Ce pot face daca banca nu respecta clauzele contractuale?


Intrebare:

Am o intrebare cu care se confrunta toata lumea care are un credit in derulare.
Am un credit, indiferent de care este ( nevoi personale, ipotecar, imobiliar, etc.) cu dobanda variabila. In momentul in care se modifica dobanda in sens crescator, a-II-a zi cei de la banca iti trimit instiintare cum ca s-a modificat dobanda si trebuie sa te prezinti la banca pentru a intra in posesia noului desfasurator. Nimic anormal, e corect; dar in momentul in care scade dobanda a scazut (Euribor, Robor), nu te suna nimeni. Tu, ca un bun platitor te duci la banca le spui ca ai aflat din media sau de pe site-ul bancii respective ca a scazut dobanda, drept urmare scade si rata, dar stupoare: cei de la banca te informeaza foarte dragut ca dobanda respectiva se aplica doar clientilor noi.
Sunt ferm convins ca stiti mai bine decat mine acest lucru (decat mii de oameni din Romania care au credite), citesc si pe forumul site-ului dvs. plangerile oamenilor in acest sens. Ce putem face in afara faptului de a ne "bate cu morile de vant" prin instante?
Va multumesc!

Apetrei Gicu, Petrosani

In situatia in care clientul se considera prejudiciat de modul in care banca pune in aplicare un contract, prima optiune este sa solicite explicatii la banca. In acest scop, este recomandata intocmirea unei plangeri in 2 exemplare, din care una este depusa la banca, iar cealalta este pastrata de client, avand stampila de primire a bancii.

Daca banca nu raspunde la cererea clientului sau acesta nu este multumit de raspunsul primit, pasul urmator este depunerea unei reclamatii la Comisariatele Judetene pentru Protectia Consumatorilor. Pe site-ul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), sunt prezentate sfaturi utile pentru pregatirea reclamatiei.

Nu sunt putine cazurile in care ANPC a amendat banci si a reusit sa obtina pentru clienti chiar decizii favorabile in instanta.

Ultima solutie este un proces individual cu banca. Principalul risc este ca in cazul unei decizii nefavorabile, clientul ajunge sa suporte atat cheltuielile de judecata proprii, cat si pe cele ale bancii.

Pentru a ajuta clientii sa isi rezolve mai usor problemele intampinate cu bancile, Conso.ro a creat o pagina speciala, denumita Clienti nemultumiti, unde sunt agregate toate cazurile mediatizate in ultimii ani. Uneori, lansarea problemei in dezbatere publica a facut ca banca sa analizeze mai atent situatia si chiar sa remedieze problema semnalata de client.

De asemenea, sectiunea Vocea clientului a fost introdusa cu scopul de a aduna intr-o singur loc experientele individuale ale clientilor – atat pozitive cat si negative – pentru ca si alti consumatori sa tina cont de sfaturile celor care au trecut prin situatii similare.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite nevoi personale


Cum verific scorul FICO prin Conso?
Cum verific scorul FICO prin Conso?

Prin parcurgerea unor pasi simpli, Conso va ajuta sa obtineti odata cu ofertele de credit cele mai convenabile si un raport de credit din care aflati, pe langa istoricul de plata si interactiunile cu creditorii, la ce punctaj va vor evalua bancile (scorul FICO).

25 Mai 2020 | Credite nevoi personale

Cum obtii o dobanda mai buna la creditele de nevoi personale?
Cum obtii o dobanda mai buna la creditele de nevoi personale?

Unele banci pun dobanzile la creditele de nevoi personale la pachet cu alte servicii, precum asigurarile de viata si somaj, refinantarile, virarea salariului in cont, carduri de credit, etc astfel incat cine bifeaza cat mai multe poate obtine reduceri importante de costuri.

7 Mai 2020 | Credite nevoi personale

Creditele Telekom Banking sunt disponibile pe Conso
Creditele Telekom Banking sunt disponibile pe Conso

Conso extinde reteaua de parteneri prin adaugarea ofertei Telekom Banking in sectiunea Credite Nevoi Personale. Utilizatorii pot solicita rapid un credit, completand un formular online.

30 Septembrie 2019 | Credite nevoi personale

Conso te ajuta sa verifici online situatia de la Biroul de Credit
Conso te ajuta sa verifici online situatia de la Biroul de Credit

Conso permite consumatorilor sa isi verifice online situatia inscrierii la Biroul de Credit, printr-o procedura simpla si rapida. Informatiile sunt obtinute in timp real de la Biroul de Credit si salvate in contul Conso.

11 Septembrie 2019 | Credite nevoi personale

Inapoi sus