Vocea clientului: Recenzii servicii financiare

Recenzii, opinii si reclamatii despre banci

BCR - Credit nevoi personale cu ipoteca

03 Martie 2010

Raspuns pentru domnul Pruna: Pentru creditele oferite cu dobanda fixa pentru primul an de creditare, dobanda curenta aplicata ulterior aniversarii primului an de creditare se modifica in conformitate cu prevederile contractuale, pe care Domnul Pruna Marius le-a acceptat in totalitate prin semnarea contractului de credit. Pentru a veni in sprijinul clientilor, atat pentru creditele acordate in EUR cat si pentru cele acordate in RON, Banca ofera posibilitatea acestora de a refinanta creditele cu dobanda variabila / administrata / revizuibila prin noi produse de creditare care au in prezent rata de dobanda fixa pe toata perioada de creditare sau variabila, stabilita in functie de indicii de referinta precum si posibilitatea restructurarii creditului detinut. In cazul in care opteaza pentru restructurarea creditului, Domnul Pruna Marius este invitat sa se prezinte la unitatea bancara unde a contractat imprumutul, in vederea reanalizarii situatiei actuale si luarea unei decizii in acest sens, avand in posesie un minim de documente necesare consilierii si anume: - original si copie BI/CI - contractul de credit curent (in original si copie); - documente (original si copie) care sa confirme inrautatirea capacitatii de rambursare a creditului supus restructurarii (exemplu: documente care sa ateste somajul/somajul tehnic, certificate medicale emise de spital etc.); - documente care sa ateste venitul actual; - alte documente care pot sustine posibilitatea de restructurare a creditului. Corneliu Cojocaru, director Directia de Comunicare, BCR

(Bucuresti, Bucuresti)

CEC Bank - Credit ipotecar/ imobiliar

02 Martie 2010

Buna ziua ! Am avut proasta inspiratie de a incerca sa ajut un prieten si totul s-a transformat intr-un cosmar.In 2005 am semnat (in calitate de girant al sotiei mele) la sucursala Campulung Muscel a CEC Bank contractul de credit nr. 1678/08.07.2005 prin care sotia mea a imprumutat suma de 30.000 RON garantat cu ipotecarea unui apartament.Apartamentul ipotecat apartine mamei unor prieteni (doi frati),iar banii imprumutati au fost dati unuia dintre frati,urmand ca ratele sa fie platite de catre acesta timp de 15 ani.Dupa un timp (cred ca in jur de 2 ani) ratele au inceput sa fie platite cu mare intarziere,atat eu cat si sotia ajungand in evidentele CRB.De mai mult de 1 an,ratele nu mai sunt achitate decat secvential,totul culminand cu retinerea unor sume din salariul sotiei.Ceea ce nu inteleg este de ce CEC Bank nu doreste sa execute ipoteca,in conditiile in care sunt mai mult de trei luni de rate neachitate integral si noi (eu si sotia) ne-am exprimat de nenumarate ori in discutiile cu conducerea sucursalei decizia de a fi executata ipoteca pentru rezolvarea problemei.Mentionez ca absolut toate sumele achitate au fost depuse in contul respectiv pe numele unuia dintre frati si niciodata pe numele meu sau al sotiei.Cred ca executarea ipotecii ar fi rezonabila atat pentru CEC Bank cat si pentru noi si nu inteleg de ce conducerea sucursalei se opune executarii. Multumesc anticipat pentru intelegere si ajutor ! Octavian STEFAN,Campulung Muscel

Octavian Stefan (Campulung Muscel, Arges)

