Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

  • Sfatul expertului

Ce plata are prioritate: un bilet la ordin sau plata ratei la credit?

Print Get a PDF version of this webpagePDF
-A +A
Mirela Iovu, vicepresedinte la CEC Bank

AUTOR:

Mirela Iovu, vicepresedinte la CEC Bank

Data publicarii:

Intrebare: Ce are prioritate: decontarea biletului la ordin, pentru care aveam bani in cont, sau plata unei rate catre banca unde mi-a intrat la plata biletul la ordin? Banca mi-a luat banii din cont pentru plata ratei (unde intarziasem cu 3 zile) si m-a bagat in CIP pentru neplata biletului la ordin venit la decontare. Cu doar trei zile inainte, in aceleasi conditii, banca a putut sa proceseze intai biletul la ordin.  E corect? Nour Cristina, Giurgiu

Raspuns: Este corect daca in contractul de credit se stipuleaza ca banca are dreptul sa-si retina ratele la credit scadente cu prioritate fata de alte datorii ale clientului si sa debiteze contul clientului cu suma datorata.

Probabil ca procesarea anterioara a biletului la ordin a fost posibila intrucat rata de credit nu era inca scadenta. Singura reglementare in acest sens este insusi contractul de credit, care potrivit art. 969 din Codul Civil, este legea partilor (conventiile legal facute au putere de lege intre partile contractante).

De regula, la acordarea unui credit, bancile solicita imprumutatului si o garantie reala mobiliara pe contul curent pentru a avea prioritate cu privire la sumele existente in cont fata de alti creditori ai imprumutatului (Titlul VI-regimul garantiilor reale mobiliare din Legea nr. 99/1999).


 

Pune si tu o intrebare!

Daca ai nelamuriri fata de un produs
financiar sau doresti sa afli mai
multe informatii financiare despre un anumit subiect, expertii Conso
iti vor raspunde.


Pune intrebare


  • Cauti un credit?
  • Vrei sa economisesti?




  • Vocea clientului
Bancpost Internet banking

"Sunt complet nemultumita de serviciile acestei banci, singurul motiv pentru care inca sunt client al acestei banci este datorita angajatorului care lucreaza cu ..."

DORINA PARASCHIVA GEORGE (Cluj-Napoca)