Vocea clientului: Recenzii servicii financiare

Recenzii, opinii si reclamatii despre banci

BCR - Credit nevoi personale

22 Martie 2010

Revin asupra creditului contractat in februarie 2008, cu urmatoarele detalii mentionate si prin actiunea formulata catre instanta de judecata:

In prezent nu exista un extras de cont care sa monitorizeze absolut toate operatiunile, exista un extras evaziv, in care nu se regaseste sumele de lei care sunt in plus ramase in cont, deasemeni nu se vede daca exista vreo suma de lei in minus care sa faca dovada unei eventuale restante. Bineinteles am formulat catre BCR un inscris prin care am solicitat eliberarea unui extras de cont al creditului care sa ramana in aceeasi forma pana la rambursare totala a ratelor si care sa contina urmatoarele: -data scadenta (exemplu: 28.02.2010); -rata credit (exemplu: 77.74 lei); -rata dobanda (exemplu: 93.34 lei); -comision de administrare (adica: 6.50 lei / luna); -comision risc (adica: 29.90 lei / luna); -total rata (exemplu: 207.48); -suma de plata pe luna (conform graficului de rambursare anexat la prezentul contract de credit, adica: 207.48 lei / luna); -debitul total existent in cont actualizat in fiecare luna (adica: in cazul de fata: debitul existent in prezent este: 687.15 lei); -creditul total existent in cont actualizat in fiecare luna (daca exista sume in minus existente in cont – in cazul de fata nu exista); Referitor la ultimele doua raspunsuri primite din centrala BCR avand nr. 4674/27.01.2010 si nr. 5615/02.03.2010, omite faptul ca: punctul 5 din contractul incheiat intre reclamanta si parata, expune clar si niste exceptii, anume: punctul 7 si 8, care face referire strict la o eventuala plata intarziata a ratelor. Iar in contract dobanda curenta este formata din dobanda de referinta administrata, care se afiseaza la sediile BCR, la care se adauga 2.95 (de lei!!?). Deasemeni se omite confirmarea informatiilor transmise biroului de credite. Potrivit punctului nr. 4 din contractul mai sus amintit, creditul va fi rambursat in 120 rate lunare conform graficului de rambursare anexat, deci: suma inscrisa in grafic este cea corecta, precum si datele care exista inscrise in raportul detaliat al biroului de credit si anume: la rubrica “suma de plata pe luna” este: 207 lei, adica: (valoare lunara programata este 207 lei inca din 28.03.2008, respectiv totalul sumelor de plata 207 lei);Potrivit punctului nr. 5 al prezentului contract: “La data incheierii prezentului contract dobanda curenta este de 9.9 % pe an si este fixa in primele 3 luni si administrata ulterior. Dobanda fixa se mentine constanta pe o perioada de 3 luni, incepand cu data primei trageri, cu exceptiile prevazute la punctul 7 si 8. Dupa aceasta data, dobanda curenta este formata din dobanda de referinta administrata, care se afiseaza la sediile BCR, la care se adauga 2.95”.Punctul nr. 7: Nivelul dobanzii curente la credite se stabileste de banca in functie de serviciul datoriei imprumutatului astfel: -daca imprumutatul nu inregistreaza credite si/sau dobanzi restante in RON si/sau valuta sau acestea sunt de pana la 7 zile inclusive, dobanda curenta este cea inscrisa la punctul 5; -daca imprumutatul inregistreaza credite si/sau dobanzi restante in RON si/sau valuta cuprinse intre 8 si 30 de zile, dobanda curenta este cea inscrisa la punctul 5, la care se adauga 1 puncte procentuale; -daca imprumutatul inregistreaza credite si/sau dobanzi restante in RON si/sau valuta de peste 31 zile inclusiv, dobanda curenta este cea inscrisa la punctul 5, la care se adauga 3 puncte procentuale. Punctul nr. 8: Dobanda majorata in functie de serviciul