Vocea clientului BCR - Credit nevoi personale

Recenzii, opinii si reclamatii despre banci

BCR - Credit nevoi personale

09 Aprilie 2010

Referitor la creditul de nevoi personale: Rambursarea anticipata “nu este o metoda avantajoasa pentru client” pentru faptul ca rambursarea anticipata presupune: plata calculata cu toate comisionele incluse plus comisionul de rambursare stabilit de catre banca in functie de momentul rambursarii creditului (perioada de rambursare este stabilita in functie de anumite perioade, fapt stipulat in contractul incheiat intre parti). Exemplu: Un credit de rambursat intr-o perioada de 5 ani va fi rambursat prin plata lunara a celor 60 luni. Adica: exact suma calculata plus comisionele aferente vor fi achitate lunar. In momentul rambursarii anticipate se achita exact suma celor 60 luni plus comisionul de rambursare anticipata. Mult success!!!

Mariana Nedelcu (, )

BCR - Credit nevoi personale

26 Martie 2010

Am citit experientele victimelor BCR si sint similare,la fel am patit si eu ,imediat dupa cele 3 luni de dobanda fixa,dobanda a explodat luna de luna, astfel incit in doar 3 luni de la 9,9% initaial, am ajuns la 17,05% de unde rezulta intentia premeditata de crestere si nu cum ar fi fost corect in functie de indicele libor/euribor.Evident, conform modului de actionare al BCR nu am primit instiintari o data cu cresterea dobanzii,am cerut explicatii prin intermediul unei scrisori recomandate, raspuns care nu a venit niciodata.Din nefericire mi se pare o lupta cu morile de vant deoarece sint protejati si sustinuti de catre BNR.As fi fericit daca totusi am reusi sa luptam impreuna impotriva abuzurilor din partea BCR care isi permite pur si simplu sa jongleze cu veniturile noastre.Ca sa-mi exprim parerea ca o voce a clientului BCR,pe scurt,servicii deplorabile,lipsa de transparenta totala,lipsa de comunicare,ignoranta chiar, fata de client,sint total nemultumit si nu as mai semna niciodata vreun contract indiferent de natura lui. P.S. Un credit luat din Italia in valoare de 28.000 de euro se ramburseaza in 8 ani cu aceeasi rata cu care se ramburseaza la BCR un credit de 20.000 de euro timp de... 10 ani ....trist,nu?(e un caz concret)Iata sume exuberante ce intra in \"buzunarele\" BCR fara o justificare reala !!! Sa nu uitam faptul ca atunci cind se solicita un credit se calculeaza o rata lunara maxima in functie de venitul clientului,de care iata ca nu se mai tine cont in foarte scurt timp de la derularea contractului.

Andrei Neciu (Cluj-Napoca, Cluj)

BCR - Credit nevoi personale

25 Martie 2010

Am contractat un credit de nevoi personale in euro in iulie 2007.Pana in luna ianuarie 2010 am achitat mereu inainte de data scadenta,chiar si-n avans pe 2 luni(de 2 ori pe an).In tot acest timp rata lunara o plateam chiar rotunjita,adica in loc de 207,47 plateam 210.In luna ianuarie 2010 pe data de 14 am contactat telefonic banca,in care am mentionat ca voi intarzia cu plata ratei pe luna ianuarie maxim 3 saptamani nu din rea vointa ci pentru faptul ca ne-a prins iarna in afara tarii. Mi s-a raspuns ca nu este o problema,doar voi plati o penalitate.Cand am venit m-am tinut de cuvant si am platit rata restanta plus rata din luna in curs.De atunci pana acum in luna martie 24,firma CREDIT EXPRES mandatata de BCR,cu toate ca suntem cu ratele la zi ne hartuieste telefonic pentru 157euro.Unde mai pui ca am sesizat sediul central credite BCR Bucuresti despre aceste hartuieli telefonice si nu au luat nici o masura.Firma de recuperare credite ne-a amenintat chiar si cu intalnirea in instanta chiar daca le-am specificat ca sunt cu creditul la zi si ca am anuntat si Bucurestiul.Asi dori sa stiu pana cand vor mai dura hartuirile.Poate voi primi si un raspuns ca mai am de platit 7 ani.Doar nu ma vor hartui tot atata.

