezentantii service-urilor spun ca a preluat practicile Astra si Carpatica. Citeste mai mult

Transportatorii vor un asigurator de stat pentru RCA

Dupa ce au obtinut plafonarea tarifelor pentru asigurarile obligatorii auto RCA, transportatorii vor si o companie cu capital de stat care sa incheie astfel de asigurari. Ei motiveaza aceasta cerere prin faptul ca plafonarea expira peste sase luni, si atunci se vor trezi, din nou, cu tarifele marite. Citeste mai mult

Opinii recente

de georgiana tana

"Asemenea altor persoane am incheiat atat eu cat si sotul meu un contract cu BCR BPL de economisire-creditare . (cel cu prima ..."

Facebook