Opinii clienti Piraeus Bank

Recenzii, opinii si reclamatii despre banci

Piraeus Bank - Credit nevoi personale cu ipoteca

15 Septembrie 2010

Impreuna cu sotia am contractat un credit de nevoi personale cu ipoteca in CHF in luna ianuarie 2008. Dobanda creditului, variabila, se compune din LIBOR la 3 luni plus Marja bancii. In luna mai 2009 banca ma informeaza ca majoreaza cu doua puncte procentuale marja aplicata creditului contractat pe fondul crizei economice fara a preciza de unde provine acest procent, o formula de calcul, o analiza tehnica. Ieri, 14.09.2010 banca m-a anuntat telefonic ca este dispusa sa renunte la 1,3 puncte procentuale. Nu stiu ce sa fac. Sa accept sau sa merg in judecata conform OUG 50 ar trebui sa elimine total aceasta majorare.

Catalin Stoica (Bucuresti, Bucuresti)

Piraeus Bank - Credit nevoi personale cu ipoteca

02 August 2010

Impreuna cu sotul meu am contractat un credit de nevoi personale cu ipoteca in CHF in luna august 2007. Dobanda creditului, variabila, se compune din LIBOR la 3 luni plus Marja bancii. In luna mai 2009 banca ma informeaza ca majoreaza cu doua puncte procentuale marja aplicata creditului contractat pe fondul crizei economice fara a preciza de unde provine acest procent, o formula de calcul, o analiza tehnica. Avand in vedere ca incepand cu aceasta data am suportat costurile suplimentare solicitate de banca (nu am inregistrat nici o intarziere la plata ratelor pe tot parcursul derularii contractului), la inceputul lunii iulie 2010 am propus bancii ca pana la data de 30.07.2010 sa incheiem un act aditional, in conformitate cu OUG nr.50/2010, prin care marja bancii sa revina la nivelul prevazut in contractul initial, invocand in acest sens faptul ca, incepand cu 01.07.2010 veniturile salariale ale subsemnatei si sotului se diminueaza cu 25% (ambii fiind angajati in sistemul bugetar), TVA s-a majorat de la 19% la 24%, cresterea cursului de schimb etc, acest fapt ducand la diminuarea semnificativa a bugetului familiei. Am facut respectiva propunere deoarece am considerat ca trebuie sa avem o relatie normala cu banca, bazata pe fair play, imprumutul luat fiind si pe o perioada lunga de timp (30 de ani). Desigur, cu toate ca am suportat toate riscurile bancii inclusiv, probabil, si costurile creditelor neperformante, pana la aceasta data banca nu a binevoit macar sa dea un raspuns solicitarii facute nicidecum sa accepte, asa cum ar fi normal, cele propuse. Intrebare: banca va da dovada de aceiasi indiferenta atunci cand datorita celor de mai sus voi plati ratele din doua in doua luni? Raspuns: Cred ca nu. Ne vor bombarda cu telefoane, solicitari de rezolvare pe cale amiabila a problemei, probabil amenintari?. P.S. Va solicit ajutorul dvs. pentru a determina un raspuns favorabil din partea bancii la cele solicitate.

Ramona Roman (Satu Mare, Satu Mare)

Piraeus Bank - Credit nevoi personale

06 Iulie 2010

AM UN CREDIT DE NEVOI PERSONALE FARA IPOTECA INCHEIAT IN SEPTEMBRIE 2008 CU DOBANDA VARIABILA PE O PERIOADA DE 10 ANI. LA DATA INCHEIERII CONTRACTULUI, PLATEAM O RATA DE 254 CHF (ECHIVALENT IN LEI APROX. 500 RON). MOMENTAN AM AJUNS SA PLATESC APROXIMATIV 820 DE RON SI NU AR FI NUMAI PROBLEMA CRESTERII CURSULUI VALUTAR, DAR DIN LUNA MARTIE 2009, MI-A FOST MAJORATA RATA LUNARA LA 265 CHF.SI NICI MACAR NU AM FOST ANUNTAT SAU CHEMAT LA SEDIUL SUCURSALEI PIRAEUS PENTRU LAMURIRI!!! CAND AM DESCOPERIT ACEST LUCRU AM CERUT LAMURIRI SI MI S-AU DAT EXPLICATII CARE MAI DE CARE MAI NASTRUSNICE (AR FI CRESCUT DIN CAUZA CA AS FI CERUT O MODIFICARE A SCADENTEI, S-A MODIFICAT DATORITA CONDITIILOR FINANCIAR-BANCARE,ETC.). POATE SA-MI SPUNA SI MIE CINEVA CARE SUNT ACESTE CONDITII FINANCIAR BANCARE? ANGAJATII ACELEI SUCURSALE NU AU REUSIT. AM PRIETENI CARE AU CONTRACTE DE CREDIT LA ACEEASI BANCA SI LOR LE-A FOST MICSORATA RATA LUNARA. CUM AS PUTEA TRIMITE O PLANGERE SAU UN RAPORT LA BNR? (LA ANPC SUNT HOTARAT SA MERG ZILELE ACESTEA)

