Ce pot face daca banca nu respecta clauzele contractuale?


Intrebare:

Am o intrebare cu care se confrunta toata lumea care are un credit in derulare.
Am un credit, indiferent de care este ( nevoi personale, ipotecar, imobiliar, etc.) cu dobanda variabila. In momentul in care se modifica dobanda in sens crescator, a-II-a zi cei de la banca iti trimit instiintare cum ca s-a modificat dobanda si trebuie sa te prezinti la banca pentru a intra in posesia noului desfasurator. Nimic anormal, e corect; dar in momentul in care scade dobanda a scazut (Euribor, Robor), nu te suna nimeni. Tu, ca un bun platitor te duci la banca le spui ca ai aflat din media sau de pe site-ul bancii respective ca a scazut dobanda, drept urmare scade si rata, dar stupoare: cei de la banca te informeaza foarte dragut ca dobanda respectiva se aplica doar clientilor noi.
Sunt ferm convins ca stiti mai bine decat mine acest lucru (decat mii de oameni din Romania care au credite), citesc si pe forumul site-ului dvs. plangerile oamenilor in acest sens. Ce putem face in afara faptului de a ne "bate cu morile de vant" prin instante?
Va multumesc!

Apetrei Gicu, Petrosani

In situatia in care clientul se considera prejudiciat de modul in care banca pune in aplicare un contract, prima optiune este sa solicite explicatii la banca. In acest scop, este recomandata intocmirea unei plangeri in 2 exemplare, din care una este depusa la banca, iar cealalta este pastrata de client, avand stampila de primire a bancii.

Daca banca nu raspunde la cererea clientului sau acesta nu este multumit de raspunsul primit, pasul urmator este depunerea unei reclamatii la Comisariatele Judetene pentru Protectia Consumatorilor. Pe site-ul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), sunt prezentate sfaturi utile pentru pregatirea reclamatiei.

Nu sunt putine cazurile in care ANPC a amendat banci si a reusit sa obtina pentru clienti chiar decizii favorabile in instanta.

Ultima solutie este un proces individual cu banca. Principalul risc este ca in cazul unei decizii nefavorabile, clientul ajunge sa suporte atat cheltuielile de judecata proprii, cat si pe cele ale bancii.

Pentru a ajuta clientii sa isi rezolve mai usor problemele intampinate cu bancile, Conso.ro a creat o pagina speciala, denumita Clienti nemultumiti, unde sunt agregate toate cazurile mediatizate in ultimii ani. Uneori, lansarea problemei in dezbatere publica a facut ca banca sa analizeze mai atent situatia si chiar sa remedieze problema semnalata de client.

De asemenea, sectiunea Vocea clientului a fost introdusa cu scopul de a aduna intr-o singur loc experientele individuale ale clientilor – atat pozitive cat si negative – pentru ca si alti consumatori sa tina cont de sfaturile celor care au trecut prin situatii similare.


Distribuie articolul


Sondajul Conso s-a incheiat

Multumim tuturor participantilor. Rezultatele tragerii la sorti vor fi afisate in zilele urmatoare.

Mai multe detalii


ALTE ARTICOLE - Credite nevoi personale


CSALB: IFN-urile sunt reticente sa se impace cu consumatorii
CSALB: IFN-urile sunt reticente sa se impace cu consumatorii

Concilierile dintre IFN-uri si clientii acestora au rezultate slabe, chiar si dupa cinci ani de la infiintarea Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar. Desi cererile adresate IFN-urilor sunt cu aproape 60% mai multe decat anul trecut, acestea au acceptat spre negociere doar 22 de solicitari ale consumatorilor.

16 Noiembrie 2020 | Credite nevoi personale

O noua amanare a ratelor: tentatie mare, dar si riscuri pe masura
O noua amanare a ratelor: tentatie mare, dar si riscuri pe masura

Apropierea reluarii platii ratelor pentru creditele a caror rambursare a fost suspendata readuce in discutie oportunitatea prelungirii masurii si riscurile aferente pentru debitori si banci.

19 Octombrie 2020 | Credite nevoi personale

Cum poti face o simulare pentru un credit de nevoi personale?
Cum poti face o simulare pentru un credit de nevoi personale?

Poti face rapid o simulare pentru un credit de nevoi personale pe Conso. Verifici pe loc care este rata lunara, suma totala de rambursat si DAE pentru creditele de nevoi personale oferite de banci si IFN-uri.

7 Octombrie 2020 | Credite nevoi personale

Creditele in magazin sunt rapide, dar au costuri mari
Creditele in magazin sunt rapide, dar au costuri mari

Daca bancile sunt preferate cand vine vorba de sistemul rate fara dobanda de catre retaileri, pentru variantele de e-credit sau credit direct in magazin s-a ales oferta IFN-urilor, care pot oferi banii mai repede decat bancile dar la costuri semnificativ mai mari decat in cazul unui credit de nevoi personale.

8 Septembrie 2020 | Credite nevoi personale

Inapoi sus