Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

  • Sfatul expertului

Se poate anula un bilet la ordin emis pentru plata unui furnizor?

Print Get a PDF version of this webpagePDF
-A +A
Laura Stoicescu, manager in cadrul Departamentului IMM la Raiffeisen Bank

AUTOR:

Laura Stoicescu, manager in cadrul Departamentului IMM la Raiffeisen Bank

Data publicarii:

Intrebare: Cum pot anula niste bilete la ordin care le-am emis inainte de a intra la plata? Mai pe scurt cineva mi-a promis livrarea marfii, i-am emis biletele dar aceasta nu s-a mai livrat. Va rog sa ma sfatuiti cum sa nu intru la CRB dar nici sa nu raman pierdut de bani. Nechita Adrian, Botosani

Raspuns: In practica, biletul la ordin trebuie emis numai in momentul in care clientul primeste si marfa, nu inainte. Emiterea biletului la ordin reprezinta un angajament ferm de plata, neconditionat de o anumita actiune, precum livrarea unui produs. A

stfel, mai ales daca este vorba de un furnizor nou, nu este recomandata emiterea unui bilet la ordin daca marfa nu a fost livrata in prealabil, deoarece anularea nu este, teoretic, posibila.
 
In situatia in care se doreste primirea marfii ulterior realizarii unui angajament de plata, exista alte instrumente pe care banca le pune la dispozitia clientilor, mult mai sigure. In functie de cifra lor de afaceri, putem aminti: scrisori garantie, acreditive, incasso etc.


 

Pune si tu o intrebare!

Daca ai nelamuriri fata de un produs
financiar sau doresti sa afli mai
multe informatii financiare despre un anumit subiect, expertii Conso
iti vor raspunde.


Pune intrebare


  • Cauti un credit?
  • Vrei sa economisesti?




  • Vocea clientului
Raiffeisen Bank Prima casa

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Radu Balas (Victoria)