ALEXANDRU MALOI (Galati, Galati)

BCR - Credit nevoi personale

22 Martie 2010

Revin asupra creditului contractat in februarie 2008, cu urmatoarele detalii mentionate si prin actiunea formulata catre instanta de judecata:

In prezent nu exista un extras de cont care sa monitorizeze absolut toate operatiunile, exista un extras evaziv, in care nu se regaseste sumele de lei care sunt in plus ramase in cont, deasemeni nu se vede daca exista vreo suma de lei in minus care sa faca dovada unei eventuale restante. Bineinteles am formulat catre BCR un inscris prin care am solicitat eliberarea unui extras de cont al creditului care sa ramana in aceeasi forma pana la rambursare totala a ratelor si care sa contina urmatoarele: -data scadenta (exemplu: 28.02.2010); -rata credit (exemplu: 77.74 lei); -rata dobanda (exemplu: 93.34 lei); -comision de administrare (adica: 6.50 lei / luna); -comision risc (adica: 29.90 lei / luna); -total rata (exemplu: 207.48); -suma de plata pe luna (conform graficului de rambursare anexat la prezentul contract de credit, adica: 207.48 lei / luna); -debitul total existent in cont actualizat in fiecare luna (adica: in cazul de fata: debitul existent in prezent este: 687.15 lei); -creditul total existent in cont actualizat in fiecare luna (daca exista sume in minus existente in cont – in cazul de fata nu exista); Referitor la ultimele doua raspunsuri primite din centrala BCR avand nr. 4674/27.01.2010 si nr. 5615/02.03.2010, omite faptul ca: punctul 5 din contractul incheiat intre reclamanta si parata, expune clar si niste exceptii, anume: punctul 7 si 8, care face referire strict la o eventuala plata intarziata a ratelor. Iar in contract dobanda curenta este formata din dobanda de referinta administrata, care se afiseaza la sediile BCR, la care se adauga 2.95 (de lei!!?). Deasemeni se omite confirmarea informatiilor transmise biroului de credite. Potrivit punctului nr. 4 din contractul mai sus amintit, creditul va fi rambursat in 120 rate lunare conform graficului de rambursare anexat, deci: suma inscrisa in grafic este cea corecta, precum si datele care exista inscrise in raportul detaliat al biroului de credit si anume: la rubrica “suma de plata pe luna” este: 207 lei, adica: (valoare lunara programata este 207 lei inca din 28.03.2008, respectiv totalul sumelor de plata 207 lei);Potrivit punctului nr. 5 al prezentului contract: “La data incheierii prezentului contract dobanda curenta este de 9.9 % pe an si este fixa in primele 3 luni si administrata ulterior. Dobanda fixa se mentine constanta pe o perioada de 3 luni, incepand cu data primei trageri, cu exceptiile prevazute la punctul 7 si 8. Dupa aceasta data, dobanda curenta este formata din dobanda de referinta administrata, care se afiseaza la sediile BCR, la care se adauga 2.95”.Punctul nr. 7: Nivelul dobanzii curente la credite se stabileste de banca in functie de serviciul datoriei imprumutatului astfel: -daca imprumutatul nu inregistreaza credite si/sau dobanzi restante in RON si/sau valuta sau acestea sunt de pana la 7 zile inclusive, dobanda curenta este cea inscrisa la punctul 5; -daca imprumutatul inregistreaza credite si/sau dobanzi restante in RON si/sau valuta cuprinse intre 8 si 30 de zile, dobanda curenta este cea inscrisa la punctul 5, la care se adauga 1 puncte procentuale; -daca imprumutatul inregistreaza credite si/sau dobanzi restante in RON si/sau valuta de peste 31 zile inclusiv, dobanda curenta este cea inscrisa la punctul 5, la care se adauga 3 puncte procentuale. Punctul nr. 8: Dobanda majorata in functie de serviciul datoriei in cazul creditelor restante: a) pana la 30 zile, este dobanda curenta inscrisa la punctul 5 la care se adauga 7 puncte procentuale; b)peste 31 zile inclusive, este dobanda curenta inscrisa la punctul 5 la care se adauga 7 puncte procentuale. In cazul de fata nu exista vreo restanta  pentru a fi aplicata afirmatia (care face referire la eventuale restante) adica: Dobanda fixa se mentine constanta pe o perioada de 3 luni, incepand cu data primei trageri, cu exceptiile prevazute la punctul 7 si 8. Dupa aceasta data, dobanda curenta este formata din dobanda de referinta administrata, care se afiseaza la sediile BCR, la care se adauga 2.95. intrucat au fost achitate la casieriile BCR sume de lei in plus de fiecare data in decursul perioadelor – 28.05.2008 si pana la data 15.04.2009.Asadar, se aplica prevederea primara a punctului nr. 5 si anume: La data incheierii prezentului contract dobanda curenta este de 9.9 % pe an si este fixa in primele 3 luni si administrata ulterior. Deasemeni, exista si o incalcare a prevederilor primare ale punctului nr. 5 din contractul mai sus rubricat, adica:  situatia prezentului credit nu este restanta, este la zi, mai mult decat atat in cont exista o suma in plus de 686,67 lei (anexa 1). Reclamanta a mai constatat si faptul ca BCR-Ghencea in clipa de fata incearca sa sustraga nejustificat sume de lei prin abordari ale S.C. CREDIT EXPRES FINANCIAL SERVICES S.R.L.Avand in vedere faptul ca: in clipa de fata “NU exista vreo restanta”, abordarile repetate, agresive si insistente cu privire la creditul contractat in sucursala BCR – Ghencea, ale S.C. CREDIT EXPRES FINANCIAL SERVICES S.R.L. - avand sediul social in Calea Serban Voda 133, Bucuresti – sunt nejustificate si ilegale. Evenimentele de hartuire prin apeluri telefonice repetate, insistente, agresive si diverse notificari desfasurate incepand cu luna decembrie 2009 si pana in prezent ale ale acestei societati de recuperare debite (fara numar de inregistrare, stampila si semnatura in original), indreptateste subsemnata sa creada ca BANCA COMERCIALA ROMANA este o institutie bancara care nu isi respecta obligatiile contractuale, intrucat punctul nr. 5 din contractul de credit mai sus mentionat REGLEMENTEAZA CLAR obligatiile celor doua parti semnatare.SUBSEMNATA CONSIDERA: “chiar daca situatia economica a tarii afecteaza intreg teritoriul tarii”, acest aspect nu confera BCR-ului vreun drept de constrangere a vreunui client in vederea obtinerii unor sume de lei necuvenite. Referitor la conditiile generale de creditare anexate contractului nu am cunostinta, pentru faptul ca nu s-a adus in discutie la momentul incheierii contractului despre vreun aspect cu o legatura semnificativa catre acea directie, la acel moment nu s-a analizat contractul, contractanta fiind asigurata de catre dna ofiter de credite ca nu se va plati niciodata peste 250 lei pe luna ca si rata ori ce s-ar intampla, deasemeni am solicitat eliberarea unui exemplar al acestor conditii pe care inca nu l-am primit in prezent. Prezentul exemplu se refera la luna curenta adica: februarie 2010 si reprezinta un model al extrasului de cont care, in mod legal, trebuie sa fie prezent in orice credit; Mentionez faptul ca la data incheierii contractului de credit, BCR sub pretextul “puteti obtine creditul numai daca incheiem o asigurare in caz de accident si deschiderea de catre dvs a unui cont curent personal” a beneficiat de vanzarea unor doua produse care nu sunt mentionate in contractul de credit (aici intervine falsa prezentare a produsului, respectiv inducerea in eroare a clientului cu privire la produsul contractat).

Mariana Nedelcu (, )

BCR - Credit nevoi personale

14 Martie 2010

acum 3 ani am facut un credit nevoi personale la BCR in euro cu dobanda fixa stabilindu-se rata la o anumita suma. dupa un an jumatate mi-au marit rata motivand marirea comisionului de administrare(7 euro lunar)

cornel nicolai (Tulcea, Tulcea)

BCR - Credit nevoi personale

09 Martie 2010

Am doua credite la BCR. Unul de nevoie personale altul imobiliar. Luate in 2007 August. M-am rugat de banca sa-mi sparga in 2 conturi diferite cele doua credite. De fiecare data imi spuneau ca nu se poate. In 2009 am intarziat peste 5 zile la plata si m-au penalizat prin crestea dobanzii. Doar 2 zile peste! Eu tot alimentam conturile cu sume in plus, pana cand in Noiembrie, dupa 7 luni de la acea intarziere primesc o scrisoare de la BCR ca am restanta 1.36 Euro. Era imposibil cand eu tot bagam bani in plus, aveam graficele la zi. DAR NU SI EXTRASELE DE CONT, care se platesc! Avand in vedere contul comun, banca a inceput sa ma penalizeze la ambele credite. Nu pot sa inteleg de ce m-au lasat aproape 7 luni sa platesc ca fraierul penalitati. Valoarea se ridica la 180 Euro in plus. Dupa mari insistente conturile au fost despartite, DECI SE PUTEA! Am facut sesizare in Noiembrie la care nu am primit niciun raspuns. AM DEPUS 2 SESIZARI. Eu vreau sa stiu detaliat sumele trase pentru ca nu sunt de acord cu ele, de ce banca nu mi-a dat un telefon dupa prima intarziere cum fac deobicei si m-au lasat sa-mi frang gatul. In al treilea rand de ce am fost mintit ca nu se pot desparti conturile de angajatii bancii. Voi depune o noua reclamatie in curand sper sa se miste cu explicatii. O tanti mi-a spus ca am intarziat si am fost penalizat. acum ca s-a rezolvat situatia nu sunt fericit? Nici dusmanilor mei nu le-as sugera sa-si ia un credit in Romania. Bancile fac sclavi din oameni, nu stiu sa se poarte cu ei, iar BNR inchide ochii.

Constantinescu Mihai (Bacau, Bacau)

Inapoi sus