datoriei in cazul creditelor restante: a) pana la 30 zile, este dobanda curenta inscrisa la punctul 5 la care se adauga 7 puncte procentuale; b)peste 31 zile inclusive, este dobanda curenta inscrisa la punctul 5 la care se adauga 7 puncte procentuale. In cazul de fata nu exista vreo restanta  pentru a fi aplicata afirmatia (care face referire la eventuale restante) adica: Dobanda fixa se mentine constanta pe o perioada de 3 luni, incepand cu data primei trageri, cu exceptiile prevazute la punctul 7 si 8. Dupa aceasta data, dobanda curenta este formata din dobanda de referinta administrata, care se afiseaza la sediile BCR, la care se adauga 2.95. intrucat au fost achitate la casieriile BCR sume de lei in plus de fiecare data in decursul perioadelor – 28.05.2008 si pana la data 15.04.2009.Asadar, se aplica prevederea primara a punctului nr. 5 si anume: La data incheierii prezentului contract dobanda curenta este de 9.9 % pe an si este fixa in primele 3 luni si administrata ulterior. Deasemeni, exista si o incalcare a prevederilor primare ale punctului nr. 5 din contractul mai sus rubricat, adica:  situatia prezentului credit nu este restanta, este la zi, mai mult decat atat in cont exista o suma in plus de 686,67 lei (anexa 1). Reclamanta a mai constatat si faptul ca BCR-Ghencea in clipa de fata incearca sa sustraga nejustificat sume de lei prin abordari ale S.C. CREDIT EXPRES FINANCIAL SERVICES S.R.L.Avand in vedere faptul ca: in clipa de fata “NU exista vreo restanta”, abordarile repetate, agresive si insistente cu privire la creditul contractat in sucursala BCR – Ghencea, ale S.C. CREDIT EXPRES FINANCIAL SERVICES S.R.L. - avand sediul social in Calea Serban Voda 133, Bucuresti – sunt nejustificate si ilegale. Evenimentele de hartuire prin apeluri telefonice repetate, insistente, agresive si diverse notificari desfasurate incepand cu luna decembrie 2009 si pana in prezent ale ale acestei societati de recuperare debite (fara numar de inregistrare, stampila si semnatura in original), indreptateste subsemnata sa creada ca BANCA COMERCIALA ROMANA este o institutie bancara care nu isi respecta obligatiile contractuale, intrucat punctul nr. 5 din contractul de credit mai sus mentionat REGLEMENTEAZA CLAR obligatiile celor doua parti semnatare.SUBSEMNATA CONSIDERA: “chiar daca situatia economica a tarii afecteaza intreg teritoriul tarii”, acest aspect nu confera BCR-ului vreun drept de constrangere a vreunui client in vederea obtinerii unor sume de lei necuvenite. Referitor la conditiile generale de creditare anexate contractului nu am cunostinta, pentru faptul ca nu s-a adus in discutie la momentul incheierii contractului despre vreun aspect cu o legatura semnificativa catre acea directie, la acel moment nu s-a analizat contractul, contractanta fiind asigurata de catre dna ofiter de credite ca nu se va plati niciodata peste 250 lei pe luna ca si rata ori ce s-ar intampla, deasemeni am solicitat eliberarea unui exemplar al acestor conditii pe care inca nu l-am primit in prezent. Prezentul exemplu se refera la luna curenta adica: februarie 2010 si reprezinta un model al extrasului de cont care, in mod legal, trebuie sa fie prezent in orice credit; Mentionez faptul ca la data incheierii contractului de credit, BCR sub pretextul “puteti obtine creditul numai daca incheiem o asigurare in caz de accident si deschiderea de catre dvs a unui cont curent personal” a beneficiat de vanzarea unor doua produse care nu sunt mentionate in contractul de credit (aici intervine falsa prezentare a produsului, respectiv inducerea in eroare a clientului cu privire la produsul contractat).

