Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Pensii private: Clientii repartizati prin loterie vor deveni majoritari peste 15 ani

Autor: Conso |

Publicat in: Pensii

 

Daca sistemul de pensii private obligatorii isi mentine actuala tendinta, clientii repartizati aleatoriu risca sa devina majoritari in Pilonul II peste 15 ani.

Loteria asigura majoritatea noilor clienti, pentru fondurile de pensii administrate private. In total, 1,7 milioane de romani au fost repartizati aleatoriu la fondul de pensii, de la introducerea Pilonului II.

In prezent, ponderea acestora este de 30% din totalul clientilor, dar in timp, acesti clienti ar putea deveni majoritari.

In ultimul an, 90% dintre noi clienti au fost repartizati prin loterie, in crestere fara de o rata de 83-85%, cat s-a inregistrat in anii anteriori.

Daca luam in calcul o rata “optimista” de repartizare aleatorie de numai 85%, in 15 ani, clientii ajunsi prin loterie vor reprezenta 51% din clientela Pilonului II.

In ianuarie 2013, aproape 90% dintre cei 30.600 de noi clienti au fost repartizati aleator la fondul unde vor plati contributii. In total, numai 3.255 de persoane au semnat acte de aderare in luna ianuarie, conform datelor CSSPP.

Pentru fondul AZT Viitorul Tau, loteria a asigurat 99,80% dintre noii clientii, ceea ce inseamna ca forta de vanzari a administratorului nu a gasit niciun client dornic sa adere la fondul sau. Cele mai bune rezultate le-a obtinut BCR Pensii, care a convins 44% dintre noii clienti, restul venind prin loterie.

Alte articole din Pensii

Pensii

Contributiile la Pilonul II, inghetate doua luni

Guvernul sacrifica, din nou, pensiile private. Executivul a adoptat o Ordonanta de Urgenta prin care ingheata contributiile la pensiile obligatorii, administrate privat, (Pilonul II) pentru primele doua luni ale anului viitor la nivelul din 2016. Astfel, in 2017, acestea raman la 5,1% puncte procentuale din contributiile la sistemul public. Citeste mai mult

Format nou pentru transmiterea petitiilor online la ASF

Clientii nemultumiti de relatia cu asiguratorul, cu administratorul pensiei private sau cu cel al investitiei pe piata de capital au la dispozitie o noua modalitate de transmitere a reclamatiilor. Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a lansat, in acest scop, un nou portal electronic pentru o mai buna instrumentare a petitiilor online. Citeste mai mult

Opinii recente

de Marie-Anne Budur

"În luna septembrie anul 2015 am f?cut demersurile pentru un credit ipotecar la Garanti Bank. De?i sunt cu cardul de salariu la dân?ii ..."

Facebook