Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Bancile isi vor stabili reguli de transparenta pentru comisioanele de la conturile curente

Autor: Conso |

Publicat in: Plati

 

Comisia Europeana va permite bancilor europene sa isi stabileasca propriile reguli de transparenta a comisioanelor pentru a imbunatati capacitatea consumatorilor de a compara ofertele de conturi curente.

Asociatiile bancare vor trebui sa propuna solutii practice pana la mijlocul anului 2011, iar consumatorii vor putea testa apoi efectele la inceputul lui 2012.

Comisia Europeana a efectuat un studiu asupra comisioanelor bancare in 2009, cand a ajuns la concluzia ca acestea nu sunt transparente, iar compararea ofertelor de catre clienti este dificila.

In urma intalnirilor avute cu bancherii in martie 2010, acestia au agreat sa gaseasca solutii la 3 mari probleme:
  • Terminologia complexa a comisioanelor bancare;
  • Dificultatea compararii costurilor;
  • Absenta unor informatii de baza pentru consumatori in privinta comisioanelor bancare.

Solutia autoreglementarii a fost utilizata de catre Comisia Europeana si in cazul altor produse financiare, cum sunt creditele ipotecare. In acest caz, asociatiile bancare europene au agreat un cod de conduita, pe care s-au obligat sa-l implementeze si sa monitorizeze respectarea lui.

Romania a fost una din putinele tari din UE care nu a implementat acest cod de conduita. Multe dintre aceste obligatiile autoimpuse prin acest cod au fost insa incluse acum in legislatie, prin intermediul OUG 50/2010.

Alte articole din Plati

Plati

Summit la Bucuresti pe 28-29 noiembrie privind noua directiva de plati PSD2

Pe 28 si 29 noiembrie, la Institutul Bancar Roman, va avea loc evenimentul organizat de NOCASH "PSD2. New Business Models" Fintech Banking Summit, care va reuni o serie de specialisti din tara si strainatate pentru a prezenta in detaliu modul in care directiva va afecta platile de zi cu zi in anii ce vor urma. Citeste mai mult

Internetul prinde tot mai mult teren in cautarea produselor financiare

Peste jumatate dintre utilizatorii de internet din mediul urban cauta online mai des decat acum un an produsele dorite si informatii legate de acestea. Printre cele mai cautate se numara produsele financiare, pentru care canalele online sunt mai importante atunci cand se fac achizitii, releva un stufiu GfK. Citeste mai mult

Facebook