Vocea clientului Discutii intre utilizatori - Mesaje pentru alti utilizatori

Recenzii, opinii si reclamatii despre banci

Discutii intre utilizatori - Mesaje pentru alti utilizatori

01 Iulie 2010

Sustin propunerea D-lui Petre incat mi se par abuzive dobanzile percepute pana acum de catre BCR precum si clauzele contractuale vagi si sincera si fiu , nici EURIBOR +5,75 p.p. nu mi se pare o oferta care sa vina intr-adevar in sprijinul clientilor, avand in vedere ca EURIBOR se afla acum la cotatii minime istorice si va creste mai mult ca sigur in urmatorii ani. Prin urmare, vom ajunge din nou la celebra dobanda de 10,4% sau chiar mai mult, avand in vedere ca in 2008 EUROBOR era cotat undeva la 5. Am facut un calcul estimativ si in aproape 3 ani de zile de cand am contractat creditul am platit 18.000 euro dobanda si doar aprox. 3500 euro rata de credit. Mi se pare strigator la cer! Astept cu nerabdare sa primesc acele acte aditionale care sa reglementeze contractul meu de credit pentru a decide in ce directie ma indrept ... cred ca mai mult ca sigur ca va fi ANPC.

Lavinia Bogateanu (Bucuresti, Bucuresti)

Discutii intre utilizatori - Mesaje pentru alti utilizatori

01 Iulie 2010

Stimati cititori, In primul rand doresc sa felicit acest site pentru demersurile pe care le face pentru a reusi sa mai 'transparentizeze' si mai ales sa 'arunce lumina', asupra metodelor folosite de bancile din Romania. De asemenea, demersul facut de clientul care a castigat in justitie lupta cu BCR mi se pare absolut genial. Primul gand care imi vine in minte este sa ne strangem cat mai multe persoane care "sa denunte", "sa spuna", sau mai bine zis sa aduca la cunostinta opiniei publice din Romania, mai ales a tuturor celor care doresc sa ia un credit in urmatoarea perioada de timp, despre metodele BCR si mai ales cum fac ei banutzi pe spatele clientilor vechi ai lor, se poate citi si clienti fideli / loiali sau mai bine zis "fosti clienti captivi" eliberati de Ordonanta de Urgenta a Guvernului de acum 3 saptamani. Ma gandesc ca daca ne vom strange mai multi oameni care sa "aclame" metodele de lucru BCR cu clientii vechi, poate cineva de la PR-ul BCR se va autosezia ca imaginea bancii se pateaza serios si pana la urma, vor ajunge aceste mesaje si la board-ul BCR. Eu lucrez in industria metalurgica acolo unde clientii vechi, buni platnici au devenit cu timpul adevarati parteneri care beneficiaza tot timpul de cele mai bune conditii contractuale (preturi, discount-uri, termene de plata etc). Cred ca as innebuni de rusine, ca om sau ca profesionist sa mi se spuna in fata de un client vechi: "Am auzit ca firma noastra beneficiaza de preturi si termene de plata cu peste 10-15% mai mari decat clientul dvs care de abia a deschis usa firmei dvs.", adica acel client de pe urma caruia eu mi-am luat salariul in ultimii ani, sa ajunga sa-mi spuna efectiv umilirea la care l-am supus. Oare ce i-as putea raspunde ?! Simplu, ca l-am pacalit ! Care este problema mea principala : de 3-4 zile lucratoare tot caut pe Internet Google, articolele cele mai recente care cuprind tag-ul "BCR", sunt norocos, sunt multe articole cu BCR actualizate in fiecare zi, in care BCR-ul spune ca "deja lucram dupa noile norme conform Ordonantei de Urgenta", ca "avem oferta cu EURIBOR +5.25%", dar stupoare, nu se spune nimic despre clientii vechi care dau peste 95% din profitul enorm al bancii. La BCR, cred ca oamenii din interior sunt foarte fericiti de afacerea pe care au facut-o cu romanii in vremurile de criza, au intrat in criza cu multe credite care aveau dobanda de 10.4% (adica un EURIBOR + 5.5%) si au in prezent un 9.9% (adica un EURIBOR + 9%), practic si-au dublat profitabilitatea in vremurile de criza, cand salariile, cursul au pus o presiune enorma pe intreaga populatie a Romaniei. Toate acestea frumos "ambalate" in gaselnita de succes numita "dobanda variabila de referinta a BCR". M-as bucura enorm sa stiu ca un simplu om, "inarmat" cu un pix si o pereche de ochelari, a reusit sa invinga in justitie un BCR ce are in spate o armata de juristi / avocati regeste platiti din ratele clientilor vechi. Va rog, ventiti si scrieti cat mai multi pe acest site. Cu stima, Un vechi client BCR

GHEORGHE PETRE (Bucuresti, Bucuresti)

Discutii intre utilizatori - Mesaje pentru alti utilizatori

01 Iulie 2010

Buna ziua Am citit articolul dvs referitor la BCR (http://www.conso.ro/credite-nevoi-personale/bcr-justitia-obliga-aplice-unui-client-o-dobanda-credit-25) si chiar ma gandeam zilele acestea cum sa atac problema. Am acelasi tip de credit din cate imi dau seama si aceeasi problema: dobanda a "intepenit" de vreo 2 ani, precum si rata.M-am tot gandit cum sa formulez solicitarea, dar nici una dintre variantele mele nu mi s-a parut suficient de "puternica". Ma puteti sfatui in aceasta problema?