Patria Bank - Overdraft/Descoperit cont

02 Martie 2010

JUCAN Gabriela-Elena, identificata cu CI seria MX nr. 751***, avand CNP 2810*********... - in cursul anului 2004 am contractat un credit de tipul overdraft la MKB Romexterra Bank � Sucursala Iasi, cu sediul in Iasi, str. Arcu nr. **, bl. L**, cuantumul acestuia fiind de 3450 lei (respectiv 34.500.000 lei vechi). In cererea de acordare a facilitatii descoperirii de cont, formulata la data de 17.06.2004 am completat datele corespunzatoare adresei de domiciliu avute la acel moment, respectiv � Iasi, str. Decebal nr. 2*, bl. B*, sc. A, et.2, ap. **, precum si o adresa de corespondenta, anume Iasi, Sos. Nicolina nr. ***, bl. ****, sc. T*, et. 2, ap. 3. Ulterior, la data de 30.06.2004 mi-am schimbat domiciliul, fapt pe care l-am adus la cunostinta bancii in data de 06.07.2004, ocazie cu care am completat din nou o cerere de acordare in care am inscris datele referitoare la domiciliul stabil din Iasi, str. Costache Negri nr. **, bl. T*, et. 3, ap. * . In mod gresit banca nu a actualizat in baza de date schimbarea de domiciliu intervenita si astfel nu am mai primit nici un fel de corespondenta din partea acesteia, privandu-ma de dreptul de a fi fost informata in mod corect si permanent cu privire la situatia contului meu. Fara a observa ca nu si-a indeplinit aceasta obligatie, banca a facut raportari catre Biroul de Credit, creand astfel un istoric negativ al debitorului, situatie de care am luat cunostinta cu ocazia unei interogari facute in data de 27.10.2009. Din raspunsul primit de la Biroul de Credit reiese cu claritate ca raportarile facute de MKB Romexterra Bank SA, Suc. Iasi incepand cu 01.09.2006 au fost eronate in ceea ce priveste domiciliul, locul de munca si numarul de telefon. In urma unor verificari pe care le-am intreprins ulterior, am descoperit ca MKB Romexterra Bank mai facuse o serie de greseli in scopul recuperarii unui debit, toate cu incalcarea obligatiei de informare a debitorului. Astfel, la data de 26.02.2008 a instituit o poprire pe contul RO54BREL190035432RO*****deschis la LibraBank Iasi pe Cabinet avocat Gabriela-Elena JUCAN la data de 25.07.2007. Intrucat acesta este un cont apartinand unei PFA, ce are un Cod de Inregistrare Fiscala atribuit de MFP - ANAF la data de 22.01.2007, poprirea a avut un efect de blocare a contului intre 26.02.2008 - 02.06.2009. Singura identitate existenta a fost cea de nume, aspect ce nu justifica instituirea unei popriri. In acest cont a existat disponibil banesc conform extrasului, insa banca poprita nu a efectuat niciunui virament bancar tocmai din motivul aratat mai sus. Ridicarea popririi s-a facut de catre Romexterra Bank dupa numeroase solicitari argumentate. Desi debitul a fost acoperit integral, la data de 18.11.2009 (cand m-am prezentat la sediul Romexterra pentru a ridica copiile conforme cu originalul dupa actele din dosarul intocmit de banca) mi s-a adus la cunostinta faptul ca mai datorez bancii aproximativ 150 lei, suma ce reprezinta taxele de instituire si ridicare a popririi avute pe contul de la LibraBank, precum si faptul ca nici la acel moment contul de la Romexterra nu era inchis, cu toate ca eu am solicitat asta. Tot la aceasta data, am luat cunostinta si de faptul ca din contul de la Romexterra Bank Iasi a fost retrasa o suma de 200 lei in cursul anului 2007, impreuna cu comisioanele aferente, in baza unui titlu executoriu al MFP- AFP Gura Humorului. Intrucat suma retrasa reprezinta amenzi judiciare aplicate PFA, avand in vedere si faptul ca de la infiintare am functionat doar in raza MFP-AFP Iasi, unde am avut domiciliul fiscal, apreciez ca aceasta retragere s-a facut cu incalcarea dispozitiilor legale in vigoare. Si de aceasta data nu am fost informata in legatura cu titlul executoriu existent. La data primirii acestuia, banca avea obligatia de a-mi comunica in scris, la adresa de domiciliu indicata, datele privitoare la situatia existenta. Acest lucru nu s-a intamplat insa si, prin urmare, mi s-a incalcat atat dreptul de dispozitie asupra veniturilor proprii cat si posibilitatea legala de a contesta executarea. Revenind la raportarile facute catre Biroul de Credite, consider ca banca a incalcat in mod continuu dispozitiile legale privitoare la informarea clientilor pe parcursul derularii unui contract de credit (Decizia nr. 105/15.12.2007) si, mai ales, inainte de raportarea situatiei catre Biroul de Credit, iar la momentul de fata sustine neintemeiat ca eu n-as fi respectat conditiile de utilizare ale unui card de credit. Ori prin adoptarea deciziei nr. 105/15.12.2007, Autoritatea Nationala de Supraveghere a