Vocea clientului: Recenzii servicii financiare

Recenzii, opinii si reclamatii despre banci

BCR - Credit nevoi personale cu ipoteca

08 Aprilie 2010

In aprilie 2007 am inceput un credit cu ipoteca de 91.800 euro. Am comision de administrare lunar de 45,9 euro si comision de rambursare in avans de 4,5 %. In primul an dobanda fixa 7,4%, in al doilea 10,4%,in al treilea (dupa negociere ) 9,9 %. 1. Desi am solicitat bancii in doua randuri scoterea comisionului de rambursarea anticipata si a comisionului de administrare, nu mi s-a acceptat. Am platit anul trecut 30.000 euro in avans cu 4,5% dobanda. Sunt clauze abuzive si plati necuvenite. Bancile nu sunt si ele societati comerciale ? Serviciul acordat de banci este imprumutul, iar venitul este dobanda. Comisioanele acestea sunt un mod de a realiza venituri nejustificat(administrarea banilor o face clientul, care ramburseaza rata si dobanda, nu banca, iar rambursarea in avans in conditii de criza financiara ar trebui sa fie in avantajul clientului, nu a bancii). E "hotie legala"?. Sunt atatea legi care stipuleaza ca nu esti obligat sa platesti ceea ce nu consumi, dar la banci regula nu se aplica. De ce ? Ce fac Protectia Consumatorului, Guvernul si BNR-ul care accepta asemenea practici? 2. A doua problema este dobanda: dobanda variabila dupa dobanda de referinta a BCR. Am solicitat dobanda variabila functie de EURIBOR. Numai la BCR nu se poate, celelalte banci si-au invitat clientii pentru aditionale la contract cu schimbarea dobanzii. Ce sa mai zic ? 3. Sunt atatea reglementari in toate domeniile care s-ar traduce cam asa: "la aceleasi servicii , aceeasi plata". E valabil la societati comerciale, la autogari, etc, dar la banci nu: daca esti client vechi si ai fost deja prins in plasa bancii cu un credit, numai daca creste dobanda ti se modifica si tie, daca scade nu e valabil. MAXICREDIT SUPER(produsul BCR de credit in euro cu ipoteca ) are acum 0 comision de administrare si dobanda euribor+7%, dar e valabil numai pentru clientii noi. Am solicitat pe 22 februarie 2010 adaptarea creditului meu la noile conditii ale produsului. Credeti ca am primit vreun raspuns? 4. Am scris direct la Direcia de credite retail la Bucuresti.M-a indrumat la sucursala Iasi unde am deschis creditul. Am trimis adresa pe fax pe 25.02.2010. La o saptamana cand am sunat sa aflu daca exista vreun raspuns mi s-a spus ca fax-ul pe care am trimis 0232 230600 este al bancii, dar nimeni nu distribuie corespondenta, asadar l-am mai trimis o data pe 06.03.2010. D-na Daniela de la credite m-a asigurat ca " a pus adresa pe incidente", dar nu a primit nici un raspuns pana azi. Azi nu se poate discuta cu directorul de sucursala ca e in sedinta. La Bucuresti mi se spune ca e o problema care se rezolva local. Timpul trece si e OK, caci eu platesc. Mai proaste servicii ca la BCR cred ca nu mai sunt. Desi totul este centralizat, nimeni nu ia o decizie local, la Bucuresti nu stii cui sa te adresezi. Mai rau ca in comunism. Sunt atat de indignata de modul in care comunic cu BCR si modul in care ma trateaza aceasta banca incat , dupa ce o voi da in judecata, imi voi muta toate conturile la alte banci si ii voi face un blog, sa stie toata lumea cum e la BCR.

Mariana Radulescu (Iasi, Iasi)

BCR - Credit ipotecar/ imobiliar

08 Aprilie 2010

BCR face diferente intre proprii clienti. De ce un credit garantat de stat are un DAE la Euro in jur de 5% si unul normal luat in 2007 - 2008 are DAE in jur de 12%? Faptul ca a garantat statul este un criteriu sa faca discriminare intre clienti, adica dublu? In plus cei cu DAE 12% au avut avansuri minime, au indeplinit niste cerinte. Iar acum sunt sufocati de acea rata dobanzii interna. In contracte scrie (Rata bancii + Procent). Nu cumva este marja + marja? Odata in rata bancii si apoi in acel procent? Aceasta formula ceruta cu insistenta in zeci de mii de reclamatii nu a fost precizata vreodata de BCR. Cum este posibil asa ceva? O bataie de joc la adresa clientilor. Sunt foarte dezamagit de faptul ca am fost inseleat cu dobanda fixa 1 an si apoi dublata. Banca a avut intentia sa-mi ia casa dupa 1 an ca nu mai pot plati si apoi sa o vanda sa faca profit. Am plecat de la 405 Euro -> 670 Euro. Contractele au clauze abuzive, facute special in bataia de joc a clientului si umilirea acestuia. Pe tot mai multe site-uri citesc despre tepele date de BCR clientilor. Exista un puternic curent impotriva acestor abuzuri. De ce BNR inchide ochii, de ce ANPC nu i-a atitudine ca in Polonia? Aceasta complicitate mutuala va duce la pierderea increderii in sistemul bancar. Intereseaza pe cineva ce ne ofera BCR celor care o ducem din ce in ce mai greu cu plata ratelor? Cica restructurare, dar pe ce suma 49.000 de Euro la un credit de 50.000, desi am aplatit aproape 700 Euro/luna rata. Adica ei scadeau 50 Euro ca dobanda/luna, restul profit. Cum fac refinantare? Evalueaza imobilul, daca nu se incadreaza mai aducem garantii. Urmeaza evaluarea salariilor, riscurilor. Urmeaza comisioane, taxe notariale. Din cei 50.000 luati initial am scazut doar 1300 Euro in doi ani si jumatate. Daca plateasc comision acordare si inchidere vechiul, taxe, trebuie sa mai vin si cu bani de acasa. Ca sa ce, sa imi scada rata cu 100 Euro/luna? Practic sunt prins in aceeasi mocirla, fara sanse reale de scapare. La mila celor de la BCR. Mai mult ca sigur ca voi da banca in judecata. Rusine mass-media si autoritatilor ca nu iau atitudine marginalizand o grava problema sociala. Eu nu mi-am luat casa decat sa o duc mai bine pentru mine si familia mea. Puteam plati 407 Euro/luna, dar 700 este prea mult. Si am ajuns la suma asta printr-o inselatorie.

Marcel Pantea (Baia Mare, Maramures)

BRD - Credit auto

08 Aprilie 2010

Am contractat un credit auto in noiembrie 2005 pe 7 ani si anul acesta l-am achitat complet prin plata completa a tuturor ratelor care au mai ramas. Ei aveau o conventie ca dupa 4 ani de rate platite sa nu mai perceapa comision de rambursare anticipat. La plata integrala a imprumutului am avut o surpriza foarte neplacuta ca sa mi se perceapa aceast comision de aproximativ 650 lei. A doua problema care tine de eticheta bancii, nu ma uit eu la citiva lei, dar cind am intirziat o zi o rata mi-a perceput 6 lei penalizare iar cind am inchis toate conturile cu ei imi mai ramasese 4 lei in cont pe care nu au mai vrut sa mi-i dea. A treia problema, am avut depozite in lei din care o parte i-am scos si nu au vrut sa ii puna pe card (am avut si card la ei ) ca sa ii scot fara taxa lor de ghiseu. La fel am patit-o si cu niste valuta tinuta la ei in cont pe care mi-au schimbat-o prin ghiseu si nu direct din cont unde era valoarea mai buna a valutei. Dupa toate astea sotia mea a trebuit sa depuna niste bani in cont, tot la BRD, iar doamnele de la ghiseu i-au intins intai o foaie pentru reactualizarea datelor pentru banca desi ea a spus ca nu vrea sa isi mai reactualizeze datele obligind-o sa scrie pe foaie ca refuza actualizarea datelor si dupa aceea a efectuat operatiunea bancara. Nu voi mai colabora niciodata cu aceasta banca si voi atrage atentia la toti cunoscutii mei de aceste probleme.

Luigi Ardeleanu (Bacau, Bacau)

BCR - Credit ipotecar/ imobiliar

07 Aprilie 2010

Le urez succes tuturor celor care au decis sa dea in judecata BCR din cauza clauzelor abuzive mentionate in contractele de credit in perioada 2007 - 2008. Un oficial BCR numea aceste contracte "de adeziune", cu alte cuvinte, clientul nu are posibilitatea negocierii termenilor si conditiilor. Cea mai mare vina pe care o are aceasta institutie este lipsa prudentei bancare, prin promovarea deliberata a unei dobanzi promotionale si fara a lua in calcul bonitatea clientilor dupa perioada de gratie. Acum apar consecintele: credite neperformante si vanzarea rapida a creantelor, adica o curatenie generala a bilantului, pentru mentinerea nivelului obligatoriu de solvabilitate. BNR stie foarte bine despre aceste practici si nu ia nicio masura. Ce rol are departamentul de supraveghere din cadrul BNR, condus de dl Cinteza? Cred ca numai prin multe initiative de sesizare a instantelor de judecata se poate schimba ceva in favoarea clientilor acestei banci. Nu in ultimul rand, autoritatile de cercetare penala vor fi foarte interesate in analiza deciziilor interne ale bancii care au fundamentat cesiunile de creanta. Sute de mii de clienti BCR au ajuns sau vor ajunge in situatia executarii silite in urma acestor decizii ale managerilor responsabili cu dezvoltarea activitatii de retail in acea perioada. Ar fi interesant sa auzim explicatiile date Parchetului despre cum au ignorant normele de prudenta bancara, astfel incat clientii ajung acum sa-si piarda casele. Ar fi util ca cei care au procese pe rol cu BCR sa posteze informatii utile pentru toti cei care se afla in situatii asemanatoare.

Mihaela Dumitru (Bucuresti, Bucuresti)

BCR - Credit ipotecar/ imobiliar

07 Aprilie 2010

Totul e ok la inceput pentru ca nu stiu cum sa te "agate", si sa semnezi. Dupa ce semnezi, trecem la alte detalii. Atentie la dobanda de referinta variabila!!! TEAPA!!! Creste pe bunul plac. Te ametesc cu o dobanda frumusica la inceput, care da bine la marketing...dupa care te "injunghie". Cazul nostru: 7,2% primii doi ani, adica 352 euro dupa care am trecut la 10,1% adica 470 euro. Oare cum s-ar presupune, in conditiile pietei de munca de azi sa facem fata? Sa ne punem toti streangul? Chiar nu mai sunt legi care sa puna frana coruptiei? Tara asta pe cine reprezinta? Pe cine apara? Suntem ai nimanui!!!

Silvia Manciu (Barlad, Vaslui)

CEC Bank - Credit nevoi personale

02 Aprilie 2010

Referitor la sesizarea doamnei Georgia Radu, va comunicam faptul ca la creditele de nevoi personale in lei, contractate anterior intrarii in vigoare a OUG nr. 174/19.11.2008, dobanda este precizata a fi variabila, fara a se mentiona un indice de variatie, in functie de care sa se determine nivelul acesteia. Din acest motiv si avand in vedere cerintele impuse bancilor privind protectia consumatorilor, la creditele la care in componenta dobanzii nu s-a prevazut un indice variabil, iar modificarile de dobanzi de pe piata nu au fost majore, nici in sens crescator, nici in sens descrescator, dobanda s-a pastrat nemodificata. Incepand cu data intrarii in vigoare a OUG nr. 174/19.11.2008, respectiv 27.12.2008, la toate creditele cu dobanda variabila, aceasta se exprima in functie de dobanda de referinta a Bancii - Prime Rate (PR) sau indicele de referinta ROBOR/EURIBOR la care se adauga o marja de risc fixa (M), formula de calcul a dobanzii fiind mentionata in modelele contractelor de credit standard, conform prevederilor OUG mentionata. La solicitarea doamnei Georgia Radu, Banca ii poate face trecerea la noul model de contract de credit, in care dobanda va fi exprimata dupa formula PR+M. In acest sens, o invitam pe doamna Radu la unitatea CEC Bank unde a contractat creditul.

Oltea Belciuganu-director Marketing si Comunicare, CEC Bank (Bucuresti, Bucuresti)

Inapoi sus