Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Scad puternic fraudele la platile online prin card

Autor: Conso |

Publicat in: Plati

 

Incercarile de fraudare a tranzactiilor online au reprezentat, in 2014, doar 0,1% din totalul comenzilor online procesate la nivel national, potrivit datelor furnizate de PayU Romania. Dintre cazurile detectate de companie, aproximativ 10% au fost carduri folosite de copii fara stirea parintilor.

Conform reprezentantilor companiei, datele pe 2014 confirma tendinta ultimilor ani de scadere puternica a tentativelor de fraudare. Datele confirma astfel statisticile furnizate prin intermediul Eurobarometer care arata ca doar 36% dintre romani sunt ingrijorati de securitatea platilor online, iar 70% dintre intervievati sunt siguri ca se pot proteja online, procent similar cu media europeana de 74%.

”Securitatea platilor online a fost unul dintre factorii importanti care au ajutat comertul online din tara noastra sa se dezvolte in ultimii ani. In continuare, ritmul de crestere a comertului electronic este puternic, de peste 35%, din ce in ce mai multe companii ingloband acest canal de vanzari online in strategiile de dezvoltare pe termen lung”, a declarat Daniel Nicolescu, country manager PayU Romania.

Potrivit reprezentantilor PayU, tipologia infractorilor online nu s-a schimbat foarte mult in ultimii ani desi se constata o incercare de “rafinare” a metodelor folosite.
“Majoritatea celor care au incercat sa fraudeze au intrat in posesia unor date de card mai ales prin achizitionarea de baze de date de pe Internet cu numere de card, majoritatea insa deja blocate. Dintre cazurile detectate de PayU, aproximativ 10% au fost carduri folosite de copii fara stirea parintilor”, precizeaza specialistii companiei.

Din numarul total al tranzactiilor derulate prin platforma PayU, aproximativ 0,03% au fost cazuri in care tranzactia este disputata. “Avem multi cumparatori care deschid dosar de refuz de plata pentru ca nu isi mai aduc aminte ce au cumparat si apeleaza la banca sau la noi ca sa clarificam situatia. Cazurile reale de frauda sunt sub 0,01%, iar pentru solutionarea lor cooperam permanent cu institutiile statului”, explica Anamaria Pirjol, risk & customer experience manager la PayU.

PayU Romania furnizeaza servicii financiare intr-o platforma de plati online. Compania securizeaza platile online pentru un numar de peste 3.000 de magazine partenere.

Alte articole din Plati

Plati

Reguli mai clare pentru consumatorii europeni de servicii financiare

Parlamentul European a adoptat raportul privind serviciile financiare de retail. Documentul reprezinta un raspuns la planul de actiune al Comisiei Europene de a facilita cumpararea de servicii financiare transfrontaliere pe pietele financiare europene, in conditii de protectie sporita a consumatorilor. Citeste mai mult

Cum se schimba obiceiurile financiare ale romanilor?

Peste doua treimi dintre participantii la cursurile de educatie financiara BaniIQ si comert online Banii pe Net au reusit sa economiseasca in ultimele sase luni, iar un procent similar din cei care au finalizat cursurile utilizeaza instrumente de monitorizare a cheltuielilor lunare, arata un studiu privind impactul celor doua programe. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook