Se pot sterge restantele de la Biroul de Credit daca intarzierile au fost minore?


Intrebare:

Banca la care exista un credit a raportat la Biroul de Credit doua restante mai mari de 30 de zile care ulterior au fost achitate, de exemplu data primei restante a fost 20-05-2010 iar plata s-a facut pe data de 23-06-2010 si o a doua restanta, data primei restante 20-07-2010 iar suma a fost platita pe data de 24-08-2010.

E adevarat ca aceste intarzieri au fost facute din neglijenta clientului dar totusi intarzierea nu este asa mare si alte antecedente nu mai sunt, deci in opinia mea un astfel de client nu l-as numi rau platnic.

Ce sanse are clientul sa convinga banca ce a facut aceste raportari sa-l stearga de la Biroul de Credit?
Ce sanse sant ca acest client sa mai poata lua un credit/card de credit, avand in vedere cele scrise mai sus?

A. Daniel, Arad

Restantele inregistrate la Biroul de Credit raman in baza de date timp de 4 ani. Ele se pot sterge doar daca sunt incorecte sau banca nu a respectat procedura.

Activitatea birourilor de credit este reglementata prin Decizia nr. 105 din 2007 a Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.

In baza acestei decizii, banca este obligata sa informeze clientul cu 15 zile calendaristice inainte de data transmiterii. Prin urmare, daca nu ati primit o astfel de informare prin SMS, telefon, email ori prin posta, puteti solicita stergerea restantelor de la Biroul de Credit deoarece nu s-a respectat procedura legala.

In mod normal, informatiile transmise de banci la Biroul de Credit se sterg dupa ce trec 4 ani de la data transmiterii lor.

Sansele de obtinere a unui nou credit pentru clientii aflati in astfel de situatii sunt evident mai reduse, cel putin in prezent cand conditiile de creditare sunt mai restrictive, insa deciziile pot fi diferite de la o banca la alta.


Distribuie articolul


Sondajul Conso s-a incheiat

Multumim tuturor participantilor. Rezultatele tragerii la sorti vor fi afisate in zilele urmatoare.

Mai multe detalii


ALTE ARTICOLE - Credite nevoi personale


CSALB: IFN-urile sunt reticente sa se impace cu consumatorii
CSALB: IFN-urile sunt reticente sa se impace cu consumatorii

Concilierile dintre IFN-uri si clientii acestora au rezultate slabe, chiar si dupa cinci ani de la infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar. Desi cererile adresate IFN-urilor sunt cu aproape 60% mai multe decat anul trecut, acestea au acceptat spre negociere doar 22 de solicitari ale consumatorilor.

16 Noiembrie 2020 | Credite nevoi personale

O noua amanare a ratelor: tentatie mare, dar si riscuri pe masura
O noua amanare a ratelor: tentatie mare, dar si riscuri pe masura

Apropierea reluarii platii ratelor pentru creditele a caror rambursare a fost suspendata readuce in discutie oportunitatea prelungirii masurii si riscurile aferente pentru debitori si banci.

19 Octombrie 2020 | Credite nevoi personale

Cum poti face o simulare pentru un credit de nevoi personale?
Cum poti face o simulare pentru un credit de nevoi personale?

Poti face rapid o simulare pentru un credit de nevoi personale pe Conso. Verifici pe loc care este rata lunara, suma totala de rambursat si DAE pentru creditele de nevoi personale oferite de banci si IFN-uri.

7 Octombrie 2020 | Credite nevoi personale

Creditele in magazin sunt rapide, dar au costuri mari
Creditele in magazin sunt rapide, dar au costuri mari

Daca bancile sunt preferate cand vine vorba de sistemul rate fara dobanda de catre retaileri, pentru variantele de e-credit sau credit direct in magazin s-a ales oferta IFN-urilor, care pot oferi banii mai repede decat bancile dar la costuri semnificativ mai mari decat in cazul unui credit de nevoi personale.

8 Septembrie 2020 | Credite nevoi personale

Inapoi sus