Vocea clientului BCR Banca pentru Locuinte - Economisire-Creditare

Recenzii, opinii si reclamatii despre banci

BCR Banca pentru Locuinte - Economisire-Creditare

16 Aprilie 2010

Buna ziua. Am si eu o mare nelamurire: cum este posibil sa primesc in luna martie anul curent, un extras de cont aferent unui contract de economisire-creditare pe care l-am reziliat inca din data de 18.11.2009? Astept cu interes raspunsul dvs. Multumesc.

Badan Daniela (Bucuresti, Bucuresti)

Raspunsul BCR Banca pentru Locuinte

Conform prevederilor Conditiilor Generale ale Contractelor de Economisire-Creditare ale BCR Banca pentru Locuinte S.A., ce reglementeaza raportul contractual dintre clienti si BCR Banca pentru Locuinte (BCR BpL), aceasta din urma se obliga, ca la sfarsitul fiecarui an calendaristic sa stabileasca situatia soldului final al conturilor clientilor si sa genereze in primele doua luni ale anului un extras de cont anual pentru anul precedent. Prin urmare, pentru toate contractele de economisire-creditare valide, respectiv nereziliate la data de 31.12. banca genereaza si trimite un extras de cont. In aceasta categorie intra si contractele care se afla in curs de reziliere (reziliere standard) la data de 31.12., avand in vedere ca pana la restituirea soldului economisit derularea contractelor continua fara nicio modificare, BCR BpL acordand dobanda pentru aceasta perioada. Timpul de asteptare pana la restituirea soldului economisit, in cazul rezilierilor standard este de 3 luni de la receptionarea de catre BCR BpL a cererii de reziliere. De exemplu, daca data de semnare a unei cereri de reziliere este de 18.11.2009 iar clientul a solicitat reziliere tip standard, soldul se va restitui clientului si contul acestuia se va inchide dupa 3 luni de la data receptionarii de catre BCR BpL a cererii/solicitarii de reziliere (reziliere standard) a clientului, respectiv in luna februarie 2010. Prin urmare, intr-un astfel de caz la 31.12. contul a fost activ, iar BCR BpL a generat extras de cont anual. Oana Folcic – Expert financiar bancar / Directia Clienti

BCR Banca pentru Locuinte - Economisire-Creditare

12 Aprilie 2010

am deschis in o6.2009 un cont "banca pr locuinta", platesc regulat ratele.Recent am scos un extras de cont, si constat ca din sumele depuse s-a tras comisionul de 15 si comisionul de administrare, dar nu s-a adaugat prima de stat de 25%, desi am primit o instiintare cu valoarea sumei. Nu am inteles cine trebuie sa verifice si sa vireze banii, care minister, eu am facut contract cu banca, nu mi s-a spus ca si altii intervin in vreun fel.

edith dorca (Timisoara, Timis)