Datelor cu Caracter Personal a urmarit tocmai evitarea raportarilor datelor negative la Biroul de Credit de catre banci inainte de instiintarea prealabila, realizata cu cel putin 15 zile calendaristice anterioare datei transmiterii, permitandu-i astfel debitorului sa achite datoria si sa preintampine astfel raportarea. O eventuala nerespectare a clauzelor contractuale nu s-a datorat decat greselilor facute de institutia bancara, care nu mi-a comunicat intarzierile sau restantele, pentru ca eu nu aveam o alta posibilitate de a vizualiza disponibilul existent in cont in fiecare moment. De altfel, la data contractarii, am adus un garant. Nici acesta nu a fost informat niciodata despre vreo intarziere. Pe fondul acestei situatii mi-a fost respinsa cererea de acordare a unui credit imobiliar formulata in sept 2009, desi indeplineam toate celelalte conditii de creditare. In vederea rezolvarii pe cale amiabila, la sfarsitul lunii noiembrie 2009 am adresat unitatii bancare MKB Romexterra- Sucursala Iasi o notificare prin care le-am solicitat sa dispuna transmiterea catre Biroul de Credite a datelor corecte si conforme, urmarind restabilirea situatiei initiale a subsemnatei, in sensul radierii istoricului negativ inregistrat din culpa unitatii bancare . Raspunsul primit este cat se poate de superficial si il anexez prezentei sesizari. Sustinerea bancii ca nu a avut cunostinta de faptul ca n-am fost instiintata cu privire la situatia contului se constituie intr-o neglijenta grava a lucratorilor acestei unitati bancare, ce nu respecta drepturile clientilor. De asemenea, citarea partiala a disp. art. 454CPC in raspunsul ce mi-a fost comunicat nu da dovada decat de rea-credinta din partea bancii. In mod corect, disp. acestui articol prevad ca poprirea se infiinteaza fara somatie, prin adresa insotita de o copie certificata a titlului executoriu, comunicata celei de-a treia persoane aratate la art. 452, instiintandu-se totodata si debitorul despre masura luata�. Printr-o interpretare logica, retinand ipotetic varianta relatata de banca in raspunsul sau, s-ar da posibilitatea retragerii oricaror sume din contul oricarei persoane, fara ca aceasta sa aiba cunostinta de ce se intampla cu banii sai. Pe de alta parte, daca banca considera acum ca nu avea obligatia sa ma informeze, si din contra, eu trebuia sa solicit mereu date despre situatia contului, de ce a facut totusi comunicari la vechea adresa de domiciliu? Si daca tot trebuia sa primesc extrasul de cont lunar, de ce nu l-au comunicat niciodata? Chiar la o adresa gresita ... Insasi posibilitatea mea de a formula o contestatie la executare presupune o comunicare in prealabil a instiintarii privitoare la poprirea infiintata, data de la care curge termenul de formulare a actiunii in instanta. Ori atata timp cat eu nu am primit o astfel de comunicare, nici la adresa indicata si nici la cea la care am observat ca mi-au mai fost comunicate unele somatii, nu aveam posibilitatea de a lua la cunostinta despre situatia existenta si nici nu puteam promova o actiune in instanta. Mai arat ca la 18.11.2009, am solicitat numitului SERGIU GRIVINCA (angajat al bancii) sa-mi comunice in scris cele mai sus-aratate, precum si faptul ca as mai datora bancii o suma provenita din instituirea/ridicarea popririi infiintate pe PFA Cabinet de avocat Gabriela-Elena JUCAN pentru a le putea contesta. Nici la aceasta data nu am primit absolut nimic de la banca. -note: - eu nu am semnat conditiile de utilizare a cardului, desi era obligatoriu (nu mi s-a cerut). Mai exact, contractul de credit este semmnat doar pe prima pagina, desi era necesara semnarea fiecarei pagini a contractului. Astfel, s-au incalcat normele BNR de la acea data, privitoare la asumarea prin semnatura a tuturor clauzelor contractuale de catre client. - am inteles ca banca ar mai detine un act aditional la contract. Nu am idee despre ce e vorba, eu nu stiu sa fi semnat vreodata asa ceva si nu mi-a fost comunicat. - am facut o sesizare la OPC. Mi s-a raspuns ca banca era in culpa, dar a intervenit prescriptia raspunderii contraventionale si nu se mai poate lua vreo masura. - nu exista un titlu executoriu in baza caruia sa se fi instituit poprirea. Contractul de credit nu era titlu executoriu, iar banca a refuzat sa-mi prezinte vreo investire. Nu cunosc in ce forma au cesionat creanta si in ce baza legala a fost instituita poprirea pe contul cabinetului. Mai mult, am inteles ca si in momentul de fata s-ar fi pus o poprire pe acelasi cont, pentru a-si recupera niste cheltuieli. Inca nu mi s-a comunicat nimic ... - pt toate cele aratate mai sus detin dovezile necesare.

