Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Imopedia: Cand se solicita certificatul de atestare termica a imobilului?

Laura Ciocodeica, specialist PR si Marketing la Imopedia

AUTOR:

Laura Ciocodeica, specialist PR si Marketing la Imopedia

Data publicarii:

Intrebare: Ce se intampla cu certificatul de atestare termica (cred ca asa i se spune), care va fi obligatoriu la tranzactiile imobiliare incepand cu 01.01.2010, daca semnez un antecontract de vanzare-cumparare de locuinta in acest an iar finalizarea lui are loc anul urmator. Popovici Vaile Radu, oradea

Raspuns: Incepand cu ianuarie 2010 va intra in vigoare Legea nr. 372/2005, care presupune obligativitatea existentei unui certificat energetic, la incheierea unei tranzactii imobiliare. Procedura de obtinere a Certificatului energetic pentru o cladire este urmatoarea:

  • solicitarea facuta de proprietarul /administratorul cladirii pentru intocmirea Certificatului energetic;
  • efectuarea expertizei energetice a cladirii si intocmirea Certificatului energetic de cãtre un auditor energetic atestat;
  • eliberarea Certificatului energetic al clãdirii de cãtre primãria pe raza careia este situata cladirea.
Revenind la cazul dvs, conform legii, in cazul  cladirilor noi acest certificat se elibereaza „la recepþionarea cladirii”. 

Ca atare faptul ca semnati acum antecontractul nu are efecte asupra obligativitatii prezentarii de catre proprietarul de la care achizitionati imobilul a acestui certificat in momentul in care se va face receptia. Cu atat mai mult cu cat constructia se va finaliza anul urmator.

In ceea ce priveste obligatia de a-l prezenta la data incheierii contractului de vanzare propriu-zis, tinand seama de caracterul informativ al certificatului, nu este obligatoriu ca acesta sa fie prezentat la semnare, ci, asa cum spuneam , in momentul in care se face receptia imobilului.
 

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook