Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ASF infiinteaza propria entitate de solutionare alternativa a litigiilor

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara a aprobat infiintarea, la nivelul institutiei, a unei entitati pentru solutionarea alternativa a litigiilor (SAL) pentru piata financiara nebancara, potrivit unui comunicat de presa. ASF a primit, in prima jumatate a anului, peste 9.000 de petitii de la clientii pietelor pe care le supravegheaza.

Astfel, clientii companiilor de asigurari, cei ai fondurilor private de pensii, dar si investitorii din piata de capital vor avea la dispozitie o entitate la care sa apeleze in cazul in care sunt nemultumiti de relatia cu compania cu care au un contract in derulare.

ASF a contribuit, in vara acestui an, la modificarea si completarea Proiectului de Lege privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si profesionisti, initiat de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

Actul normativ a fost aprobat, la finalul lunii august, de Guvern si vizeaza solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si profesionisti. Ordonanta adoptata in acest sens transpune in legislatia romaneasca prevederile Directivei 2013/11/UE. "Directiva impune statelor membre sa faciliteze accesul consumatorilor la proceduri de solutionare alternativa a litigiilor in cazul litigiilor nationale si al celor transfrontaliere care se refera la obligatiile contractuale prevazute in contractele de vanzari sau in contractele de prestari de servicii din toate sectoarele comerciale”, se arata intr-un comunicat emis de Guvern la acea vreme.

In acest scop, in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, se va infiinta o structura responsabila cu derularea acestor proceduri.

Pentru domeniul bancar, se prevede infiintarea Centrului de solutionare alternativa a litigiilor din sistem, iar activitatea acestui centru urmeaza sa fie coordonata de un Colegiu special infiintat in acest scop.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Cum stau asiguratorii la gradul de satisfactie al clientilor?

Cinci din zece companii de asigurari au restante in ceea ce priveste gradul de satisfactie al clientilor. ASF a publicat topul asiguratorilor activi in Romania, alcatuit in functie de trei indicatori care masoara nivelul de multumire al asiguratilor, cele mai slabe rezultate fiind obtinute de Asirom, City Insurance si Forte. Citeste mai mult

Reclamatiile pe RCA raman in top

Numarul reclamatiilor primite de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) pentru asigurarile RCA a crescut, in 2016. Per total, insa, petitiile primite pentru piata asigurarilor au intregistrat o scadere fata de anul anterior. Cele mai reclamate societati continua sa fie City Insurance, Asirom si Euroins. Citeste mai mult

Opinii recente

de Ala Fara Credite Lucian

"Cu BROM am o experienta si mai si decât aia cu Alpha. Oricum, trebuie sa spun de la început ca si acestei banci ..."

Facebook