Raspunsul BCR Banca pentru Locuinte

Stimata Doamna Dorca, Prima de stat se suporta si se plateste, potrivit legii, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, si nu de catre institutiile bancare. Statul roman vine in sprijinul celor care doresc sa isi imbunatateasca confortul locativ si sprijina astfel economisire si creditarea in domeniul locativ, acordand o subventie numai clientilor bancilor pentru locuinte in functie de depunerile anuale efectuate in baza contractului de economisire-creditare. Prin semnarea Cererii pentru incheierea contractului de economisire-creditare, dumneavoastra ati imputernicit banca noastra pentru locuinte sa solicite in numele dumneavoastra si pentru dumneavoastra prima de la stat. Aceasta imputernicire este mentionata pe cerere la punctul (9 f ) Alte declaratii / mentiuni. Cu alte cuvinte, pe perioada derularii contractului sau pana la revocarea acestei imputerniciri de catre dumneavoastra, banca pentru locuinte calculeaza si solicita prima de stat in fiecare an pentru economiile dumneavoastra, iar de indata ce le primeste de la Ministerul abilitat le inregistreaza pe contul dumneavoastra. Conform calendarului stabilit de catre institutiile de stat, bancile pentru locuinte trimit Ministerului Dezvoltarii Regionale si Locuinte solicitarile de prime pana la data de 31 ianuarie a fiecarui an. Dupa aceasta data, ministerul verifica pentru fiecare client in parte, urmatoarele: (1) conditiile de eligibilitate pentru acordarea primei (CNP, cetatenie, domiciliu stabil in Romania), (2) daca pentru un client exista solicitari multiple de stat, facute de cele 2 banci pentru locuinte existente actual pe piata bancara, (3) corectitudinea calculului primei de stat. Dupa efectuarea verificarilor de care minister si aprobarea sumelor respective, prima de stat se vireaza de la bugetul de stat bancilor pentru locuinte, care le inregistreaza imediat pe conturile clientilor. Valoarea primei de stat indicate pe extrasul de cont 2009 la care dumneavoastra faceti referire este comunicata de banca noastra cu titlu informativ si neangajant si reprezinta valoarea calculata care vi se cuvine potrivit legii si pe care am solicitat-o ministerului, in numele dumneavoastra, la 31 ianuarie 2010. Acesta este motivul pentru care extrasul de cont contine mentiunea \"Prima de stat va fi virata de catre BCR BpL in contul clientului imediat dupa verificarea si virarea acesteia de catre ministrul de resort\". Prima de stat pentru economiile din anul 2009, solicitata in luna ianuarie 2010, se va inregistra pe cont dupa receptionarea ei de la minister si va fi evidentiata in extrasul de cont pentru anul 2010. Totodata, de indata ce va fi virata de la minister prima de stat aferenta economiilor din anul 2009, vom face si o comunicare oficiala in presa (ca si in anii anteriori). Oana Folcic, Expert Financiar Bancar / Directia Clienti

BCR Banca pentru Locuinte - Economisire-Creditare

31 Martie 2010

Buna ziua, Fac parte dintre persoanele "pacalite" de aceasta oferta. Am fost la banca sa depun banii intr-un cont de economii moment in care mi s-a prezentat si oferta aferenta bancii de locuinte. Am semnat contractul respectiv si am depus 4300 ron pentru a obtine prima de 250 euro la sfarsitul anului , asa cum mi s-a indicat cu specificatia data de persoana de la ghiseu ca pot retrage banii oricand. Acum, dupa 4 luni de la depunere, am marele soc sa constat ca in extrasul de banca am in cont suma de 3700 ron, in conditiile in care am facut un cont de economii, sau mai bine spus "am crezut ca fac ". Intrucat consider ca am fost indus in eroare in momentul semnarii contractului neexplicandu-mi ce comisioane sau penalitati exista in momentul retragerii sumei depuse va rog sa-mi spuneti modalitatea prin care pot recupera integral suma depusa. Altfel ma simt nevoit sa ma adresez la protectia consumatorului sau in justitie pentru a-mi recupera banii. Se profita de naivitatea oamenilor mai in varsta care cred ca in produsele ofertate fara a li se preciza complet toate implicatiile.

GHEORGHE BACIU (MAGURELE, )

Raspunsul BCR Banca pentru Locuinte

Pentru a remedia incidentul semnalat de domnul Gheorghe Baciu, banca noastra a intreprins toate demersurile necesare pentru a verifica modul in care a fost consiliat si i s-a prezentat produsul de economisire-creditare pentru domeniul locativ. Consideram ca in cazul domnului Baciu este vorba despre o eroare cu privire la natura actului juridic incheiat de catre dumnealui, domnul Baciu fiind de fapt interesat de un cont de depozit BCR. Astfel cum l-am asigurat telefonic pe domnul Baciu, situatia urmeaza sa fie remediata, in modalitatea convenita cu dumnealui, pana la sfarsitul acestei saptamani. Oana Folcic, Expert financiar bancar / Directia Clienti

