Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

  • Sfatul expertului

Am ajuns la Biroul de Credit din vina bancii. Ce pot face?

Print Get a PDF version of this webpagePDF
-A +A
Marius Serban, editor www.conso.ro

AUTOR:

Marius Serban, editor www.conso.ro

Data publicarii:

Intrebare: Acum 2 ani am facut un imprumut la BRD, iar anul acesta in luna august am avut surpriza sa aflu ca am o suma restanta din luna februarie printr-o eroare de calcul ( precizez ca in extrasurile de cont din februarie si pana in august nu a fost specificata nici o reglare). Pe langa faptul ca am fost anuntat de aceasta eroare cu o intarziere de cateva luni bune am descoperit ca numele meu a fost introdus in baza de date a Biroului de Credite ca restantier. In noiembrie am achitat toata suma datorata celor de la BRD, insa figurez in continuare ca restantier. Intrebarea mea este: cum se procedeaza pt. a fi sters din baza de date a celor de la biroul de credite? Din acest motiv nu pot obtine un alt credit. Va multumesc! Coseriu Stefan, Bucuresti

Raspuns:

Din 28 ianuarie 2008, va intra in vigoare Decizia nr. 105/2007 a Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) care reglementeaza activitatea birourilor de credit.

Potrivit art. 4, alin. 3, Biroul de Credit este obligat sa efectueze demersurile necesare in vederea remedierii deficientelor in legatura cu caracterul inexact sau incomplet al informatiilor. Astfel, persoanele care au fost inscrise cu restante la Biroul de Credit pot solicita stergerea informatiilor daca au ajuns rau-platnici din vina bancilor. De exemplu, atunci cand o persoana acumuleaza datorii deoarece banca a introdus un nou comision sau a majorat dobanzile, fara a comunica acest lucru clientului.  

Persoanele aflate in situatii de acest gen trebuie sa solicite bancii in scris sa rectifice informatiile din baza de date a Biroului de Credit.  

In cazul in care banca nu este de acord, persoanele nedreptatite se pot adresa la ANSPDCP. Autoritatea va investiga plangerea, iar daca banca nu va putea dovedi ca si-a informat clientul despre modificarea costurilor, atunci va fi fortata sa stearga restantele respective de la Biroul de Credit.


 

Pune si tu o intrebare!

Daca ai nelamuriri fata de un produs
financiar sau doresti sa afli mai
multe informatii financiare despre un anumit subiect, expertii Conso
iti vor raspunde.


Pune intrebare


  • Cauti un credit?
  • Vrei sa economisesti?



CAUTI UN CREDIT DE NEVOI PERSONALE?





  • Vocea clientului
Raiffeisen Bank Prima casa

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Radu Balas (Victoria)