Nicu Nicu (Harlau, Iasi)

Piraeus Bank - Credit nevoi personale cu ipoteca

23 Iunie 2010

Am un credit de nevoi personale cu ipoteca; in ultima luna am achitat rata in transe deoarece nu am avut bani. Nu sunt de rea credinta, incerc, pe cat posibil, sa ma achit de obligatii. La rata trecuta s-a adaugat si asigurarea locuintei, ceea ce a dus la o marire a ratei lunare ce a depasit posibilitatile mele financiare. Asa se face ca in prezent am o restanta de 90 chf pe care o voi achita la finele lunii, deoarece incasez salariul de 2 ori pe luna. Am fost sunata de o functionara a bancii, care foarte revoltata, a inceput sa tipe in telefon si sa ma ameninte ca imi da garantia in executare daca nu imi achit datoria in cateva zile, desi i-am spus ca nu am posibilitatea sa achit decat la sfarsit de luna. A insistat pe tema executarii garantiei, calculand zile de intarziere de la 29.05.2010, in conditiile in care termenul de calcul pentru intarziere trebuia sa curga de la 16.06.2010. In final mi-a inchis telefonul in nas cu mentiunea ca stie ea ce are de facut. Ceea ce vreau sa mentionez, si va rog sa postati pe site, sunt metodele de intimidare ale bancilor pentru a-i face pe clienti sa plateasca, in conditiile in care, avand in vedere situatia actuala a Romaniei, bancile ar trebui sa gaseasca o solutie amiabila de derulare a relatiei contractuale cu clientii. Precizez ca si contractul prevede numai obligatii pentru client si, avand in vedere ca aceste contracte nu se pot negocia, nu imi ramane decat sa suport consecintele incheierii lui. Se merge pe principiul "daca iti convine, bine, daca nu, nu veni la banca noastra". Regret ca am facut credit la aceasta banca. Poate sugerati forurilor superioare sa se uite si pe acest tip de contracte, ca omul nu se imprumuta la banca de dragul de a face credit. Va multumesc pentru intelegere.

ELENA IORDACHE (Pitesti, Arges)

Piraeus Bank - Cont curent

19 Mai 2010

Numele meu este Adrian Dumitrache si locuiesc in Soseaua Virtutii *, bloc **, scara *, etaj *, apartament **, sector 6, Bucuresti. In data de 23.01.2009, am constituit la Piraeus Bank Romania un depozit bancar, ocazie cu care a fost a deschis si un cont curent pe numele meu. Depozitul a expirat in 08.05.2009, data la care am ridicat suma depusa initial si dobanda aferenta. Dupa ridicarea sumei de bani, contul curent nu a mai fost utilizat sub nicio forma. Practic, am considerat incheiata relatia cu banca.N-am procedat la inchiderea contului curent pe motiv ca banca nu percepea nicio taxa. In plus, stiam ca bancile pot proceda la inchidera conturilor curente daca nu sunt utilizate timp de sase (6) luni consecutive. In luna aprilie 2010, sotia a fost contactata telefonic de un angajat al bancii, care a solicitat o serie de informatii pentru completarea datelor personale in calitate de imputernicit. Cu aceasta ocazie, sotia a aflat ca in contul curent deschis pe numele meu s-a acumulat suma de 4,5 lei, reprezentand taxa de administrare a contului curent, intrata in vigoare de la 01.01.2010. Dupa ce sotia mi-a relatat cele spuse de angajatul bancii, am sunat la banca si am cerut lamuriri. Mi s-a comunicat ca de la 01.01.2010 a fost introdusa o taxa de admnistrare in cuantum de un 1 leu/luna pentru toate conturile curente deschise la Piraeus Bank Romania.Pentru ca soldul contului curent era zero, banca a aplicat si penalitati de neplata a taxei de administrare. La data deschiderii contului curent, 23.01.2009, reprezentantul bancii mi-a spus ca deschiderea unui depozit sau cont curent la banca nu implica niciun cost (taxe, comisioane, speze).La expirarea depozitului, 08.05.2009, banca nu a perceput nicio taxa de administrare. Practic, am ridicat banii care mi se cuveneau, fara niciun cost aditional. In timpul discutiei telefonice, reprezentantul bancii mi-a spus ca clientii Piraeus Bank Romania au fost informati pe pagina web a bancii, incepand cu luna noiembrie 2009, de intentia institutiei de credit de a aplica conturilor curente o taxa de administrare de la 01.01.2010. In opinia reprezentantului bancii, Piraeus Bank Romania nu avea nicio obligatie suplimentara de informare (in scris, prin mail sau telefonic) a clientilor cu privire la introducerea acestei taxe din moment ce intentia a fost comunicata acestora prin intermediul site-ului. In data de 06.05.2010, m-am prezentat la sediul agentiei Piraeus Bank Romania (din Bulevardul Carol 34-36) pentru a citi Conditiile generale de afaceri ale bancii, valabile la data deschiderii contului, 23.01.2009. Practic, am vrut sa vad daca, in calitate de titular al contului curent, aveam obligatia de a ma informa in mod continuu in legatura cu derularea relatiei mele de afaceri cu banca, asa cum incerca sa ma convinga reprezentantul Piraeus Bank Romania ca trebuia sa procedez. La pagina opt (8), sectiunea Modificari ale documentului (Conditiile generale de afaceri ale bancii) valabil la 29.01.2008 scrie asa: "Avand in vedere continua dezvoltare a legislatiei, a tehnicii si practicii financiar-bancare, precum si necesitatea adaptarii la noile conditii ale pietei financiar-bancare, Banca isi rezerva dreptul sa modifice, in tot sau in parte, aceste Conditii Generale si/sau Termenii si Conditiile, respectiv tarifele si/sau comisioanele stabilite in orice document aplicabil unor produse sau servicii bancare specifice. Termenii si Conditiile pot fi modificate de Banca periodic, orice modificare (inclusiv dar nelimitandu-se la stabilirea de noi taxe si comisioane corespunzatoare unor noi servicii/produse bancare) devenind efectiva atat pentru Client, cat si pentru Banca la data afisarii acesteia la oricare din unitatile teritoriale ale Bancii. Clientul va fi informat despre modificarile aduse Conditiilor Generale, Banca notificand Clientului existenta unor variante noi, disponibile la sediul Bancii. Clientul accepta ca notificarea de mai sus, trimisa prin e-mail, prin posta sau fax va constitui o notificare suficienta cu privire la respectivele modificari. Noile versiuni ale oricaruia dintre documentele mai sus mentionate care vor inlocui in tot sau in parte documentele anterioare, asa dupa cum Banca va hotari, vor fi la dispozitia Clientilor la toate unitatile teritoriale ale Bancii sau pe pagina de Internet a Bancii la adresa si la cerere." Nu am studii juridice, dar, din cate inteleg, conform celor scrise mai sus, banca trebuia sa ma notifice in scris, la adresa de domiciliu, prin e-mail sau fax si sa imi comunice intentia introducerii acestei taxe de administrare. Banca nu mi-a trimis nicio informare scrisa, prin posta sau prin e-mail, si nici nu m-a contactat telefonic pentru a ma informa cu privire la aceasta intentie. Dupa citirea documentului (Conditiile generale de afaceri ale bancii), am considerat ca am dreptate, ca este abuziva aplicarea taxei de administrare fara informarea prealabila a clientului si, in consecinta, am depus o cerere, inregistrata cu numarul de ordine 1186/06.05.2010, prin care am solicitat Piraeus Bank Romania lichidarea contului curent si anularea sumei acumulate in urma aplicarii taxei de administrare, despre care, repet, n-am fost informat si nici n-am avut cunostinta. Daca as fi fost informat in timp util de catre banca, as fi procedat la lichidarea contului inainte de 01.01.2010, in conditiile in care locul de munca se afla in apropierea sediului agentiei din Bulevardul Carol si, in cel mult zece minute, as fi rezolvat problema. In data de 15.05.2010, am ridicat de la posta o scrisoare recomandata cu confirmare de primire trimisa de Piraeus Bank Romania. Raspunsul bancii la solicitarea din 06.05.2010 este datat 10.05.2010, are numarul de ordine 444 si este semnat olograf de doi reprezentanti ai bancii, Cristian Puiu, director agentie si Georgeta Leanu, director adjunct agentie. Banca sustine in continuare ca, in baza prevederilor OUG 113/2009, care anuleaza prevederile OUG 21/1992, am fost informat despre noile conditii de afaceri prin postarea, pe site-ul bancii, a anuntului cu privire la introducerea taxei de admnistrare. Practic, banca se considera exonerata de orice alta responsabilitate in ceea ce priveste notificarea. De asemenea, Piraeus Bank Romania isi reitereaza prin prezenta invitatia de a vizita una din sucursalele Bancii pentru identificarea unei solutii comune in ceea ce priveste aspectul semnalat.Dupa citirea si recitirea raspunsului bancii, l-am contactat telefonic pe directorul agentiei, Cristian Puiu, si l-am rugat sa imi comunice care articol din OUG 113/2009 exonereaza banca de obligatia notificarii in scris a intentiei de introducere a taxei de administrare, asa cum era stipulat in Conditiile generale de afaceri ale bancii. Reprezentantul bancii mi-a comunicat, tot telefonic, ca articolul 97, aliniatul 3), punctul a) din OUG 113/2009 exonereaza banca de obligatia notificarii. Mai jos am extras, de pe un site de specialitate, prevederile articolului mentionat anterior. Art. 97. (1) Cu suficient timp, dar nu mai putin de 15 zile inainte ca utilizatorul sa devina parte la un contract-cadru sau la o oferta, prestatorul de servicii de plata transmite utilizatorului serviciilor de plata informatiile si conditiile specificate la articolul 99. (2) Perioada de 15 zile se poate reduce cu acordul expres al utilizatorului. (3) Informatiile si conditiile specificate la articolul 99 sunt transmise utilizatorului: a) pe suport hartie sau pe alt suport durabil; b) intr-un limbaj usor de inteles, intr-o forma clara, completa si precisa; c) in limba romana sau in orice alta limba stabilita de comun acord intre parti." In opinia mea, apreciez ca articolul invocat nu exonereaza banca de obligatia notificarii si consider ca perceperea taxei de administrare este abuziva, in conditiile in care institutia de credit s-a obligat prin Conditiile generale de afaceri ale bancii sa ma notifice in scris, prin e-amil, prin posta sau fax. Pe de alta parte, reprezentatii bancii sustin ca daca institutia de credit ar fi trebuit sa informeze toti detinatorii de conturi curente, Piraeus Bank Romania ar fi trebuit sa aloce timp si resurse considerabile, generatoare de cheltuieli, cu impact asupra rezultatelor financiare. Informez pe aceasta cale conducerea bancii ca deja a cheltuit circa 3 lei pentru a-mi trimite prin posta, printr-o scrisoare recomandata cu confirmare de primire, raspunsul la cererea depusa in 06.05.2010. Practic, institutia de credit si-a injumatatit venitul pe care l-a obtinut din aplicarea taxei de administrare asupra contului curent pe care l-am deschis la Piraeus Bank Romania in ianuarie 2009. Cu speranta ca voi reusi sa sensibilizez conducerea Piraeus Bank Romania, revin cu aceeasi solicitare, respectiv inchiderea contului curent si anularea datoriei acumulate in urma perceperii taxei de administrare. De asemenea, solicit bancii sa-mi comunice articolul sau articolele din OUG 113/2009 care exonereaza Piraeus Bank Romania de obligatia notificarii, considerand ca articolul 97, aliniatul 3), punctul a) nu este relevant.

