Ce pot face daca banca nu respecta clauzele contractuale?


Intrebare:

Am o intrebare cu care se confrunta toata lumea care are un credit in derulare.
Am un credit, indiferent de care este ( nevoi personale, ipotecar, imobiliar, etc.) cu dobanda variabila. In momentul in care se modifica dobanda in sens crescator, a-II-a zi cei de la banca iti trimit instiintare cum ca s-a modificat dobanda si trebuie sa te prezinti la banca pentru a intra in posesia noului desfasurator. Nimic anormal, e corect; dar in momentul in care scade dobanda a scazut (Euribor, Robor), nu te suna nimeni. Tu, ca un bun platitor te duci la banca le spui ca ai aflat din media sau de pe site-ul bancii respective ca a scazut dobanda, drept urmare scade si rata, dar stupoare: cei de la banca te informeaza foarte dragut ca dobanda respectiva se aplica doar clientilor noi.
Sunt ferm convins ca stiti mai bine decat mine acest lucru (decat mii de oameni din Romania care au credite), citesc si pe forumul site-ului dvs. plangerile oamenilor in acest sens. Ce putem face in afara faptului de a ne "bate cu morile de vant" prin instante?
Va multumesc!

Apetrei Gicu, Petrosani

In situatia in care clientul se considera prejudiciat de modul in care banca pune in aplicare un contract, prima optiune este sa solicite explicatii la banca. In acest scop, este recomandata intocmirea unei plangeri in 2 exemplare, din care una este depusa la banca, iar cealalta este pastrata de client, avand stampila de primire a bancii.

Daca banca nu raspunde la cererea clientului sau acesta nu este multumit de raspunsul primit, pasul urmator este depunerea unei reclamatii la Comisariatele Judetene pentru Protectia Consumatorilor. Pe site-ul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), sunt prezentate sfaturi utile pentru pregatirea reclamatiei.

Nu sunt putine cazurile in care ANPC a amendat banci si a reusit sa obtina pentru clienti chiar decizii favorabile in instanta.

Ultima solutie este un proces individual cu banca. Principalul risc este ca in cazul unei decizii nefavorabile, clientul ajunge sa suporte atat cheltuielile de judecata proprii, cat si pe cele ale bancii.

Pentru a ajuta clientii sa isi rezolve mai usor problemele intampinate cu bancile, Conso.ro a creat o pagina speciala, denumita Clienti nemultumiti, unde sunt agregate toate cazurile mediatizate in ultimii ani. Uneori, lansarea problemei in dezbatere publica a facut ca banca sa analizeze mai atent situatia si chiar sa remedieze problema semnalata de client.

De asemenea, sectiunea Vocea clientului a fost introdusa cu scopul de a aduna intr-o singur loc experientele individuale ale clientilor – atat pozitive cat si negative – pentru ca si alti consumatori sa tina cont de sfaturile celor care au trecut prin situatii similare.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite nevoi personale


Comisia Europeana schimba regulile la creditele de consum
Comisia Europeana schimba regulile la creditele de consum

Comisia Europeana a lansat recent un set de propuneri care sa modifice Directiva 48 din 2008 in beneficiul consumatorilor. Principalele noutati vizeaza includerea in sfera reglementarii a imprumuturilor de valoare mica, eliminarea practicilor inselatoare si plafonarea costurilor pentru consumatori.

7 Iulie 2021 | Credite nevoi personale

Incercarea de radiere din Biroul de Credit se poate termina cu executari silite
Incercarea de radiere din Biroul de Credit se poate termina cu executari silite

Biroul de Credit si CSALB avertizeaza clientii bancilor care au probleme in accesarea unor noi imprumuturi ca apelarea la firme “specializate” care promit radierea se poate incheia cu procese si executari silite in cazul neplatii onorariilor solicitate.

28 Iunie 2021 | Credite nevoi personale

Isi vor ajusta bancile conditiile de acordare a creditelor in functie de varsta?
Isi vor ajusta bancile conditiile de acordare a creditelor in functie de varsta?

Guvernul a aprobat recent un proiect de lege care permite pensionarea optionala la 70 de ani, iar bancile ar putea lua in calcul modificarea varstei-limita la acordarea imprumuturilor. Pe de alta parte, CNCD a penalizat recent ING Bank pentru impunerea varstei de 64 de ani ca limita pentru emiterea unui card de credit.

24 Iunie 2021 | Credite nevoi personale

Bancile scad marjele la creditele de consum
Bancile scad marjele la creditele de consum

Dobanzile fixe pleaca in acest moment de la 6% pe an, iar veniturile primite in cont aduc costuri mai mici debitorilor, ca si sumele mai mari solicitate de acestia pentru imprumuturile de nevoi personale.

27 Mai 2021 | Credite nevoi personale

Inapoi sus