Mariana Nedelcu (, )

Millennium Bank - Depozit la termen

22 Martie 2010

Urmare a reclamatiei facute pe site-ul Dvs in data de 26.02.2010 primesc in data de 08.03.2010 raspunsul de la banca sus-numita pe care il redau aici. Voi face mentiunile (reclamatia mea) cu litere mari la fiecare pasaj unde este cazul. "In urma receptionarii mesajului publicat de Dvs pe site-ul www.conso.ro, la sectiunea "Vocea Clientului" , Banca Millennium SA s-a sesizat si a decis sa investigheze situatia pe care ati prezentat-o. Ne folosim de acest prolej pentru a raspunde aspectelor semnalate de dvs pe care le-ati detinut la B.M. SA si la colaborarea cu sucursala Lujerului, Bucuresti. Din dorinta de a inlatura orice neclaritati, va informam ca, in baza solicitarii dvs din data de 25.05.2009 ptr contractarea unui Pachet Exclusiv, inaintata prin intermediul sucursalei Dr Taberei Bucuresti, ati beneficiat, pana la data de 26.02.2010 de urmatoarele produse si servicii: -cont curent RON ( DE CE SUNT OBLIGAT SA AM CONT CURENT DACA NU IL FOLOSESC ATAT TIMP CAT AM CERUT DEPOZIT LA TERMEN?) -cont curent EUR ( DE CE SUNT OBLIGAT SA AM CONT CURENT DACA NU IL FOLOSESC ? DE CE SUNT FORTAT SA ACCEPT CONDITIILE BANCII ATAT TIMP CAT MA INTERESEAZA SA ECONOMISESC SI NU SA FIU PURTATOR DE TAXE SI COMISIOANE ?) - card de debit Visa Electron - serviciul Internet Banking - serviciul Call Center Pretul pachetului a fost de 3 RON/luna, modalitatea de aplicare fiind reglementata de Conditiile Generale Bancare, document ce a reprezentat parte integranta a Contractului de Cont Curent care a guvernat relatia din dvs si Banca Millennium S.A. (MENTIONEZ CA PE TOATA DURATA EXPUNERII BANCII, SE FACE O POZITIONARE CLARA DEMNA DE UN RASISM SPECIFIC ROMANESC PRIN MODALITATEA DE TRATARE A MEA. IN SPETA CUVANTUL "dumneavoastra" FOLOSIT DE BANCA ESTE SCRIS CU LITERE MICI DE FIECARE DATA IAR Banca Millennium ESTE SCRISA DE PERSOANELE CE AU SEMNAT ACEST RASPUNS - Oana Traila si Claudia Istrate - EXACT CUM AM SCRIS SI CUM LE VOI SCRIE PE PARCURSUL RECLAMATIEI MELE. Lipsa de respect la adresa clientilor bancii !) Astfel, la sfarsitul fiecarei luni, contul dvs curent in RON a fost debitat cu suma de 3RON. In masura in care aceasta optiune a avut ca efect crearea (sau marirea) unui sold debitor, banca a perceput in acelasi timp si dobanda aplicabila creditului neautorizat, in valoare de 20% pe an. (SA O LUAM PE RAND. 1 BANCA ITI PUNE IN FATA CONDITIILE GENERALE BANCARE SI ERAI OBLIGAT SA LE SEMNEZI CHIAR DACA AVEAI COMENTARII SAU NU. NU AVEAI CUM SA PARCURGI CU ATENTIE TOATE RANDURILE PTR CA SUNT MULTE PAGINI, SUNT SCRISE INTENTIONAT CU LITERE MICI SI AI VENIT LA BANCA CA SI UN CLIENT DE BUNA CREDINTA NU CA O VIITOARE VICTIMA A LOR. SEMNEZI, PTR CA REPET, CA SI VIITOR CLIENT VREI SA DEPUI BANII SI SA NU STAI O ZI SA CITESTI CONDITIILE LOR. DE AICI REZULTA O PRIMA PROBLEMA PE CARE O RECLAM: LIPSA DE INTERES DIN PARTEA BANCII MILLENNIUM IN A EXPLICA DE CE TREBUIE SA SEMNEZI CONDTIILE LOR SI IN CONDITIILE LOR – NUMAI AVANTAJE ALE BANCII-SI CE ANUME TREBUIE EXPLICAT ASTFEL INCAT ORICE VIITOR CLIENT SA FIE MULTUMIT LA FINAL. DAR BANCA ITI SPUNE UN PUHOI DE HARTII IN FATA SI SPUNE : SEMNATI VA ROG ! CA ATARE AM SEMNAT "IN CUNOSTINTA DE CAUZA" OBLIGAT DE BANCA SA ACCEPT ORICE PUNCT SI VIRGULA. CUM INSA BANCA -IMPUNE- CONDITIILE TOT EA ESTE CEA CARE CREAZA SI DA LA SEMNAT CLIENTILOR CONTRACTUL DE ECONOMISIRE). Va asiguram pe aceasta cale ca toate comisioanele de administrare a Pachetului Exclusiv (in valoare totala de 30lei) cat si dobanzile ptr creditul neautorizat (in valoare totala de 2,28RON), aplicabile in perioada mai 2009 - februarie 2010 pe contul curent IBAN....au fost perceptue corect si in acord cu cele agreate de dvs (2. VREAU SA INTREB REPREZENTANTII BANCII: CAND SE CONSTITUIE IN DEPOZIT, REPREZENTANTUL BANCII NU ARE OBLIGATIA SA EXPLICE MODALITATEA DE PLATA A ACESTUI COMISION LUNAR ? MIE DE CE NU MI S-A EXPLICAT CA TREBUIE SA LAS PE CONTUL CURENT SUMA DE 27 LEI PTR CA BANCA SA TRAGA LUNAR "DREPTUL SAU" ? NU ESTE CUMVA O ASCUNDERE A CONDITIILOR DE ECONOMISIRE "GUVERNATA" DE CONDITIILE GENERALE BANCARE PE CARE LE-AM SEMNAT, OBLIGAT FIIND, "CA PRIMARUL" ? SI IN ACESTE CONDITII IN CARE NU AM FOST INSTIINTAT DE CE MI SE APLICA PENALITATI? AM VOIE SA APLIC SI EU PENALIATI PTR LIPSA TOTALA DE CORECTITUDINE A REPREZENTANTILOR BANCII SI A SEMNATARILOR ACESTUI RASPUNS ? SI BANCA SA SEMNEZE "CA PRIMARUL" ASA CUM AM FACUT EU SI TOT CEI CARE AU TRECUT PRAGUL ACESTEI BANCI?" Urmare a receptionarii mesajului in data de 22.02.2010 cu privire la dobanda ptr credit neautorizat acumulata pana la acea data (in valoare de 1,87 RON) si in baza recomandarilor pozitive primite din sucursala Dr Taberei, Bucuresti, Banca(OBSERVATI TITLUL DE AUTORESPECT CU CARE VREA SA SE IMPUNA IN FATA MEA....SCRIS CU LITERA MARE) a decis, in data de 26.02.2010, returnarea sumei de 1,87 RON pe condul dvs curent IBAN... (PE SEMNE CA SI-A DAT SEAMA UN ANGAJAT AL Bancii DE GRESEALA FACUTA SI A ANULAT PENALITATEA). Deoarece la aceeasi data s-a receptionat si procesat solicitarea dvs ptr inchiderea tuturor produselor si serviciilor detinute la Banca Millenniun, suma de 2,04 RON ramasa disponibila pe contul curent a fost utilizata ptr acoperirea partiala a ultimului comision de administrare a Pachetului Exclusiv, in valoare de 3RON aplicat la data de 26.02.2010 (ACUM BANCA MA SCOATE DATOR LA EI...). Prin urmare, solicitarea dvs de returnare a acestei sume nu poate fi onorata. AM DECIS CA NICIODATA NU VOI MAI CALCA PRAGUL ACESTEI BANCI PRIN CONDUITA TOTAL NEPROFESIONISTA ATAT IN CEEA CE PRIVESTE FELUL SEC SI DELOC IMPARTIAL CU CARE AM FOST TRATA IN RASPUNS CAT SI DE LENTOAREA CU CARE ANGAJATII SUCURSALEI LUJERULUI DIN BUCURESTI AU DECIS SA TRATEZE ACEST CAZ. NU CRED CA IN ASTFEL DE SITUATII IN CARE ANGAJATII BANCII STAU SI BEAU CAFEA, DAU MESAJE PE TELEFOANELE LOR SI RAD SI CHICOTESC ATAT TIMP CAT EU ASTEPT 2 ORE SA IMI RETRAG BANII SUNT DEMNE SA FIE ANGAJATI. DIN PACATE ACESTA ERA ADEVARUL IN ACEA ZI LA ORA LA CARE EU INCERCAM SA INTELEG DE CE CASIERIA IMI COMISIONEAZA RETRAGEREA DE NUMERAR ATAT TIMP CAT AM HARTIE SEMNATA DE BANCA MILLENNIUM PRIN CARE LA SCADENTA NU AM COMISION DE RETRAGERE, AVAND SI O SUMA IMPORTANTA IN CONTUL ACESTEI BANCI SI DE CE TREBUIE SA MERG LA O ALTA SUCURSALA PTR A RETRAGE SUMA DE 2,28 RON SI SA MA PLIMBATI PE BANII MEI DE LA O SUCURSALA LA ALTA. PRIN URMARE MA SIMT JIGNIT DE ACEST RASPUNS IREAL SI IMI SOLICIT IN CONTINUARE BANII INAPOI ATAT TIMP CAT NU AM PRIMIT DIN PARTEA BANCII MILLENNIUM SITUATIA SOLDULUI ASA CUM CERUSEM PRIN INCHIDEREA CONTURILOR MELE. AS DORI SA PRIMESC UN RASPUNS DE LA DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PROCESE SI CALITATE SAU CHIAR DE LA ANGAJATI AI BANCII CU FUNCTII SUPERIOARE CELEI SUS AMINTITE IN CARE TONUL DE ADRESARE SA FIE UNUI RESPECTABIL IN FORMA SCRISA DE EXPRIMARE. RASPUNSUL BANCII, CA DOVADA, POATE FI PUS LA DISPOZITIA PERSOANEI INTERSATE DIN BANCA MILLENNIUM IN COPIE.

