Vocea clientului: Recenzii servicii financiare

Recenzii, opinii si reclamatii despre banci

RBS - Credit nevoi personale

27 August 2009

Am contractat in 2007 un credit de nevoi personale in euro de la fosta ABN, actuala RBS. Inainte de a semna o cerere de credit, agentii bancii au inceput sa abureasca ca dobanda este variabila si nu se va modifica decat daca indicele EURIBOR variaza cu mai mult de 5 puncte procentuale. La acel moment am semnat o cerere de credit care nu era de fapt \"contract de credit\". Dar bine inteles acea cerere are stipulat ca semnatura de pe cerere e valabila si pentru contract. Bineinteles ca dupa aprobarea sumei au venit si banii si contractul. Toate acele vorbe despre modificarea dobanzii in functie de EURIBOR bineinteles ca nu apareau si pe contract. Surpriza: dobanda variaza in functie de CUM VREA BANCA. Nici vorba de variatie in functie de un procent + o marja sau in functie de EURIBOR. Toate bune si frumoase din iulie 2007 pana in octombrie 2008, cand punanad pe seama faptului ca a crescut acest indice EURIBOR accept dobanda majorata. Dar acum in 2009 cand acest indice a scazut de pe la 5% la sub 1% am tot asteptat sa scada dobanda, dar la fel ca multi altii am asteptat degeaba. Am solicitat bancii, crezand ca RBS va da dovada de transparenta, de o formula de calcul a acestei dobanzi. Dupa asteptari indelungi primesc telefonic o formula de calcul a dobanzii lunare, formula ce avea printre altele coeficient si dobanda creditului. Le comunic ca ma intereseaza tocmai cum se calculeaza acel 9% - dobanda creditului. Iau leagatura si cu reprezentantul care mi-a vandut creditul si ii spun, dupa 2 ani, ca nici vorba in contract de ce baliverne mi-a turnat cu indicele EURIBOR, si bineinteles ca a incercat sa ramana surprins ca el nu stia ca nu e asa. Intr-un tarziu primesc si raspuns oficial prin posta ca am semnat in contract (FALS, deoarece contractul nu e semnat, ci doar cererea) si am acceptat toate conditiile inclusiv articolul 4 in care spune ca BANCA ISI REZERVA DREPTUL DE A MODIFICA DOBANDA IN FUNCTIE DE CUM VREA EA (nu scrie chiar asa, dar ideea e ca nu e specificata o situatie exacta astfel incat sa stiu momentul in care se va modifica dobanda). ACUZ RBS si nu recomand RBS pentru urmatoarele motive: 1 - lipsa de transparenta (nedorinta de a comunica formula de calcul a procentului de dobanda aplicabil creditului), 2 - lipsa de profesionalism a angajatilor care iti spun ca iti vor inchide telefonul in nas daca mai vorbesti pe ton ridicat, 3 - lipsa de educatie, competenta profesionala a angajatilor care chiar iti inchid telefonul in nas daca mentii tonul ridicat incercand sa le ceri sa iti raspunda la o intrebare punctuala (intrebarea fiind pusa de cel putin 10 ori si mereu sunand la fel \"Cum a ajuns banca sa spuna ca dobanda e de 9% si nu e 4.629%?. Care e formula care duce la rezultatul de 9% astfel incat sa pot si eu verifica ca e 9% sau banca incearca sa ma fure?\"). Inca o data: Rusine RBS. Toate acestea se pot verifica pe baza convorbirilor inregistrate.

Bogdan Burga (Targu Ocna, Bacau)

BRD - Prima casa

26 August 2009

Astept de 10 saptamani ca dosarul pentru Prima casa sa imi fie aprobat. Am fost \"rugata\" sa schimb de 4 ORI declaratia specifica creditului Prima casa ( pe costul meu), am fost mintita ca a fost trimis dosarul catre FNG la o anumita data, cand de fapt am aflat ca FNG a primit dosarul la 12 zile dupa acea data. Nu mi se accepta procura speciala de imputernicire de semnarea contractelor cu banca, cu toate ca este perfect legala( eu fiind plecata din tara in momentul semnarii tuturor actelor). Personalul sucursalei cu care am lucrat nu este competent, nu este deloc pregatit, informeaza gresit, pierd acte, uita sa te anunte, nu iti raspund la telefon, nu au timp sa discute cu clientul.

Andreea Andreea (Bucuresti, Bucuresti)

