Folosim cookies pentru a face website-ul mai usor de utilizat, in conformitate cu Noul Regulament al Uniunii Europene cu privire la Protectia Datelor Personale (GDPR). Citeste Politica de Confidentialitate.

Minunea a tinut 8 luni: supraacciza la carburanti revine


Promisiunile mult trambitate in campania electorala sunt uitate rand pe rand. Dupa numeroasele facilitati pierdute pe parcurs, guvernantii isi incalca si cea mai “apasata” promisiune, aceea ca nu vor majora taxele. Ministerul Finantelor Publice a elaborat un proiect de Ordonanta care contine, printre altele, o acciza suplimentara la carburanti.


Aceasta urmeaza sa se aplice de la data de 1 septembrie 2017.

Pe de alta parte, proiectul contine eliminarea impozitului pe dividende de la 1 ianuarie 2018, dupa ce acesta a fost redus de la 16% la 5% la 1 ianuarie 2016.


Cu alte cuvinte, cum spune un cunoscut consultant fiscal, statul ia de la saraci (pentru ca majorarea pretului carburantilor, inevitabila dupa cresterea accizelor, se transpune in pretul tuturor produselor care necesita transport) si da la bogati (cei care detin actiuni in companii).

In aceste conditii, conform noilor taxe anuntate de minister, accizele la carburanti ar putea reveni la nivelul din anul 2016, cel dinaintea eliminarii supraaccizei instituite de guvernul Ponta in 2012, de 0,7 eurocenti pe litru (de la 1 ianuarie 2017).

Cum isi justifica Finantele propunerea?

Ministerul Finantelor justifica majorarea accizelor prin faptul ca au scazut incasarile la buget din aceasta taxa cu 634,3 milioane de lei, iar preturile la motorina sunt printre cele mai mici din Uniunea Europeana, dupa Luxemburg si Bulgaria.

'Scaderea nivelului accizelor pentru benzine si motorine a vizat in principal contracararea fenomenului de alimentare cu combustibil in alte state membre care practicau niveluri ale accizelor inferioare celor din tara noastra si, prin urmare, aveau preturi la pompa mai scazute. In prezent, urmare analizei efectuate in ceea ce priveste nivelurile accizelor practicate de statele membre, se constata ca Romania are printre cele mai scazute niveluri ale accizelor, aproape de nivelurile minime prevazute de legislatia Uniunii Europene. Astfel, Romania a ajuns in iulie 2017 sa inregistreze cel mai mic pret al benzinei Euro-95 din Uniunea Europeana (0,997 euro pe litru cu taxe) si al treilea cel mai mic pret pentru motorina (0,977 euro pe litru cu taxe), dupa Luxemburg (0,955 euro pe litru) si Bulgaria (0,961 euro/litru)', se mentioneaza in proiectul citat.

De asemenea, spune institutia, ponderea taxelor in preturile de piata ale carburantilor este mai redusa in prezent in Romania comparativ cu alte tari din regiune, precum Austria (60% in cazul benzinei si 55% in cazul motorinei), Polonia (57% in cazul benzinei si 54% in cazul motorinei) sau Bulgaria (53% pentru benzina si 51% pentru motorina).

In ceea ce priveste eliminarea impozitului pe dividende de la 1 ianuarie 2018, Ministerul nu prezinta nicio justificare. In schimb, institutia precizeaza ca se elimina si impozit pe venitul din dividende obtinut din Romania de persoanele fizice nerezidente si juridice straine, rezidenti intr-un stat membru al UE sau intr-un stat cu care Romania are incheiata o conventie pentru eliminarea dublei impuneri. In schimb, se mentine cota de impunere de 5% aplicata veniturilor din dividende pentru persoanele fizice nerezidente si juridice straine, rezidente in alte jurisdictii.

Totodata, actul normativ propune scutirea de la plata impozitului pe venit, incepand cu data de 1 ianuarie 2018, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor precum si din activitati independente obtinute din exercitarea profesiei de medic.


Distribuie articolul




ALTE ARTICOLE - Credite auto & leasing


Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie
Rabla 2019 incepe pe 12 aprilie

Programele Rabla Clasic si Rabla Plus vor putea fi accesate de catre populatie incepand cu data de vineri, 12 aprilie 2019. Aproape 35.000 de autoturisme noi pot fi achizitionate prin acest program.

11 Aprilie 2019 | Auto

Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?
Care sunt marcile de masini pentru care piesele sunt tot mai scumpe?

Reparatia masinii te costa din ce in ce mai mult, iar asigurarea este tot mai scumpa si nu stii de ce? Pentru ca preturile pieselor de schimb au crescut foarte mult in ultimii trei ani. Afla ce piese s-au scumpit cel mai mult, in functie de masina pe care o conduci!

22 Martie 2019 | Auto

Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?
Polita Casco: Ce risti daca nu ai cauciucuri de iarna?

Soferii sunt obligati sa isi echipeze masinile cu anvelope de iarna cand drumurile sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei. Majoritatea stiu ca, in caz contrar, pot primi o amenda consistenta si sa ramana fara certificat de inmatriculare. Insa multi nu fac legatura intre aceasta obligativitate si asigurarea Casco. Ce risti in caz de accident?

19 Decembrie 2018 | Auto

Persoanele fizice care comercializeaza masini rulate, controlate de Antifrauda

Persoanele fizice care cumpara mai mult de doua autoturisme rulate pe an vor fi verificare de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF. Institutia deruleaza operatiunea Xenon, prin care controleaza achizitiile intracomunitare de autovehicule second-hand pentru a preveni frauda fiscala in acest domeniu.

26 Septembrie 2018 | Auto

Mai multe articole