Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Schimbarea contului bancar se face cu mari dificultati

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Plati

 
Schimbarea contului bancar se face cu mari dificultati Schimbarea contului bancar se face cu mari dificultati

Persoanele care intentioneaza sa-si mute contul curent de la o banca la alta, pot intampina multe dificultati, potrivit unei cercetari de piata realizata de Comisia Europeana. Desi acest proces ar trebui sa se desfasoare simplu si rapid, 8 din 10 cumparatori nu si-au putut schimba banca.

Studiul publicat de Comisia Europeana releva ca initiatia de autoreglementare in vederea facilitarii mutarii contului de la o banca la alta nu a avut rezultatele sperate. In prezent, exista inca bariere importante ridicate chiar de banci.

“Rezultatele studiului publicat astazi explica de ce consumatorii schimba banca atat de rar. Daca acestia nu au posibilitatea de a muta usor contul la alta banca, ei nu pot beneficia de servicii bancare mai bune si mai ieftine in alta parte. Acest lucru, pe termen lung, reprezinta un obstacol in calea dezvoltarii”, a declarat Michel Barnier, comisarul european pentru Piata interna.

Peste 80% dintre consumatori nu au putut schimba banca

In decembrie 2010, Comisia Europeana a lansat un proces de verificare a procedurilor de vanzare din banci in cele 27 de state membre. Au avut loc peste 1.000 evaluari, care au implicat aproape 900 de solicitari de informatii si 400 de teste privind usurinta schimbarii contului bancar

Rezultatele studiului au aratat ca doar in 19% din cazuri s-a reusit schimbarea contului bancar, conform procedurii stabilite prin autoreglementare.

Restul de 81% dintre cei care au participat la teste au ramas in final la aceeasi banca. Printre problemele intalnite se numara:
   -    71% dintre banci nu au oferit deloc asistenta la mutarea contului; prin urmare nu au urmat procedurile stabilite de initiativa de autoreglementare ;
   -    7% dintre banci nu au deschis un cont curent sau nu au schimbat un ordin de plata timp de 14 zile lucratoare;
   -    3% dintre participantii la cercetare au descoperit ca noua banca a refuzat deschiderea unui cont curent standard, fara conventie de virare a venitului.

O alta problema semnalata este ca in 14% din cazuri functionarii bancari nu au putut sa furnizeze nicio informatie cu privire la procedura de schimbare a contului. Atunci cand s-au cautat informatii atat online si telefonic, cat si la banca, in 86% din cazuri s-au primit informatii diferite.

Totodata, studiul a relevat ca nivelul cunostintelor detinute de personalul bancar cu privire la schimbarea contului bancar este foarte scazut.

In prezent, Comisia Europeana evalueaza modul in care poate actiona pentru a remedia deficientele descoperite in urma acestui studiu.

Alte articole din Plati

Plati

Activitatea bancara, deja afectata de telefonia mobila

Aratam recent ca, din ce in ce mai des, telefonia mobila intefereaza cu activitatea bancara si prezentam principalele riscuri ce se contureaza la orizont, odata cu utilizarea telefonului mobil pe post de intermediar in accesarea conturilor si derularea unor tranzactii. Utilizare ce vine la pachet cu riscul de a rata tranzactii importante. Citeste mai mult

CE cere Romaniei explicatii pentru intarzierea Directivei privind conturile de plati

Comisia Europeana cere Romaniei detalii referitoare la transpunerea in legislatia nationala a Directivei privind conturile de plati, obligatie care trebuia indeplinita pana la 18 septembrie 2016. De asemenea, o solicitare similara a fost transmisa si Belgiei. Citeste mai mult

Opinii recente

de Viorel Susnea

"Cei mai neseriosi. Dupa ce am aplicat pentru card avantaj, sunt sunat si chemat in Pallas Mall. Acolo dupa ce am semnat un ..."

Facebook