Mihaela Bulichi (Piatra Neamt, Neamt)

Discutii intre utilizatori - Mesaje pentru alti utilizatori

01 Iulie 2010

Referitor la articolul "Justitia obliga BCR sa aplice unui client o dobanda a creditului de doar 2,5%!" sunt in aceeasi situatie. In contract nu este specificat nicaieri ca dobinda de referinta variabila este cea a BCR, deci logic ca este vorba despre EURIBOR. Oameni buni, care mai sunteti in aceeasi situatie, haideti sa facem front comun si sa solicitam bancii calculul corect al dobinzii, ba chiar mai mult, sa solicitam restituirea sumelor platite in afara prevederilor contractuale si despagubiri morale iar daca ne este refuzat sa mergem impreuna in instanta. Sa punem acesta banca la punct ca ne-a pagubit, ne-a jacmanit, ne-a injosit si batjocorit destul.

constantin radulescu (Bucuresti, Bucuresti)

Discutii intre utilizatori - Mesaje pentru alti utilizatori

30 Iunie 2010

Sunt si eu foarte interesat de rezultatul final oferit de Inalta Curte de Casatie si Justitie privind articolul http://www.conso.ro/credite-nevoi-personale/bcr-justitia-obliga-aplice-unui-client-o-dobanda-credit-25 intrucat ma aflu in exact aceeasi situatie cu clientul in cauza si sunt ferm convins ca mai sunt cazuri cu speta identica.

Claudiu Ardelean (Zalau, Salaj)

Discutii intre utilizatori - Mesaje pentru alti utilizatori

26 Iunie 2010

Stimata doamna Isabella Dorothea, din fericire pentru mine, nu am avut nevoie de nici un avocat - toate demersurile le-am realizat singura, dupa ce m-am documentat intens, in principal pe site-ul Conso.ro. De asemenea, stiam foarte bine ca in Romania nu se poate rezolva nici o problema pe cale amiabila, ci numai prin amenintari si o atitudine foarte agresiva - asta a fost abordarea mea si in cazul Volksbank. Am avut si mult noroc, intrucat, tot prin intermediul site-ului Conso.ro am fost contactata de o realizatoare de emisiuni economice de la TVR1, de un profesionalism cum rar se mai poate intalni in zilele noastre, care a realizat o emisiune pe baza cazului meu (care se stie ca este comun unui numar foarte mare de clieni ai bancii). Intimidati de acest fapt, Volksbank s-a grabit sa-mi restituie diferenta de dobanda. Din pacate, stiu ca sunt clienti care asteapta ca Volksbank sa catadicseasca sa le raspunda la reclamatii, nu mai zic sa le rezolve problemele. Sfaturile mele sunt urmatoarele: 1. Cititi legea 50/ 2010 care a intrat in vigoare din 21.06.2010. Din pacate au termen de gratie de 3 luni pentru ca bancile sa o implementeze, deci mai avem un pic de asteptat. Se precizeaza, intre altele, care sunt comisioanele pe care banca are dreptul sa le perceapa, precum si un termen la care sunt obligate sa raspunda reclamatiilor adresate (pana acum, bancile aveau libertatea sa raspunda in ce termen considerau ele. Volksbank avea 40 de zile lucratoare - ca sa va dati seama de nesimtirea cu care isi trateaza clientii). De ex., eu am un comision de risc pe intreaga perioada de rambursare la unul din credite. Le-am solicitat deja sa nu indrazneasca sa mi-l mai includa in scadentar, intrucat nu se regaseste printre cele stipulate de lege. Atentie: vor trebui sa emita acte aditionale care sa asigure respectarea legii respective. Vor incerca sa insereze tot felul de clauze idioate suplimentare in acestea. Va trebui sa le cititi cu atentie si, daca ceva nu este conform legii, sa solicitati corectarea lor. Atentie sa nu incerce sa modifice rata dobanzii (din fixa in variabila, pentru ca sunt experti in asta) 2. Inregistrati toate reclamatiile la sediul bancii, cu nr. de inregistrare. Fiecare aspect reclamat se evidentiaza intr-o reclamatie separata, ca sa va asigurati ca primiti raspuns la toate problemele. Daca cumulati aspectele reclamate intr-o singura reclamatie, nesimtitii va vor raspunde la ce le convine lor. Nu faceti economie de reclamatii. Mie de exemplu, mi-au raspuns dupa 40 de zile lucratoare ca analizeaza cu "profesionalism" problemele reclamate. Ca sa va faceti o idee asupra gradului de bataie de joc aplicat clientilor. Bineinteles ca le-am mai trantit o reclamatie. Trebuie sa-i hartuim, asa cum ne-au hartuit si ei pe noi. 3. Foarte important: amenintati-i cu reclamatii la BNR, ANPC, departamentele de Legal si Audit de la nivel de grup, actiuni in instanta si publicitate negativa in mass media. Puneti in practica amenintarile respective. Va doresc mult succes!

Catalina Cretu (Bucuresti, Bucuresti)

Inapoi sus