Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

  • Sfatul expertului

Cum pot sa refuz o tranzactie cu cardul pe care nu o recunosc?

Print Get a PDF version of this webpagePDF
-A +A
Dana Demetrian, Director executiv, Polul Administrare Generala Retea, la BRD

AUTOR:

Dana Demetrian, Director executiv, Polul Administrare Generala Retea, la BRD

Data publicarii:

Intrebare: Am cumparat de curand un aparat foto si am achitat cu cardul. Am luat chitanta in suma de 1400 lei. A doua zi am mers la bancomat si imi disparusera din cont 2800 lei.

Am fost la banca si am incercat sa aflu cine se face vinovat de disparitia sumei iar dumnealor spun ca nu au nicio vina, desi mie imi este clar cine a autorizat transferul sumei, pentru ca eu am chitanta pentru 1400 lei de la magazinul respectiv, adica pentru acesta suma am semnat. Va rog sa-mi spuneti cum sa procedez in aceasta situatie, adica daca ING nu-si asuma nicio vina, pentru ca eu am depus acei bani pe card in ideea ca sunt in siguranta si se poate dovedi orice tranzactie? Popescu Madalina, Giurgiu

Raspuns: In astfel de situatii procedura universala este urmatoarea :

  • clientul trebuie sa depuna la banca emitenta (banca care i-a emis cardul ) un refuz la  plata pentru tranzactia pe care nu o recunoaste.
  • banca este obligata sa inregistreze acest refuz la plata si sa inceapa analizarea cazului
  • daca tranzactia este realizata la un comerciant care detine un POS al aceleiasi banci care emis cardul , analiza se va realiza in intern
  • daca  tranzactia este realizata la un comerciant care detine un POS al unei banci diferite de cea care emis cardul , analiza va presupune initierea prin organzatiile internationale de carduri a  unei dispute de recuperare a sumei catre banca acceptatoare (banca care gestioneaza POS_ul comerciantului)
Aceasta analiza /disputa presupune verificarea daca toate regulile de realizare a unei tranzactii la comercianti au fost respectate. De asemenea analiza presupune, in acelasi timp, si eliminarea posibilitatii unei probleme tehnice care sa fi generat in mod anormal debitarea dubla a clientului
 
Concluzie: banca emitenta este obligata sa analizeze cazul si sa-i transmit clientului un raspuns oficial argumentat cu privire la corectitudinea tranzactiei.

Cele mai multe cazuri sunt generate de probleme tehnice de comunicatii si se finalizeaza prin creditarea clientului.


 

Pune si tu o intrebare!

Daca ai nelamuriri fata de un produs
financiar sau doresti sa afli mai
multe informatii financiare despre un anumit subiect, expertii Conso
iti vor raspunde.


Pune intrebare


  • Cauti un credit?
  • Vrei sa economisesti?



CAUTI UN CARD DE CREDIT?

  RON

CAUTI UN DEPOZIT BANCAR?

VREI SA ADERI UN FOND DE PENSIE?

  RON

VREI SA INVESTESTI LA UN FOND MUTUTAL?

  RON

CAUTI UN CONT DE SALARIU?


  • Vocea clientului
Raiffeisen Bank Prima casa

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Radu Balas (Victoria)