Cum pot dovedi ca am finalizat de platit creditul?


Intrebare:

Mi-a fost refinantat un card de cumparaturi din data de 17.09 si inca nu mi-au dat adeverinta care sa confirme inchiderea contului pentru a avea posibilitatea de a accesa si restul imprumutului..mi-au spus ca trebuie sa se emita inca un extras cu valoare 0. Am asteptat s-a emis ieri si acum imi spun ca trebuie sa astept pana saptamana viitoare...

A. Maria, Cluj-Napoca

Conform legislatiei in vigoare (OUG 50/2010, modificata de legea 288/2010) creditorii au obligatia ca la incheierea unui contract de credit, indiferent daca este vorba de plata intreaga a datoriei sau trecerea in executare silita, sa ofere clientilor din oficiu un document care sa ateste situatia finantarii.

Aceasta adeverinta se ofera gratuit si nu ar trebui sa fie necesara o perioada de timp de emitere, ea fiind emisa aproape automat.

Mai exact, legislatia prevede:

“Art. 43) La incetarea contractului de credit, creditorul ofera consumatorului gratuit, din oficiu, un document care fie atesta faptul ca au fost stinse toate obligatiile dintre parti decurgand din contractul respectiv, fie indica obligatiile contractuale neindeplinite. Totodata, se inchid si conturile creditului, fara a fi necesara depunerea unei alte cereri de catre consumator si fara plata unor costuri suplimentare, cu exceptia urmatoarelor situatii:

a)    contul curent a fost deschis anterior contractarii creditului, in vederea derularii altor operatiuni;

b)    la data incetarii contractului de credit, contul curent este utilizat pentru alte servicii contractate de catre consumator;

c)    conturile sunt poprite sau indisponibilizate, conform prevederilor legale, pentru indeplinirea de catre consumator a unor obligatii asumate fata de creditorul insusi sau fata de terti.”

In consecinta, in situatia dvs, daca nu v-a fost oferita o astfel de adeverinta, puteti face o sesizare catre Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor din judetul in c


Distribuie articolul


Sondajul Conso s-a incheiat

Multumim tuturor participantilor. Rezultatele tragerii la sorti vor fi afisate in zilele urmatoare.

Mai multe detalii


ALTE ARTICOLE - Credite nevoi personale


CSALB: IFN-urile sunt reticente sa se impace cu consumatorii
CSALB: IFN-urile sunt reticente sa se impace cu consumatorii

Concilierile dintre IFN-uri si clientii acestora au rezultate slabe, chiar si dupa cinci ani de la infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar. Desi cererile adresate IFN-urilor sunt cu aproape 60% mai multe decat anul trecut, acestea au acceptat spre negociere doar 22 de solicitari ale consumatorilor.

16 Noiembrie 2020 | Credite nevoi personale

O noua amanare a ratelor: tentatie mare, dar si riscuri pe masura
O noua amanare a ratelor: tentatie mare, dar si riscuri pe masura

Apropierea reluarii platii ratelor pentru creditele a caror rambursare a fost suspendata readuce in discutie oportunitatea prelungirii masurii si riscurile aferente pentru debitori si banci.

19 Octombrie 2020 | Credite nevoi personale

Cum poti face o simulare pentru un credit de nevoi personale?
Cum poti face o simulare pentru un credit de nevoi personale?

Poti face rapid o simulare pentru un credit de nevoi personale pe Conso. Verifici pe loc care este rata lunara, suma totala de rambursat si DAE pentru creditele de nevoi personale oferite de banci si IFN-uri.

7 Octombrie 2020 | Credite nevoi personale

Creditele in magazin sunt rapide, dar au costuri mari
Creditele in magazin sunt rapide, dar au costuri mari

Daca bancile sunt preferate cand vine vorba de sistemul rate fara dobanda de catre retaileri, pentru variantele de e-credit sau credit direct in magazin s-a ales oferta IFN-urilor, care pot oferi banii mai repede decat bancile dar la costuri semnificativ mai mari decat in cazul unui credit de nevoi personale.

8 Septembrie 2020 | Credite nevoi personale

Inapoi sus