Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Raiffeisen Bank: taxa de urgenta pentru decontarea in termen legal

Autor: Alin Iacob |

Publicat in: Plati

 

Conso.ro a descoperit ca tariful de taxe si comisioane al Raiffeisen Bank contine o taxa de urgenta de 50 EUR pentru platile in valuta care urmeaza sa fie decontate in ziua urmatoare (D+1). Asta in ciuda faptului ca, inca din 2009, in baza unei directive europene, legislatia nationala obliga bancile sa faca transferul cel tarziu in ziua urmatoare.

La aproape 4 ani de la implementarea in legislatia nationala a obligatiei de a asigura decontarea sumelor in euro cel tarziu in ziua urmatoare (D+1), Raiffeisen Bank mentine in tariful sau de taxe si comisioane (ultima varianta fiind actualizata pe 15.07.2013) o taxa de urgenta de 50 EUR pentru aceasta situatie.

Conform tarifului publicat pe site, taxa de urgenta este datorata atat in situatia in care platile se fac la ghiseul bancii, cat si atunci cand este folosit serviciul de internet banking Raiffeisen Online.

Raiffeisen Bank sustine ca nu retine bani necuveniti...

Contactata de Conso.ro, Raiffeisen Bank sustine ca „platile in monedele statelor membre UE/SEE catre beneficiari din statele membre UE/SEE se deconteaza cu data de valuta D+1 (unde D este ziua platii), respectand prevederile OUG 113/2009. Totusi, in cazul in care clientii doresc decontarea platii mai repede, cu data de valuta D, au la dispozitie optiunea de plata URGENT pentru care banca percepe un comision suplimentar. Comisionul suplimentar pentru platile ordonate cu urgenta este generat de costurile suplimentare pe care le are banca pentru a asigura fondurile necesare in aceeasi zi”.


Desigur, exista libertatea bancii de a-si stabili propriile comisioane percepute, daca legea este respectata. Dar a percepe un comision de 50 EUR pentru o plata de 50 EUR, de exemplu, nu pare a avea nicio legatura cu costurile suplimentare pe care le are banca in aceasta situatie, asa cum precizeaza in raspunsul pe care ni l-a trimis. Mult mai corecta ar parea o exprimare procentuala a comisionului, in functie de suma transferata, asa cum de altfel se si intampla in cazul platilor pentru care nu se aplica taxa de urgenta.

...dar decontarea in D+1 este taxata de urgenta

In plus, in ciuda faptului ca am solicitat in mod expres acest lucru, banca nu explica de ce – daca lucrurile stau asa cum sustine, si taxa de urgenta este perceputa doar pentru ziua D – tariful de taxe si comisioane arata ca aceasta este datorata si pentru decontarea la D+1.

                

Directiva europeana si OUG 113/2009 prevad obligatia prestatorului de servicii de plata de a pune informatiile la dispozitia platitorului intr-un limbaj usor de inteles si intr-o forma clara, completa si precisa. Ori daca taxa de urgenta nu se percepe in ziua D+1, de ce mai este mentionata in tariful de taxe si comisioane postat pe site?

Daca are dreptate si nu percepe taxa de urgenta pentru platile in monedele statelor membre UE/SEE, Raiffeisen Bank trebuie sa clarifice tariful de taxe si comisioane, in sensul de a explica foarte clar utilizatorilor de servicii de plata care sunt conditiile si valutele pentru care se percepe aceasta taxa. Si in forma actuala, tariful respectiv foloseste din plin asemenea clarificari, prin adnotari facute la subsolul paginii, atunci cand este cazul. Iar daca totusi, in ciuda asigurarilor date de banca, asemenea taxe au fost totusi percepute consumatorilor, ele trebuie inapoiate acestora.

Alte articole din Plati

Plati

Reguli mai clare pentru consumatorii europeni de servicii financiare

Parlamentul European a adoptat raportul privind serviciile financiare de retail. Documentul reprezinta un raspuns la planul de actiune al Comisiei Europene de a facilita cumpararea de servicii financiare transfrontaliere pe pietele financiare europene, in conditii de protectie sporita a consumatorilor. Citeste mai mult

Cum se schimba obiceiurile financiare ale romanilor?

Peste doua treimi dintre participantii la cursurile de educatie financiara BaniIQ si comert online Banii pe Net au reusit sa economiseasca in ultimele sase luni, iar un procent similar din cei care au finalizat cursurile utilizeaza instrumente de monitorizare a cheltuielilor lunare, arata un studiu privind impactul celor doua programe. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook