Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ASF invata asiguratorii auto cum sa se comporte cu clientii

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

ASF a elaborat un set de recomandari pentru asiguratorii care vand polite auto, astfel incat sa se ajunga la o abordare unitara in cazul instrumentarii dosarelor de dauna. Demersul vizeaza imbunatatirea protectiei consumatorilor de asigurari auto si accesul acestora la informatii care sa ii ajute sa ia o decizie rationala in interes personal.

Recomandarile sunt cuprinse intr-un document intitulat „Ghid privind recomandari de bune practici pentru instrumentarea dosarelor de dauna auto RCA si CASCO in vederea protejarii drepturilor consumatorilor de servicii si produse de asigurare”.

Cine refuza recomandarile trebuie sa publice propria practica

„Rolul Ghidului este acela de a oferi o serie de indrumari societatilor de asigurare in vederea prevenirii prejudiciilor aduse consumatorilor si a sustinerii unei bune gestionari a conflictelor de interpretare sau de interese, astfel incat sa se asigure ca obiectivele, interesele si nevoile consumatorilor de servicii de asigurare sunt luate in considerare”, mentioneaza Autoritatea de Supraveghere Financiara  (ASF).

Potrivit Autoritatii, consumatorul trebuie sa fie informat in mod concis, corect si complet de catre societatile de asigurare, astfel incat sa poata lua o decizie in folosul sau chiar si fara a avea cunostinte de specialitate.

Insa recomandarile cuprinse in Ghid nu au caracter obligatoriu. Dar, in cazul in care societatile de asigurari nu sunt de acord cu aplicarea acestor recomandari, vor comunica motivele refuzului, care vor fi publicate pe site-urile proprii si vor fi obligate, totodata, sa faca publica practica pe care o vor urma.

Clientul RCA va putea sa isi repare masina in orice service

Recomandarile ASF pentru asiguratori in privinta RCA vizeaza, printre altele, respectarea de catre asigurator a termenelor  pentru efectuarea constatarilor, respectiv de maximum 5 zile lucratoare si reconstatarilor in regim rapid, maxim 3 zile, in toate cazurile de dauna avizate.

In plus, in cazul in care societatea solicita investigatii suplimentare, aceasta trebuie sa evite ca termenul de instrumentare a dosarelor de dauna sa fie prelungit artificial si nu depaseasca limita maxima prevazuta de Norma RCA, de 3 luni.

Daca se decide respingerea partiala sau integrala a pretentiilor de despagubire, asiguratorul trebuie sa intocmeasca un document in care sa justifice temeinic solutia adoptata.

Totodata, oferta de despagubire stabilita de societatea de asigurari nu trebuie sa conduca la ingradirea dreptului persoanei pagubite de a repara vehiculul in orice unitate de specialitate.


De asemenea, societatile de asigurari nu se vor implica in achizitia de piese de schimb sau indicarea de solutii care pot afecta calitatea reparatiilor si siguranta rutiera.

In plus, asiguratorii „nu vor constrange sau stimula unitatile service partenere prin aplicarea de discounturi sau bonificatii pentru a folosi in cadrul reparatiilor auto piese de schimb din categoria AM - calitate inferioara”, se mai arata in ghid.

Ce recomanda ASF pentru asigurarile CASCO

In cazul asigurarilor CASCO, ASF recomanda asiguratorilor eliminarea din conditiile de asigurare a acelor prevederi care limiteaza drepturile asiguratului de a opta pentru repararea vehiculului avariat si incadrat ca dauna totala.

In acelasi timp, societatile trebuie sa foloseasca aceleasi metode de evaluare a valorii vehiculelor atat la momentul subscrierii, cat si la stabilirea cuantumului despagubirii in caz de dauna totala.

Recomandarile vizeaza si definirea in cadrul conditiilor de asigurare a tipului de piese ce pot fi folosite in cazul unei daune totale/partiale a vehiculului.

Totodata, fiecare contract de asigurare trebuie sa prevada toate costurile suportate de asigurat.

ASF a decis sa elaboreze acest ghid avand in vedere ca, in anul 2015, 91% dintre petitiile primite de institutie au vizat polite de asigurare auto. In plus, 84% din petitiile unice primite pe clasa de aigurari auto au reclamat neplata totala sau partiala a despagubirilor.

Ghidul se afla in dezbatere publica timp de o luna, pana pe data de 23 septembrie 2016.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Interesul clientului trece pe primul loc in vanzarea de asigurari

Companiile de asigurari si intermediarii care vand produse de asigurare vor fi nevoiti sa isi instruiasca permanent angajatii, astfel incat acestia sa ofere clientilor toate informatiile necesare pentru a nu fi indusi in eroare. In plus, acestia trebuie sa actioneze astfel incat sa corespunda cel mai bine intereselor clientilor. Citeste mai mult

Opinii recente

de Timotei Dariciuc

"Buna ziua, In cadrul procesului de acordare a creditului ipotecar, in faza finala de aprobare dupa ce au fost parcursi pasii de aprobare juridica ..."

Facebook