gabriela elena jucan (Iasi, Iasi)

Volksbank - Credit ipotecar/ imobiliar

02 Martie 2010

Va vine sa credeti ca dupa ce au fost amendati de catre ANPC in 2009 pentru comisionul de rezerva minima obligatorie...acesta banca inca mai percepe si acum acest comision de la clienti?

Uite ca se poate in Romania nostra ....este  inserat in rata dobanzii curente marita abuziv inca din 2007 de la 5.95 (fixa) la 7.45!!!

Ca sa nu ne mai aducem aminte ca a fost dublu perceput de Volksbank intre 2007-2009 pana BNR l-a scos...si pana au fost amendati!

Conform scrisorii de la VBR din noiembrie 2007 suntem anuntati ca rata dobanzii curente va creste cu 0.6% din cauza comisionului de rezerva minima obligatorie perceput/crescut de BNR si cu 1% din cauza cresterii Euribor-ului ( in contract nu se specifica nicaieri ca rata nostra a dobanzii curente ar depinde de Euribor in vreun fel..deoarece Rata dobanzii curente este de 5.95%p.a. dobanda fixa).


BNR si ANPC oare nu sunt constienti de acest lucru: ca aceasta banca inca mai percepe comisionul de rezerva minima obligatorie intr-un mod mascat?

Maria Popescu (Bucuresti, Bucuresti)

Banca Transilvania - Credit ipotecar/ imobiliar

02 Martie 2010

Am avut proasta inspiratie sa apelez la Banca Oamenilor Intreprinzatori fara sa stiu ca ei erau inauntru ! In mai putin de un an de la acordarea creditului am suferit vreo 5 \"corectii prin ajustari \" , toate in sendul cresterii ratei dobanzii , astfel DAE ajungand la peste dublu fata de cat era in momentul contractarii creditului.Am cerut explicatii la fiecare scumpire si duap lungi asteptari am primit motivatii prin care numai si numai Bnr-ul era de vina si piata monetara .Acum cand aceeasi indicatori au scazut la banca se fac ca ploua , ca nu intelegem noi cum sta treaba , este ceva f complicat calculul dobinzilor si acum nu mai depinde de ceea ce aminteam anterior , este ceva mult mai sofisticat , la care numai niste specialisti pot avea acces. Am solicitat in numeroase randuri sa fie limpede cum variaza aceasta dobanda in afara de apetitul pentru profit al bancii .Ce este mai simplu decat sa scumpeasca dobanzile dupa bunul plac fara sa faca nimic in sensul reducerii cheltuielilor proprii , al eficientizarii sau al restructurarii ?Ce legatura au cu economia reala ?Pina unde pot merge aceste abuzuri facute la adapostul Bnr-ului ? Ce rost mai au contractele si asa zisele Dae-uri care nu au nici o legatura cu realitatea ? In concluzie nu sfatuiesc pe nimeni sa ia credite de la ei ,au un comportament abuziv si discretionar la adresa clientilor si fac o reclama profund neadevarata .

MARCEL BADITA (Bucuresti, Bucuresti)

Volksbank - Credit nevoi personale

02 Martie 2010

Din cauza faptului ca Banca Volksbank a omis sa imi inchida creditul si contul aferent acestuia , desi eu am solicitat acest lucru in data de 19.02.2008, moment in care am depus 610.80 ron - echivalentul sumei ramase de platit pt a inchide acest credit, apar inscrisa in biroul de credite cu o restanta de mai mult de un an de zile. In momentul efectuarii acestei plati, desi eu am mentionat ca vreau sa inchid acest credit, casiera din sediul respectiv nu a mentionat ca am nevoie de o cerere de inchidere a creditului sau alte formalitati necesare acestui lucru. Motiv pentru care eu am crezut ca totul s-a rezovat.In acel moment nu eram familiara cu conditiile necesare inchiderii unui credit, desi, aveam dreptul sa fiu anuntata/informata. In ianuarie 2009 - am facut o interogare la biroul de credite. In acel moment nu au existat informatii ca am un credit neinchis la aceasta banca. Cu alte cuvinte, eram ok. Incerc sa inteleg de ce au aparut informatii despre neichiderea acestui credit incepand cu martie 2009, dat fiind ca eu am facut ultima plata in februarie 2008? Este posibil ca, daca nu aveam nevoie de un credit ipotecar anul acesta, sa nu fi aflat vreodata ca am acest credit neinchis???? Ce mai pot face acum? Am dat mail la sediul lor central, plus mail la agentia unde am solicitat inchiderea acestui credit+mail la protectia consumatorului! Urmatorul pas? Nu primesc raspuns sapt asta, merg la ei, plangere in scris, si apoi inca o plangere la Directia Pt Protectia Consumatorului. Intrebarea mea: oare ma vor sterge din biroul de credite?

Radulescu Ana (Bucuresti, Bucuresti)

Inapoi sus