Mihai Eduard Teodorescu (Bucuresti, Bucuresti)

UniCredit Bank - Credit ipotecar/ imobiliar

21 Martie 2010

Daca faceti rambursari in avans, atentie la completarea formularului prin care solicitati asta !!! Pe formular exista doua optiuni, ce sa se intample cu scadentarul dupa returnarea in avans: fie se reduce numarul de rate, fie se reduce rata. Pana aici e totul ok. La momentul completarii formularului nu mi s-a spus despre asta, eu nu am bifat nici una din ele. Totusi functinarul a bifat dupa plecarea mea pentru mine ce e mai bine pt banca (adica reducerea ratei). Foarte interesanta a fost reactia la o vizita ulteriora. Acelasi functionar, mi-a aratat formularul si bifa facuta cu acelasi pix (evident nu in stilul meu de a face bife, se poate confrunta cu orice alte bife pe care le mai am prin actele de la ei). Solutia lui a fost cu atat mai ciudata cu cat pe acelasi formular este telefonul meu mobil, putea sa sune si sa ma intrebe. Cand am observat tupeul si incercarile de minimizare ale efectului, am preferat sa nu continui sa discut in contradictoriu, stiind ca oricum o sa lichidez complet creditul in curand. Pe de alta parte, un alt coleg al functionarului tupeist, a fost de mare ajutor in a ma sfatui in alte probleme pe care le-am discutat cu aceeasi ocazie - deci nu e o regula cu toti angajatii lor. Acestea s-au petrecut la sediul principal din Aviatorilor in Decembrie 2009-Ianuarie 2010.

Burtan Ionel (Bucuresti, Bucuresti)

BCR - Credit nevoi personale cu ipoteca

21 Martie 2010

Buna ziua, Am in derulare de doi ani un credit de nevoi personale cu ipoteca in ron la BCR si dobanda administrata. Acum, pentru ca au aparut si alte produse financiare tot de acest tip dar, cu dobanda variabila semnificativ mai mica, intentionez sa realizez un credit de refinantare tot in cadrul BCR. Am inteles ca se achita comision de analiza,de acordare, insa nelamurirea mea este de ce trebuie sa se incheie o alta ipoteca, in conditiile in care pe extrasul de carte funciara de informare de la cadastru apare clar ca apartamentul este ipotecat in favoarea BCR, si, mai mult, valoarea noului credit nu depaseste valoarea celui initial. In speranta unui raspuns, va multumesc!

Vali Berbeci (Galati, Galati)

CEC Bank - Credit ipotecar/ imobiliar

19 Martie 2010

Referitor la sesizarea dlui Adrian Minea, va comunicam faptul ca imobilul propus nu poate fi luat in garantie deoarece nu beneficiaza de cale de acces separata, accesul facandu-se prin curtea imobilului detinut de parinti. Din punct de vedere juridic si din punct de vedere al evaluarii, imobilul propus nu poate fi luat in garantie decat impreuna cu cel detinut de solicitant.

Oltea Belciuganu-director Marketing si Comunicare, CEC Bank (Bucuresti, Bucuresti)

CEC Bank - Probleme diverse

19 Martie 2010

Referitor la sesizarea doamnei Elena Stefan, va comunicam faptul ca aspectele prezentate vin in intampinarea preocuparilor noastre permanente de imbunatatire a calitatii serviciilor oferite clientilor CEC Bank. Mentionam ca in toate unitatile bancii, activitatea din front-office este sustinuta in principal de ofiteri de cont si casieri, conform atributiilor specifice. Astfel, daca un client doreste sa plateasca taxe, impozite, amenzi, rate la credite sau facturi, sa retraga numerar de pe card prin EPOS sau sa solicite schimb valutar, se adreseaza direct casierilor. Celelalte operatiuni pe produse specifice Bancii sunt initiate de ofiterii de cont si apoi finalizate de casieri. Personalul unitatilor este in masura sa ofere cu promptitudine si competenta orice informatii utile clientului, menite sa dezvolte o atitudine pozitiva de colaborare.

Oltea Belciuganu-director Marketing si Comunicare, CEC Bank (Bucuresti, Bucuresti)

Inapoi sus