BCR Banca pentru Locuinte - Economisire-Creditare

19 Martie 2010

Si mie mi-a fost prezentat un produs de conomisire creditare de la BCR BpL in felul urmator: inchei de exemplu un contract tip economii plus cu o valoare de 100.000 Ron care presupunea ca in minim 18 luni si maxim 5 ani eu sa economisesc 40% din valoarea contractata (chiar daca cerintele acestui produs impun o suma economisita de 50% din suma contractata) adica aproximativ 40.000 aceasta suma incluzand si prima de la stat, nefiind nevoita insa, sa depun bani in fiecare luna, avand posibilitatea sa depun o suma mai mare odata la cateva luni. Prima de de la stat se calculeaza o singura data pe an in baza economiilor mele din anul respectiv iar dobanda bancii este de 3%. Daca de exemplu au trecut 18 luni si eu am economisit deja 40% din suma contractata pot sa trec la produsul locuinta plus si voi beneficia de un credit de 60% din suma contractata pe care il voi putea restitui in 7 ani si 4 luni (88luni) cu o dobanda de 5% (cerintele acestui tip de produs impunand restituirea banilor in 5 ani adica 60 de luni) As dori sa stiu daca informatiile care mi-au fost furnizate sunt corecte si eventual sa imi fie furnizate si alte informati de care ar trebui sa stiu.

Ramona Moldovan (Simleu Silvaniei, Salaj)

Raspunsul BCR Banca pentru Locuinte

Timpul de asteptare pana la repartizarea contractului (momentul in care clientul poate dispune de suma economisita si are posibilitatea sa solicite creditul pentru domeniul locativ, adica diferenta dintre suma economisita si valoarea contractului) este influentat de comportamentul clientului in faza de economisire, respectiv de ritmicitatea si valoarea depunerilor sale. Daca clientul este orientat spre un plasament foarte avantajos, perioada optima de economisire recomandata este de 5 ani. In plus, dupa 5 ani clientul nu mai este obligat sa faca dovada investitiilor locative, daca nu solicita creditul pentru domeniul locativ. Daca un client alege sa depuna ratele minime lunare stabilite prin contract atunci timpul de asteptare pana la repartizare este de 5 ani. Clientii pot obtine de la consilierii BCR sau consilierii din sediile regionale BCR BPL o simulare a evolutiei contului de economii. Avand in vedere ca sistemul de economisire si creditare este unul colectiv, constand din acceptarea de depozite de la clienti in favoarea colectivului si acordarea ulterioara de credite, banca calculeaza pentru fiecare contract in parte Cifra de evaluare. Cifra de evaluare este un indicator calculat in baza unei formule matematice si care stabileste ordinea de repartizare a contractelor. Factorul principal care influenteza valoarea indicatorului este "aportul clientului", respectiv contributia sa baneasca in cadrul colectivului. Astfel daca clientul alege sa faca depuneri mai mari, peste valoarea ratelor de economisire el poate influenta cifra de evaluare si respectiv poate scurta timpul de asteptare, deoarece clientii cu o cifra de evaluare mai mare vor fi repartizati cu prioritate. Prin urmare, pentru ca un contract sa poata fi repartizat trebuie indeplinite cumulativ urmatoarele conditii: timp minim de asteptare de 18 luni, sold minim economisit (in functie de tipul de contract 40% sau 50% din valoarea contractului) si cifra de evaluare minim 0,6. Detalii cu privire la Cifra de evaluare sunt prezentate in CGC, cap. 4 - Repartizarea contractelor. La solicitarea clientului, banca poate acorda o finantare anticipata sau intermediara. Finantarea intermediara se acorda in cazul in care soldul minim de economisit a fost acumulat fara a fi indeplinite insa celelalte conditii de repartizare, iar finantarea anticipata se acorda in cazul in care nu s-a acumulat soldul minim de economisit, ci doar echivalentul a 12 rate lunare de economisire. Oana Folcic, Ofiter bancar, Directia Clienti,

BCR Banca pentru Locuinte - Economisire-Creditare

01 Martie 2010

Buna ziua. Am si eu aceeasi problema ca toti care au postat pe acest site. Cu ceva timp in urma am incheiat un contract de economisire - creditare. Am depus suma de 500 Ron care la inceput mi s-a zis ca este prima rata insa apoi sa aflu ca este doar comisionul contractului. Acum nu mai lucrez si doresc sa reziliez contractul si sa imi iau banii inapoi. Nu este posibil ca suma de 500 RON sa fie DOAR UN COMISION!!!!!!E cea mai mare tampenie si cea mai mare teapa pe care o poate trage o banca.

Claudia Radu (Bucuresti, Bucuresti)

BCR Banca pentru Locuinte - Economisire-Creditare

28 Ianuarie 2010

Apreciez promptitudinea raspunsului dumneavoastra pe aceasta cale si tin sa precizez  ca nu am putut fi contactat pentru ca , asa cum ati aflat deja, sunt plecat din Romania. Inscrierea la acest site nu mi-a permis sa las si numarul de telefon din strainatate.Dar, pe langa numarul de telefon eu am lasat la banca si o adresa de mail, prin care ulterior ati fi putut afla numarul de telefon ca sa ma puteti contacta. Intr-adevar am trimis o persoana imputernicita care sa se ocupe de rezolvarea acestor probleme, persoana care a intampinat greutati, pentru ca procura facuta de mine aici in Italia, tradusa si legalizata la notar in Romania trebuie sa fie mai intai vazuta de jurista bancii. Deja sunt doua zile de cand imputernicitul asteapta sa fie contactat de aceasta doamna jurista, dupa cum i s-a spus la BCR. Intentionez asa cum am spus sa anulez acel contract de economisire –creditare pentru ca nu am fost informat in mod corect si complet de tot ceea ce inseamna  un astfel de contract. In primul rand nu am fost eu cel care am solicitat acest produs, ci functionara mi-a prezentat acest contract ca fiind o forma avantajoasa de economisire. Nicidecum nu a fost vorba de  creditare. Cand eu am semnat contractul, rubrica pe care o mentionati dumneavoastra: ”comision 1% din suma contractata“, nu era completata cu nici o suma. Era doar mentionat “comision 1%”. Doamna functionara, ulterior, mi-a prezentat niste simulari ale unui eventual credit, dar am specificat clar ca nu ma intereseaza in nici un caz creditarea. Doamna  a raspuns ca nu e nici o problema, vom merge pe linia de economisire. Asa ca aceasta cifra de 53.900 lei nu imi dau seama de unde a aparut…Probabil e aprecierea functionarei cam cat as vrea eu sa creditez cand o sa ma razgandesc... Am contactat telefonic functionara, am trimis o persoana imputernicita si astept anularea acestui contract de economisire-creditare, restituirea intregii sume de 1000 lei  intr-unul din conturile ce le detin la BCR, pentru ca nu am fost informat intr-un mod corect si complet. Doresc sa mai fac o precizare legat de modul de functionare al acestui contract, de produsul pe care il vindeti: nu gasesc just ca acest comision sa fie luat in momentul economisirii, indiferent daca un client vrea doar sa economiseasca, sau vrea sa si imprumute. Este corect ca doar in momentul creditarii sa fie perceput acest comision, raportat la suma imprumutata.

Gilbert Untea (Braila, Braila)

Raspunsul BCR Banca pentru Locuinte

In aceasta situatie, in care doriti anularea cererii pentru incheierea contractului de economisire-creditare, este necesar ca imputernicitul dumneavoastra sa depuna o cerere scrisa si semnata, la BCR Sucursala Braila, in care sa solicite anularea cererii in cauza (ar fi bine sa indice seria/numarul si data acesteia) si restituirea sumei de 1.000 lei in contul xxx (indicat exact, in format IBAN) al carui titular sunteti dumneavoastra si in care doriti rambursarea banilor. La aceasta cerere (care poate fi si scrisa de mana, in fata consilierei BCR), sa se ataseze copie a imputernicirii si formularul de cerere care a ramas la dumneavoastra, barat cu mentiunea Anulat. Pentru celeritate, aceste documente pot fi transmise din unitatea respectiva si pe fax catre BCR Banca pentru Locuinte, la nr. 021.312.00.06, urmand ca originalele sa ne fie transmise pe calea obisnuita a corespondentei dintre unitatile BCR si centrala BCR BpL. Ramanem in continuare la dispozitia dumneavoastra si va rugam sa nu ezitati sa ne contactati pentru orice alte informatii sau detalii. Toate cele bune, Cora Dolinski Director Directia Juridic, Conformitate si Relatii Publice

Inapoi sus