Adrian Dumitrache (Bucuresti, Bucuresti)

Piraeus Bank - Credit nevoi personale cu ipoteca

18 Mai 2010

Ma numesc suciu vasile dorel dom in clui napoca str.tatra nr.* ap.**.la data de 14.11.2007 am luat un credit de nevoi personale cu ipoteca conform contractului dobinda se calculeaza in functie de indicile de ref. si marja bancii de 4,3% pe an .dobinda era de 690 de chf incepind din an 2008 luna iunie apoi a tot scazut din cauza ca libor a scazut pina la 468 chf in luna mai 2009 cind am primit o adesa ca banca va mari marja cu 2 % aproximativ cu cit a scazut libor desi nu am fost de acord si am facut sesizare la banca. ei s-au justificat ca valoarea apartamentului ipotecat a scazut si ei isi asuma riscuri deci nu imi cer sa maresc ipoteca, dar maresc dobinda si am platit rata mai mare. acum in 2010 am trecut ipoteca de pe apartament pe casa care am construit-o cu banii ce i-am luat de la banca.surpriza ca sa trec ipoteca banca in loc sa ma ajute imi cere un comision de 3% apoi dupa negociere de 1,5 % din suma creditului adica 1756,5 chf am platit ca nu am avut ce sa fac caci vreau sa vind apartamentul dar nu mi se pare corect acest lucru mai ales ca in contract nu se specifica concret de trecerea ipotecii ca se va lua comision. va rog sa ma indrumati ce sa fac.acum astept sa iasa hirtiile de la cadastru apoi o sa cer bancii sa-mi micsoreze dobinda caci valoarea casei este mai mare si acopera riscurile lor.de fapt ar trebui din oficiu sa reduca dobinda.multumesc

vasile dorel suciu (Cluj-Napoca, Cluj)

Inapoi sus