Raiffeisen Bank - Credit ipotecar/ imobiliar

24 August 2009

Am avut contractat un credit ipotecar de la Raiffeisen din 2007. Creditul era promovat la ei pe site ca dobanda fixa in primul an, variabila din al doilea. Nu stiu cum o fi la altii insa la Raiffeisen anul a avut 10 luni, apoi dobanda a crescut de la 6.9% la 8.5%. La asta adaugandu-se si comisionul anual de administrare ajunge un DAE de aprox 9.4%. Evident din contract lipsea partea de dobanda fixa in primul an. Mi-a scapat la semnare. Partea interesanta s-a petrecut in decembrie 2008, cand am facut eforturi sa strang ceva banuti sa rambursez anticipat (cu cms de 3%) o suma, astfel incat sa mai scada rata. Eu avand scandenta in fiecare 19 ale lunii. Conform contractului puteam efectua oricand rambursari in avans daca aveam minim 3 rate. In data de 18 dec am solicitat o rambursare in avans, care nu s-a efectuat din motive tehnice ( calculatoarele sunt de vina ca mi-au blocat contul 3 zile inainte de scadenta si nu se poate opera, motiv comunicat telefonic ). Am depun o plangere scrisa la banca. Drept urmare mi s-a efectuat rambursarea in 22 dec, dupa data scandentei, abuziv chiar as putea spune, intrucat in solicitarea mea am mentionat data de 18 dec, nu 22 dec. Cam peste 1 luna de zile de la depunerea sesizarii mele la care am cerut un raspuns in scris, am fost sunat de o operatoare de la Bucuresti sa-mi explice cum de fapt nu ma afecteaza cu nimic aceasta intarziere. Degeaba i-am explicat eu ca practic platesc dobanda pe suma rambursata inca o luna, pentru ca mie dobanda mi se calcula la soldul de la inceputul lunii, nu la solduri zilnice ca la cardurile de credit. Practic prin aceasta smecherie, de interziere 3 zile a rambursarii, banca mi-a perceput 21 EUR in plus la rata. In momentul in care operatoarea a vazut ca nu ma poate convige si eu am amenintat cu OPC, am primit raspunsul urmator la telefon: \"Puteti reclama unde doriti, nu se poate!\" (am cerut rambursarea celor 21 EUR furati de Raiffeisen). Drept urmare am refinantat creditul. Pe banii mei, de mine nu isi bate joc nimeni. Timp de 2 ani in care le-am platit aproximativ 8000 EUR dobanzi si comisioane (da, am tinut evidenta la fiecare EUR, am si acum xls-ul) nu a contat pt ei. De altfel functionarii sunt amabili, dar totul se trimite la Bucuresti, unde functionarii care nu au contact direct cu clinetul isi permit orice. De altfel au trecut 8 luni, am si inchis contul la ei si inca nu am raspuns scris la sesizarea mea.

Olariu Bogdan (Timisoara, Timis)

BRD -

19 August 2009

Din motive \"ecologice\", BRD m-a avertizat ca extrasul de cont va costa de la 1 august 3 RON/luna, ca urmare m-am dus la ghiseu sa vad ce obtiuni am (unii colegi au BRD-NET). Am ales ce parea cel mai ok, un pachet cu Internet Banking si un cont de card cu dobanda (mai uit bani pe acolo, \"just-in-case\"). Bineinteles ca pentru a beneficia de pachet a trebuit sa imi iau alt card (cu unul embosat cu costuri mai mari). Dar am descoperit ulterior ca transferul intre contul curent si PractiCont nu este gratuit (7 lei peste 500 RON), nici macar prin BRD-NET. Descoperit e mult spus ... in tarifarul lor tranferurile intre celelalte conturi sunt gratis, acesta nu e inclus deci costa ca si intre 2 persoane diferite. Firma la care lucrez nu poate nici ea sa puna in conventia cu banca noul cont (deoarece tranferurile costa). Asa ca momentan platesc si comisionul de administrare la vechiul card, pachetul si transferurile (aparent, o d-ra consierge dragutza a gasit o varianta mai ieftina cu un standing-order, doar 30 eurocenti - dar care nu ma multumeste pe deplin). Subscriu la comentariile anterioare ... de cand cu Kelviel, BRD incearca sa-si scoata parleala pe blana consumatorului roman ... apar din ce in ce mai multe comisioane (de administrare cont curent, de modernizare card - chip & stuff) sau costurile cresc (inainte schimbul valutar pe BRD-NET era o alternativa viabila la a cauta pe la case)

Georgian STARLUC (Brasov, Brasov)

Bancpost - Credit nevoi personale

19 August 2009

am luat un credit in euro.dupa ce a inceput criza mi-au marit rata cu inca zece euro(DE LA 115 LA 125).de atunci cred ca dobanzile au mai scazut dar nu dau nici un semn ca ar vrea sa-mi scada rata.Cand am platit prima rata am aflat ca trebuie sa mai dau in fiecare luna cate un euro .un comision de care nimeni nu mi-a spus nimic.Cand scap de credit nu m-ai intru in banca lor.Parerea mea,FOARTE NESERIOSI .

ion ION (Cugir, Alba)

Banca Transilvania - Card de debit

17 August 2009

Am fost pe la ei sa imi deschid un cont si cu un card EURO<26. Spre deosebire de alte banci, chiar am dat de oameni amabili, care m-au ajutat. Mi-am facut si cont de Internet Banking, si Mastercard valabil pe internet. Intr-adevar m-a deranjat faptul ca ei considera Paypal ca fiind un site \"nesigur\" si ca a trebuit sa merg pe la ei sa mai trag cu subsemnatul pe inca o hartie ca sa il folosesc, dar odata terminata treaba, a mers brici. Despre Internet Banking, e ca si la alte banci. Certificate care trebuiesc instalate manual, etc. Acum astept sa primesc dolari din strainatate si sunt chiar curios cum va decurge toata transformarea in lei, si cat vor fi comisioanele. In general, dupa ce am colaborat cu BRD si Banc Post, pot sa spun ca cei de la Banca Transilvania au cele mai mici comisioane, cei mai seriosi si amabili angajati, si ofera cea mai larga gama de posibilitati in ceea ce priveste Internetul

Octavian Popoviciu (Cluj-Napoca, Cluj)

Inapoi sus