Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ANPC: A crescut spectaculos numarul reclamatiilor pe segmentul achizitiilor online

Autor: Conso |

Publicat in: Plati

 

Numarul reclamatiilor inregistrate, in 2014, la Protectia Consumatorilor pe segmentul achizitiilor online a crescut cu peste 200%, pana la 3.168, de la 1.000 cat erau consemnate cu un an in urma.

Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Marius Dunca sustine ca acasta evolutie a avut la baza cresterea numarului de operatori economici si a vanzarilor in mediul online, dar si nivelul de informare a consumatorilor privind drepturile lor.

„Din totalul sesizarilor, 90% sunt intemeiate, iar motivul acestora a vizat comportamentul incorect iin relatia consumator-operator economic, depasirea termenului de livrare a produselor sau calitatea produselor livrate, adica una vedem pe online, alta ni se livreaza. Am avut reclamatii care faceau referire la faptul ca, daca citesti o carte, cresti in inaltime. Multe sesizari sunt facute in perioada de sarbatori sau de Black Friday”, a explicat Dunca.

El a precizat, insa, ca situatia este mai grava in mediul offline fata de online. „In offline avem peste 20.000 de reclamatii, in 2014”, a spus Dunca.

Conform datelor oficiale, in prezent, numai 10% din populatia Romaniei achizitioneaza bunuri sau servicii din mediul online, iar tinta autoritatilor, stabilita prin Strategia Nationala pentru Agenda Digitala, este ca procentajul sa ajunga la 30%, pana in anul 2020.

Alte articole din Plati

Plati

Beneficii importante pentru cei care detin conturi de plati

Proiectul de lege privind comparabilitatea comisioanelor aferente conturilor de plati, schimbarea conturilor de plati si accesul la conturile de plati cu servicii de baza a fost adoptata de Camera Deputatilor. Actul normativ contine multiple avantaje pentru consumatori, printre care scutirea de o serie de comisioane. Citeste mai mult

Amenzi pentru nerespectarea comisioanelor la platile cu cardul

Institutiile financiare care presteaza servicii de plata vor fi sanctionate in cazul in care nu respecta prevederile Regulamentul (UE) 2015/751 privind comisioanele interbancare pentru tranzactiile de plata cu cardul. Institutia responsabila cu aplicarea sanctiunilor este Banca Nationala a Romaniei (BNR). Citeste mai mult

Opinii recente

de Vlad Velescu

"Este o excrocherie pe care nu ma mir ca nu o sanctioneaza nimeni intr-o tara vanduta strainilor de toti ce s-au perindat la ..."

Facebook